Новият политически проект на Христо Иванов не е нито десен, нито ляв, у хората има разпространена персонална нетърпимост към някои лица от РБ, а преодоляването на самомнението и елитарността ще е изключително предизвикателство.

Това стана ясно от интервю на юриста доц. Кристиан Таков пред БНР.

"Кой към кого ще гравитира зависи от това кой има по-голяма маса - не членска, не избирателна, а по-голяма идейна маса и маса на решителност."

Това заяви Таков, който е едно от лицата на новата формация на бившия правосъден министър Христо Иванов "Да, България!".

Този нов политически субект, за разлика от новия десен проект (на Радан Кънев – бел. ред.), не се дефинира нито като ляв, нито като десен, нито като центристки, с някаква идеологическа насоченост, подчерта Таков.

"Той не иска да се дефинира като проект, което е твърде аморфно. Той иска да бъде субект. Нещо, което действа, което променя нещата.

Има твърде много хора, които ще кажат: "Аз с Радан Кънев – никога!", "Аз с Меглена Кунева – никога!", "Аз с Божидар Лукарски – никога!" Т.е. необходимостта от нещо ново се диктува от, понякога за съжаление, твърде разпространената персонална нетърпимост към определени лица и партии."

Протегната ръка по дефиниция ще има, посочи още Кристиан Таков:

"Защото не е възможно ние да организираме легиони поднебесни или небесни ангели, или архангели, които да нямат нито едно петънце и да тръгнат на борба със злото."

Запитан как новата формация ще се отвори към всички онези, които досега не са откривали представителство в традиционните партии, Кристиан Таков отговори:

"Това е една от най-тежките задачи. Преодоляването на самомнението и елитарността е изключително предизвикателство. Това трябва да се премахне, защото това е суета, това е грях. Как ще го преодолява всеки един, това си е негов проблем.

Елитната част от нашето общество в момента се е нацупила като дете, на което не са изпълнили прищявка. Тази елитна част си вика: "Ама аз защо не ръководя?" Защото си неразбираем, защото не споделяш ценностите на хората. Не разбираш тяхната мъка от тяхното материално оскотяване, което води и до духовно обедняване."