През 2023 г. в ЕС е имало средно по 0,55 леки автомобила на жител, което е с 0,1 процентни пункта по-малко в сравнение с 2022 г., сочат оповестени днес данни на европейската статистическа агенция Евростат. 

Нивата на разпространението на автомобилите по региони често са свързани с икономическите условия, но могат да бъдат повлияни и от специфични обстоятелства. Например рекордното ниво коли във Вале д'Аоста е повлияно от благоприятни данъчни правила.
 
През 2023 г. трите региона с най-много автомобили на глава от населението са били в Италия: Вале д'Аоста  с 2295 леки коли на 1000 жители, автономна провинция Тренто с 1521 автомобила на 1000 жители и автономна провинция Болцано с 915 автомобила на 1000 жители. Сред 10-те региона с най-висока степен на моторизация шест са били в Италия, а по един - във Финландия, Гърция, Нидерландия и Чехия.

В другия край на скалата като районът с най-малко леки автомобили на 1000 жители е френският отвъдморски регион Майот (83), следван от гръцкия Пелопонес (206) и Френска Гвиана (223). От 10-те региона с най-нисък коефициент на моторизация четири са в Гърция, два - във Франция, два - в Румъния, и по един - в Германия и Австрия. Забележително е, че сред тях са столичните области на Берлин (340) и Виена (364).

В България между отделните региони не се отчитат големи различния. Най-голям е бил броят на автомобилите в Югозападния регион (506), а най-малък - в Южен Централен (441).  

Делът на електрическите автомобили същевременно е бил най-висок в региони на Нидерландия, Швеция и Дания. Начело е нидерландският Флеволанд (17,1 на сто), следван от шведския Стокхолм (10,7 на сто) в Швеция, Ховедстаден в Дания и Утрехт в Нидерландия (по 8,6 на сто). Сред десетте региона начело пет са в Дания, два - в Нидерландия, два - в Швеция и един - в Белгия.

Сред 10-те региона с най-нисък дял на електромобили (близък до нулата) шест региона са в Гърция, два - в Испания и два - в Полша. За България няма данни.