Amazon сключи сделка с британската верига Morrisons да разпространява свежи и замразени хранителни продукти до потребителите на услугата си Prime, съобщи CNBC. Стотици продукти на Morrisons ще бъдат достъпни в цяла Великобритания чрез услугата "Pantry" (б.р., "килер" на англ. ез.).

В резултат на новината акците на Morrisons поскъпнаха с 4% в Лондон.

Цената на първата доставка е £2,99, като всяка следваща кутия е £0,99.

Доскоро чрез тази услуга се разпространяваха само дълготрайни продукти като перилни прапарати и бебешки пелени. Но сега сделката позволява и на двете компании да навлязат в сегмента на доставките на храни по домовете, където веригите Tesco и Sainsbury вече развиват бизнес.

Сделката ще даде рамо на Morrisons, която заедно с Tesco и Sainsbury губи пазар поради силната конкуренция на германските дискаунтъри Aldi и Lidl. Morrisons ще използва голямата база данни с клиенти на услугата Prime, която срещу годишен абонамент от  £79 дава възможност за безплатна и по-бърза доставка на стоки от Amazon, гледане на видеосъдържание и други привилегии.

LIDL И ALDI ЗАВОЮВАХА 10% ПАЗАРЕН ДЯЛ ВЪВ ВЕЛИКОБРИТАНИЯ

В същото време тя проправя път и пред услугата Amazon Fresh, която дава възможност на доставка на всякакви хранителни стоки и в момента се предлага само в избрани градове на САЩ.