Article_top

Inditex, най-голямата компания за търговия на дребно с облекло в света, която е собственик на веригата Zara, е изправена пред засилващата се конкуренция на по-млади онлайн играчи като Boohoo.com и Missguided. Те създават дрехи по-бързо (от дизайна до момента на продажба минава едва седмица) и освежават сайтовете си всеки ден със стотици нови стоки. 

В опит да се задържи на гребена на вълната испанската компания разработва нови технологии, сътрудничи си с технологични фирми и наема таланти от стартъп компании. 

Успехът или провалът на тези усилия може да определи дали Inditex ще успее да се приспособи към променящата се среда в търговията с облекло, където се очаква Amazon да изпревари Macy's като най-големия продавач на дрехи, който обслужва американците. 

В по-широк смисъл това може да покаже също дали моделът за комбиниране на онлайн продажби с голяма мрежа от физически магазини може в крайна сметка да надделее на пазара на масовата мода. 

Inditex има иновационно подразделение, начело на което са бившият телекомуникационен инженер Алехандро Ферер и основателят на стратъп Давид Алайон. 

Подразделението изпробва начини за подобряване на работата със складовите наличности. То работи заедно с калифорнийската Fetch Robotics, за да тества роботи, които да работят в складовете, посочва компанията. Подразделението си партнира и с производителя на чипове Intel за създаване на устройства, които могат бързо да измерват обема на дрехи в кашони. 

Екипът изпробва технологии, които биха могли да оптимизират актив, какъвто конкурентите им нямат - физическите магазини. Inditex посочва, че вниманието е насочено към области като "локационна интелигентност", ултразвукова технология за проследяване на стъпки в магазините, както и виртуални асистенти, които да помагат на клиентите. 

"Локационната интелигентност" позволява на мобилни приложения да преминават в режим "в наличност", когато в магазина влезе клиент, така че той да може да локализира стоките и да получи оферти. 

Според източник Inditex е разработил партньорство и с технологични компании като Jetlore, която използва изкуствен интелект, за да прогнозира поведението на клиентите, и испанския стартъп за големи данни El Arte de Medir. 

Zara става пионер в концепцията за "бърза мода" през 80-те. Тя е първата компания, разработила метод за скоростно приспособяване към променящите се тенденции, като използва бързи вериги за доставка. Концепцията се основава на производство, близо до централата, за да се съкрати времето от началото на дизайна до излагането на стоките в магазините до около три седмици. 

Бързорастящите нови компании, които навлизат на пазара, необременени с големи магазини, обаче установяват производството си още по-близо до дистрибуцията и непрекъснато освежават асортимента. 

Boohoo, основана през 2006 година в британския град Манчестър, работи в режим "пробвай и повтори". При него се произвеждат малки партиди стоки и се увеличава производството на тези от тях, които се продават най-добре. 

Над половината от продуктите се правят във Великобритания и влизат в продажба две седмици след началото на дизайнерския процес.

Missguided, чиято централа също е в Манчестър, твърди, че може да съкрати това време дори до седмица. 

Моделът на Inditex се базира на производство близо до централата й в Галиция, Северна Испания, така че поръчките да могат да бъдат разпратени бързо до мрежата й от над 7000 магазина по света. Доставчиците й са предимно в Испания, Португалия, Турция и Мароко вместо в традиционните центрове за производство в Азия. 

Ключови думи
 

Inditex, най-голямата компания за търговия на дребно с облекло в света, която е собственик на веригата Zara, е изправена пред засилващата се конкуренция на по-млади онлайн играчи като Boohoo.com и Missguided. Те създават дрехи по-бързо (от дизайна до момента на продажба минава едва седмица) и освежават сайтовете си всеки ден със стотици нови стоки. 

В опит да се задържи на гребена на вълната испанската компания разработва нови технологии, сътрудничи си с технологични фирми и наема таланти от стартъп компании. 

Успехът или провалът на тези усилия може да определи дали Inditex ще успее да се приспособи към променящата се среда в търговията с облекло, където се очаква Amazon да изпревари Macy's като най-големия продавач на дрехи, който обслужва американците. 

В по-широк смисъл това може да покаже също дали моделът за комбиниране на онлайн продажби с голяма мрежа от физически магазини може в крайна сметка да надделее на пазара на масовата мода. 

Inditex има иновационно подразделение, начело на което са бившият телекомуникационен инженер Алехандро Ферер и основателят на стратъп Давид Алайон. 

Подразделението изпробва начини за подобряване на работата със складовите наличности. То работи заедно с калифорнийската Fetch Robotics, за да тества роботи, които да работят в складовете, посочва компанията. Подразделението си партнира и с производителя на чипове Intel за създаване на устройства, които могат бързо да измерват обема на дрехи в кашони. 

Екипът изпробва технологии, които биха могли да оптимизират актив, какъвто конкурентите им нямат - физическите магазини. Inditex посочва, че вниманието е насочено към области като "локационна интелигентност", ултразвукова технология за проследяване на стъпки в магазините, както и виртуални асистенти, които да помагат на клиентите. 

"Локационната интелигентност" позволява на мобилни приложения да преминават в режим "в наличност", когато в магазина влезе клиент, така че той да може да локализира стоките и да получи оферти. 

Според източник Inditex е разработил партньорство и с технологични компании като Jetlore, която използва изкуствен интелект, за да прогнозира поведението на клиентите, и испанския стартъп за големи данни El Arte de Medir. 

Zara става пионер в концепцията за "бърза мода" през 80-те. Тя е първата компания, разработила метод за скоростно приспособяване към променящите се тенденции, като използва бързи вериги за доставка. Концепцията се основава на производство, близо до централата, за да се съкрати времето от началото на дизайна до излагането на стоките в магазините до около три седмици. 

Бързорастящите нови компании, които навлизат на пазара, необременени с големи магазини, обаче установяват производството си още по-близо до дистрибуцията и непрекъснато освежават асортимента. 

Boohoo, основана през 2006 година в британския град Манчестър, работи в режим "пробвай и повтори". При него се произвеждат малки партиди стоки и се увеличава производството на тези от тях, които се продават най-добре. 

Над половината от продуктите се правят във Великобритания и влизат в продажба две седмици след началото на дизайнерския процес.

Missguided, чиято централа също е в Манчестър, твърди, че може да съкрати това време дори до седмица. 

Моделът на Inditex се базира на производство близо до централата й в Галиция, Северна Испания, така че поръчките да могат да бъдат разпратени бързо до мрежата й от над 7000 магазина по света. Доставчиците й са предимно в Испания, Португалия, Турция и Мароко вместо в традиционните центрове за производство в Азия. 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какъв ще е резултатът от първия тур на изборите в София?