
Китайският гигант в онлайн пазаруването "Алибаба" отбеляза нов рекорд - 25,3 милиарда долара продажби само за един ден.
Става дума за годишна разпродажба във всички онлайн магазини на компанията, не само за най-известния - "АлиЕкспрес". За сравнение, през 2016 г. китайската компания прави продажби за "само" 18 млрд. долара. В сравнение с тях популярните в САЩ и Европа "Черни петъци" изглеждат като промоция в местен минимаркет.
Рекордът е успех и за Китай като цяло, защото показва силни позиции на юана спрямо долара. Но основна причина, според един от основателите на "Алибаба" Джоузеф Тсей, е повишената покупателна способност на китайците. Средната класа в страната надминава 300 милиона души и те имат все повече свободни пари.
Според много специалисти обаче, онлайн търговията скоро ще удари стена и главоломният растеж на "Алибаба" може да спре. Компанията притежава и над 100 000 физически магазина, в които пък можеш лесно да си поръчаш каквото желаеш и то да ти бъде доставено у дома - дори и да не е изложено в магазина.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни