Смъртта на южнокорейската актриса Ким Се-рон миналата седмица предизвика скръб и призиви за промени в начина, по който известните личности в страната се третират в публичното пространство и в социалните медии, които могат да насърчат култура на тормоз, съобщава АП.

24-годишната Ким Се-рон, която започва кариерата си като деветгодишно дете и печели признание за ролите си в няколко местни филма, включително криминалния от 2010 г. „Непознатият“, бе намерена мъртва от свой приятел в дома си в столицата Сеул в неделя. Националната полиция заяви, че служителите не подозират насилие и че Ким не е оставила бележка, отбелязва БТА.

Ким е смятана за една от най-ярките звезди на динамичната филмова и телевизионна сцена в Южна Корея, но след инцидент с шофиране в нетрезво състояние през 2022 г., за което по-късно е глобена от съда, е подложена на тормоз и все по-трудно си намира работа.

Онлайн публикациите в Южна Корея са пословично сурови към знаменитости, които прегрешат по някакъв начин. Особено жестоко е отношението към жени. Така Ким се сблъскваше с постоянно негативно отразяване от медиите, които се възползваха от обществените настроения. 

Вестниците и уебсайтовете я критикуваха всеки път, когато я виждаха да се забавлява с приятели или когато се оплакваше от липсата на работа и от неприятните коментари в социалните медии. Тя дори беше критикувана за това, че се е усмихвала, докато е снимала независим филм миналата година.

След смъртта на Ким няколко от най-големите вестници в страната публикуваха редакционни статии и мнения, в които порицават токсичните коментари в интернет по адрес на актрисата. Някои от тях припомниха самоубийствата през 2019 г. на K-pop певиците Сули и Гу Хара и на актьора от „Паразит“ И Сон-кюн през 2023 г., като същевременно призоваха за промяна на „суровата култура на нулева толерантност“ към знаменитостите.

Вестник „Ханкок Илбо“ написа, че медиите в страната са част от проблема, като изрази съжаление, че някои издания са продължили да използват Ким като примамка за кликове дори след смъртта ѝ, използвайки провокативни заглавия, които подчертават миналите ѝ несгоди.