Онлайн новинарските услуги - електронните издания на вестници, информационните агенции и другите електронни издания вече са медии като всички останали и според ЦИК. Това става ясно от решението на комисията за начина на разпределяне на медийните пакети за предизборна кампания, които държавата отпуска за партии и коалиции без държавна субсидия и за инициативни комитети, издигащи независими народни представители.
По закон партия без субсидия, регистрирана за вота на 26 март има право на 40 000 лв. за агитация в медиите, а инициативен комитет - на 5000 лв. Колко и кои ще са формациите, които имат право на пакет ЦИК трябва да определи до 24 февруари.
На изборите за президент и вицепрезидент и при провеждането на национален референдум през есента на 2016 г. ЦИК първоначално изключи интернет медиите като канал за политическа реклама с медийни пакети. Съдът върна решението, но въпреки това в повечето случаи договорите не бяха одобрявани.
ЦИК ще може да контролира и проверява изпълнението на одобрените договори за агитация с медийни пакети през цялото време на изпълнението му. Пак тя преценява дали договорът е изпълнен и одобрява и извършва плащанията към всички доставчици на медийни услуги. За тези избори медиите - без значение от вида, ще са длъжни да обявяват и безвъзмездни договори с участници в изборите, дори и тези, сключвани чрез последник, става ясно от друго решение на ЦИК.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни