Онлайн новинарските услуги - електронните издания на вестници, информационните агенции и другите електронни издания вече са медии като всички останали и според ЦИК. Това става ясно от решението на комисията за начина на разпределяне на медийните пакети за предизборна кампания, които държавата отпуска за партии и коалиции без държавна субсидия и за инициативни комитети, издигащи независими народни представители.

По закон партия без субсидия, регистрирана за вота на 26 март има право на 40 000 лв. за агитация в медиите, а инициативен комитет - на 5000 лв. Колко и кои ще са формациите, които имат право на пакет ЦИК трябва да определи до 24 февруари.

На изборите за президент и вицепрезидент и при провеждането на национален референдум през есента на 2016 г. ЦИК първоначално изключи интернет медиите като канал за политическа реклама с медийни пакети. Съдът върна решението, но въпреки това в повечето случаи договорите не бяха одобрявани. 

ЦИК ще може да контролира и проверява изпълнението на одобрените договори за агитация с медийни пакети през цялото време на изпълнението му. Пак тя преценява дали договорът е изпълнен и одобрява и извършва плащанията към всички доставчици на медийни услуги. За тези избори медиите - без значение от вида, ще са длъжни да обявяват и безвъзмездни договори с участници в изборите, дори и тези, сключвани чрез последник, става ясно от друго решение на ЦИК.