Кандидатът на "Продължаваме промяната-Демократична България" за кмет на София Васил Терзиев води с близо 9 на сто в надпреварата. Очертава се обаче фотофиниш между втория и третия - Антон Хекимян (ГЕРБ) и Ваня Григорова (БСП). Това означава, че в столицата ще има балотаж, като сигурен засега е само Терзиев.

Това покзават данните на "Алфа рисърч", представени в бТВ за целите на последния дебат между водещите кандидати, който телевизията организира.

Данните са от експресното проучване за София, проведено в периода 21 – 24 октомври 2023 г. от „Алфа рисърч“, по поръчка на бТВ. Изследването е представително за пълнолетното население с право на глас за местни избори 2023 г. в Столична община. Използвана е стратифицирана двустепенна извадка с квота по основните социално-демографски признаци. Анкетирани са 800 граждани. Информацията е събрана чрез пряко стандартизирано интервю по домовете с таблети и чрез телефонно интервю.

  • Васил Терзиев получава 29,8 на сто подкрепа
  • Антон Хекимян - 21,1%
  • Ваня Григорова - 20,2 на сто
  • Деян Николов ("Възраждане") - 10,2%
  • Вили Лилков (Коалиция КОД) - 8,3 на сто
  • Ивайло Вълчев ("Има такъв народ") - 3,4%

В студиото на бТВ социологът от "Алфа рисърч" Боряна Димитрова коментира, че резултатът на Терзиев и Хекимян е под този за общинските листи, които представляват. Тя обясни това с "известно неприемане" на двамата кандидати от съответните електорати. Става въпрос за от 2 до 4 на сто в полза на листата спрямо кандидата.

По отношение на Ваня Григорова е обратното - силната й кампания е довела до личен ръст спрямо избирателната листа на левицата, като при висока избирателна активност, според Боряна Димитрова, Григорова може да стане втора и съответно да отиде на балотаж. При ниска активност твърдото ядро на ГЕРБ ще изпрати на балотажа Хекимян.

Очаква се избирателната активност на местния вот да е около 41%.

"Има още около 20%, които се колебаят. На местни избори мобилизацията е малко по-слаба отколкото на парламентарни, но зависи от характера на надпреварата. Където се усеща предрешена надпревара, мобилизацията е по-слаба. Там, където в края на кампанията има увеличаване на залога, по-силни кандидати и неизвестност на резултата, интересът започва да се покачва", коментира още Боряна Димитрова.