Плановете за нови мита от страна на избрания за президент на САЩ Доналд Тръмп ще затруднят шведския гигант за производство и продажба на мебели ИКЕА (IKEA) да поддържа ниски цени.
Това съобщи Ройтерс, цитирайки изказване на Хувенсио Маезту, заместник главен изпълнителен директор и финансов директор на "Ингка груп" (Ingka Group), която притежава по-голяма част от магазините на ИКЕА в световен мащаб и представлява приблизително 90 на сто от нейните глобални продажби.
Тръмп обеща нови, по-високи мита върху вноса от трите най-големи търговски партньора на САЩ - Канада, Мексико и Китай, предизвиквайки безпокойство сред правителствата и компаниите.
Около 30 на сто от продуктите на ИКЕА се доставят от азиатски страни, включително Китай, а 70 на сто идват от Европа, допълни Маезту.
САЩ е вторият по големина пазар за шведската компания, като представлява 13,2 на сто от продажбите й през финансовата 2024 година.
"За нас търговските бариери по света, независимо дали са от една или друга държава, ограничават възможностите да направим нещата по-достъпни", заяви Маезту.
ИКЕА намали цените на продуктите си през 2024 г., привличайки повече купувачи, но това доведе до спад в годишната нетна печалба на компанията, допълва Ройтерс.
"Ингка груп" отчете нетна печалба от 800 милиона евро (841,28 милиона долара) за финансовата 2024 г., приключила на 31 август, което е спад с 1,5 милиарда евро спрямо предходната финансова година. Маржът на оперативната печалба е 3 на сто, което отговаря на 1,3 милиарда евро, или спад с 2 милиарда евро на годишна база.
Приходите на "Ингка груп" са намалели с 5,5 на сто спрямо миналата година, до 41,8 милиарда евро, включително продажбите на дребно на ИКЕА в размер на 39,6 милиарда евро. Компанията обаче заяви, че по-ниските цени са помогнали за повишаване на посещаемостта във физическите магазини с 3,3 на сто. Онлайн посещенията са се увеличили с 28 на сто.
"Продажбите се развиват добре, откакто започнахме тази фискална година и това е потвърждение, че дори и да продаваме на по-ниска средна цена, ние продаваме повече количества и получаваме достъп до много повече хора", заяви Хувенсио Маезту.
Германия бе най-големият пазар за ИКЕА, представляващ 15,5 на сто от продажбите, следвана от САЩ, Франция, Великобритания и Италия, припомня БТА.
По-рано този месец "Интер Икеа" (Inter Ikea), собственикът на най-голямата марка за мебели в света, обяви по-висока печалба за 2024 г., благодарение на по-ниските лихвени плащания и въпреки резкия спад на приходите, след като намали цените на широка гама продукти, припомня Ройтерс.
Още по темата
- Показаха картината на Ван Гог, открадната през пандемията, и върната в торбичка на ИКЕА
- Охраняваното лице отишло на шопинг, служителят предприел действия да натовари покупките
- Беларуска ИКЕА навлиза в руския пазар... на мястото на шведската
- Руското правителство е одобрило продажбата на заводите на IKEA
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни