Новата организация на движението по столичните бул. "Патриарх Евтимий" и "Витоша" ще бъде следено от работна група и комитет, по решение на кмета Васил Терзиев. Това съобщи Борис Бонев ("Спаси София") на заседанието на Столичния общински съвет днес, в което това бе централна тема.
"В него ще участват зам.-кметът по транспорта, представители на СДВР, на Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата, пътни експерти и представители на гражданите, живеещи около НДК, както и на екипите, изработили Плановете за устойчива градска мобилност и "София - град за хората", заяви Бонев.
От групите на ГЕРБ-СДС и БСП поискаха да се отмени стесняването на пътя за автомобилите и разширяването на велоалеите и да се върне старият вариант на организация. И поискаха оставката на зам.-кмета по транспорта Илиян Павлов.
Бившите управляващи твърдят, че решението е взето недемократично и прикрито.
"Един месец гражданите протестират, а ние алармираме за липсата на прозрачност (всъщост днес е третата вечер на протести - б.р.). Управляващите ни подхвърлят картинки - нищо, което да представлява официален документ", подчерта на брифинг Прошко Прошков.
И добави, че вече е изчислено - по новата бус лента 95% от тролеите закъснявали средно с 90 секунди, "значи няма ефект от нея".
Иван Таков (БСП) отбеляза:
"Виждаме, че от страна на заместник-кмета по транспорта и на "Спаси София" има тотално неглижиране на мнението на хората. Отговорните лица в Столична община дори не правят опит да намерят балансирано решение на проблема, което да удовлетворява и живеещите в района, и колоездачите, а такова има.
На заседание на комисията по транспорт, на което присъстваха представители на двете страни, всички заедно изразихме желание да бъде намерен баланс - никой от нас не е против велоалеите. Въпреки уверенията на заместник-кмета и на "Спаси София" тогава, че по бул. "Патриарх Евтимий" се прави ремонт, а не реорганизация на движението, в следващите дни извършиха точно това."
От СДВР пък още вчера обвиниха, че те не били информирани за проекта за реорганизация.
От ПП-ДБ-СС възразиха на това - и показаха протокол от заседанието на транспортната комисия на общината, в който представител на СДВР е одобри проекта.
"Напълно законен е проектът, съгласуван е от двата органа - дирекция "Пътна полиция" и дирекция "Управление и анализ на трафика". Категорично смятаме, че Столичната община е спазила законовите изисквания за за съгласуване на проекта", заяви Павлов.
Борис Бонев пък отбеляза, че няма и нужда да се иска разрешение от СДВР.
"Съгласуванията се уреждат в Закона за движение по пътищата, параграф 3, където се посочва, че становище от службите на МВР се издава само при направено искане от заинтересуваните лица.
Което означава, че само ако Столичната община изрично поиска от СДВР становище, те са длъжни в едномесечен срок да го дадат", отбеляза той.
Според СДВР е трябвало да им се изпрати целият проект с чертежите за съгласуване - като се позовават на наредба от регионалното министерство, която изисква такова за булеварди, които "съответстват на Генерален план за организация на движението". В случая с "Витошка" и "Патриарха" обаче не е налице съгласуване на нов Генерален план, защото той се изготвя и важи за цялата община.
Според Антон Хекимян (ГЕРБ-СДС) решението за комитет и наблюдение е индикация, че кметът не е доволен от това, което са направили Борис Бонев и ПП-ДБ в СОС по отношение на реорганизацията. В социалните мрежи той отбеляза:
"След приспивно цитиране на наредби, членове и алинеи Бонев призна - тепърва ще се правят анализи, комисии и обсъждания за незаконно разчертаните бул. "Патриарх Евтимий“, бул. "Витоша“ и бул. "Нансен“! Тепърва!"
Васил Терзиев: Взели сме си поуки, това е комуникационна грешка
На брифинг по-късно кметът Васил Терзиев призна, че сформирането на работна група и комитет за анализ след реорганизацията е "комуникационна грешка".
"Взели сме си поуки и всеки един следващ проект ще го направим по различен начин, за да няма изненадани и такова напрежение. Разликите ще ги видите през следващите месеци", увери кметът. "Когато има диалог и всички седнем на една маса, ще вземем решение. Ние се ангажирахме да създадем група, в която да има представители на гражданите, както и експерти. Всичко е за гражданите на София."
Терзиев подчерта, че няма риск велоалеите да бъдат премахнати.
"Въпреки всички сътресения и някъде справедлив гняв на хората се радвам, че все пак предварително ще седнем и ще решим проблемите", добави той.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни