Amazon сключи сделка с британската верига Morrisons да разпространява свежи и замразени хранителни продукти до потребителите на услугата си Prime, съобщи CNBC. Стотици продукти на Morrisons ще бъдат достъпни в цяла Великобритания чрез услугата "Pantry" (б.р., "килер" на англ. ез.).
В резултат на новината акците на Morrisons поскъпнаха с 4% в Лондон.
Цената на първата доставка е £2,99, като всяка следваща кутия е £0,99.
Доскоро чрез тази услуга се разпространяваха само дълготрайни продукти като перилни прапарати и бебешки пелени. Но сега сделката позволява и на двете компании да навлязат в сегмента на доставките на храни по домовете, където веригите Tesco и Sainsbury вече развиват бизнес.
Сделката ще даде рамо на Morrisons, която заедно с Tesco и Sainsbury губи пазар поради силната конкуренция на германските дискаунтъри Aldi и Lidl. Morrisons ще използва голямата база данни с клиенти на услугата Prime, която срещу годишен абонамент от £79 дава възможност за безплатна и по-бърза доставка на стоки от Amazon, гледане на видеосъдържание и други привилегии.
LIDL И ALDI ЗАВОЮВАХА 10% ПАЗАРЕН ДЯЛ ВЪВ ВЕЛИКОБРИТАНИЯ
В същото време тя проправя път и пред услугата Amazon Fresh, която дава възможност на доставка на всякакви хранителни стоки и в момента се предлага само в избрани градове на САЩ.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни