Да прекараш 3 седмици в обикаляне на най-хубавите места на света, като спиш в петзвездни хотели -това е най-добре да стане в частен самолет. Но лусозната хотелска верига Four Seasons е осигурила 52-ма пътници, които са броили по 119 000 долара за околосветско пътешествие с нейния лъскав нов самолет, пише Блумбърг. Цената включва полети в 5-звезден лукс, нощувки в хотелите, посещения на забележителности и други екскурзии, както и храната по време на престоя. Журналист от агенцията е посетил самолета за есклузивни снимки преди отпътуването му на първата 16-дневна тематична обиколка на най-известните културни дестинации в Европа.

Самолетът

Това не е обичайният частен джет, а цял Boeing 757-200ER, взет на лизинг от компанията TCS World Travel, управляван и поддържан от TAG Aviatiоn и с ливреята на луксозната верига. Изглежда секси в металичесия си черен цвят.

Самолетът е минал през сериозно преоборудване, като стандартните 233 седалки са се свили до 52 кресла, които се трансформират в легла. На всеки ред има по два чифта такива фотьойли. Кутиите за багаж над главите на пътниците са с двойно по-голям размер, като събират и доста по-големи куфари. Двутоново светодиодно осветление създава спокойно настроение с оттенъци на виолетово бяло и меко синьо.

Пътуването

Four Seasons предлага частни полети от 2012 г., но това е първият изцяло брандиран самолет, който им дава по-голяма възможност за контрол върху обслужването и логистиката. Целта е да предлагат услугите, с чието качество са известни, и на височина от 11 000 метра.

На борда на самолета има екипаж от поне 21 човека – двама пилоти, двама инженери, координатор по пътуването, консиерж и главен готвач.

Когато пътуването минава през екзотични дестинации, на борда се качват фотограф и лекар.

Разписанията на полетите се правят така, че да се избягват дългите полети. Те са обикновено с продължителност от 3,5 до 8 часа, но има и по-кратки, като от Истанбул до Ефес или от Мумбай до Агра. При кацане луксозни шатъли идват бързо, за да спестят суматохата.

Всичко е организирано – визи, застраховки, екскурзии по собствено разписание, така, че пътниците да нямат и най-малките притеснения.

Храната

Дори и в най-луксозните авиолинии храната само се притопля. В случая на борда на самолета има отговаряща на най-високите стандарти за безопасност истинска фурна с пара. Още преди полета главният готвач се консултира с пасажерите за техните предпочитания и поръчва необходимите съставки за това, които след това се осигуряват на летищата от  най-близките хотели на Four Seasons.

Менюто може да преобърне представите на всеки за „самолетна храна”.

Креслата

Седалките са направени от италианските майстори Iacobucci, които работят за джетовете Lear и Fulfstream, както и за някои от големите луксозни авиопревозвачи. Те са от бяла кожа, разтягат се и се сгъват с плавни и тихи движения, а лакираните им дървени масички не само са красиви, но и достатъчно стабилни, за да придържат лаптоп или да поберат меню от три ястия.

Самолетът не е за търсене на уединение – целта е пътниците да общуват помежду си, като дори пилотът,  който не е на смяна, минава сред тях, за да си побъбрите с него.

Подаръците

На седалката си всеки пътник намира сериозен комплект от тоалетни принадлежности Bulgari, кашмирено одеало, Ipad Air 2, зареден с филми и музика по ваше предпочитание, безжични слушалки Bose и бележник с кожена подвързия с подробно описание на цялата програма. Не се налага да ги връщате, те са подарък. По време на дългите полети се дава още един комплект с тоалетни принадлежности.

А най-хубавото е, че има безплатен Wi-Fi – нещо, което не е типично за луксозните хотели. Разбира се, поради ограничения в скоростта не може да използвате видео стрийминг услуги.

Неудобствата

За разлика от лукса на хотелските тоалетни помещения, на борда на самолета има четири стандартни тоалетни, като на всеки друг самолет. Не може да вземете душ, ако мислите за това.

Има и други неудобства – самолетът подлежи на стандартните авиационни контроли. На борда му не може да качвате течности в големи опаковки, както и остри предмети и други забранени субстанции. По принцип той каца на малки, частни летища, за да избегнете дългия чекинг, но има някои дестинации, където се използват огромните, натоварени международни летища. И все пак дори в тези случаи пътниците минават през „бързите” опашки.

Тези малки неудобства не са пречка пред пътниците – следващото околосветско пътуване, което ще е през август, е почти изцяло продадено. А догодина цената вече ще е 132 000 долара.