Американският производител на мотоциклети Харли-Дейвидсън (Harley-Davidson), изправен пред нарастващи разходи заради повишаване на митата, ще започне да изнася от САЩ част от производството си на мотоциклети, предназначени за износ в Европа, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

В пекът ЕС започна да налага мита върху американски вносни стоки като бърбън, фъстъчено масло и портокалов сок. Европейските мита върху американски внос на стойност 3,4 милиарда долара са в отговор на митата, въведени от администрацията на американския президент Доналд Тръмп върху европейската стомана и алуминий.

Харли-Дейвидсън е продал близо 40 000 мотоциклета в Европа миналата година, като приходите му от Стария континент са на второ място след американските.

Производителят на емблематичния американски мотоциклет посочи в редовно подавани документи днес, че митата на ЕС върху изнасяните от САЩ мотоциклети са се увеличили между 6 и 31 процента. Компанията уточни, че очаква митата да доведат до допълнителен разход от около 2200 средно на мотоциклет, внасян от САЩ в ЕС.

Харли-Дейвидсън остава силно ангажиран с производството си в САЩ, което е ценено от любителите на мотоциклетите по света, посочи компанията.

Увеличаването на производството в чужбина, за да се намали тежестта на европейските мита не е нещо предпочетено от компанията, а единствената устойчива опция мотоциклетите й да бъдат достъпни за клиентите в ЕС, допълва Харли-Дейвидсън, като подчертава, че Европа е ключов пазар за компанията.

Производителят на мотори посочи, че няма да вдига цените, за да предотврати незабавни, дълготрайни и нанасящи щети последици за продажбите си в Европа. Компанията ще поеме значителна част от разходите в краткосрочен план. Тя очаква разходите до края на годината да бъда около 30 до 45 милиона долара.

Харли-Дейвидсън уточни, че пренасянето на определено производство от САЩ в чужбина може да отнеме като цяло най-малко 9 до 18 месеца.