Article_top

След като не успяха да пробият с Истанбулската конвенция сега джендър силите се опитват да се промъкнат и да промият съзнанието на подрастващите с текстовете в учебника по биология за 9-и клас. Така изглежда нова вълна от реакции в социалните мрежи.

Бдителни родители и граждани обаче веднага съзряха заплахата.

Един от уроците в учебник по биология за 9-и клас на издателство „Анубис” е основния повод за възмущението.

Най-дискутираните текстове са в урок 28 – „Оплождане и индивидуално развитие”, където в графа „Юношество” е написано: „Възможно е осъзнаване на сексуално влечение към същия пол”.

От Българската организация за родителите и децата (БОРД) веднага изпратиха писмо до министъра на образованието.

Уважаеми господин министре,

В учебника по Биология и здравно образование за 9. Клас – за профилирано и професионално образование с интензивно изучаване на чужд език, издателство „Анубис“ – на 87-а страница фигурира следният текст в раздел „Психо-сексуално развитие – зряла възраст“:

„Настъпва социална и полова зрялост. Окончателно формиране на сексуалната идентичност – хетеросексуалност или хомосексуалност“.

Твърдението, че сексуалната ИДЕНТИЧНОСТ се формира в зряла възраст, тоест, че полът е социална роля, а не е биологично определен факт е смисловото ядро на джендър-идеологията, станала скандално известна у нас покрай нелепите опити на редица държавни институции за налагане на Истанбулската конвенция.

Както е известно , с решение 13/27.07.2018 г на Конституционния съд на Република България теорията за пола като социална роля бе обявена за противоречаща на българската Конституция, пише там.

А в коментарите под публикацията на Александър Урумов от БОРД граждани са написали: "Този учебник е противоконституционен".

Друга потребителка добавя:

А това “Изграждане на трайни връзки с партньор от другия или СЪЩИЯ пол” е пропаганда за приемане на еднополовите бракове от поколението обучаващо се по този текст, когато същите станат гласоподаватели!!! Ние няма как да го допуснем сега, но това поколение след нас ще е с промити мозъци ако не се вземем в ръце СЕГА.

Обективно е, няма нищо нецензурно

Авторите на учебника не разбират тези реакции в социалните мрежи:

"Изненадана съм от реакцията, която се появява в социалните мрежи. Изглежда, че не сме свикнали да възприемаме съвременното състояние на науката и на развитието на обществото”, коментира по бТВ проф. Мария Шишиньова , ръководител по съставянето на учебника.

Тя напомни, че учебниците се пишат по учебни програми, които предварително се обнародват и дискутират.

„Не сме получили никакви забележки, оспорвания или въпроси. Задължително в учебната програма в очакваните резултати се изисква да се описват етапите на психосексуалното развитие на личността, същността и значението на сексуалното репродуктивно здраве, да се дискутират ранните сексуални контакти, необходимостта от толерантно отношение към хората с различна сексуална ориентация, личната отговорност”, изброи проф. Шишиньова.

По думите ѝ подобен вид тематика се застъпва напоследък по новите учебни програми. Променило се е развитието на човешкото общество, на знанията, проблемите, които се появяват, подчерта тя. „До средата на 80-те години на XX век човекът беше единственият жив организъм, който се изучаваше без полова система”, подчерта проф. Шишиньова.

"Ново е, защото в 80-те години на миналия век гей прайд нямаше, по тези въпроси не се говореше в обществото, в медиите", посочи и бившият министър на образованието Тодор Танев.

Той беше категоричен, че един учебник, освен собственото съдържание по дисциплината, има и възпитателно съдържание.

„Това, което е направено от екипа, е абсолютно обективно, несугестиращо каквото и да било поведение, няма нищо нецензурно”, подчерта Танев.

Антоанета Донева, учител по биология в 51-во училище в столицата, отбеляза пред бТВ, че темата за сексуалното образование е доста деликатна. Спорът кога и каква информация трябва да се предоставя на децата е нерешим по простата причина, че всеки родител, педагог и психолог има собствено виждане, допълни тя.

 
Искат да ни завлекат в палеолита
"Урумов, общество и ценности и прочее елитни представители на палеолита искат да ни завлекат в тяхната епоха. Добре. Нека публиката се определи - иска в съвременна Европа или иска в каменната ера, където "учебниците по биология" са на ниво самостоятелно оцеляване в пещера в компанията на конкурентни колеги-канибали. Аз моят цивилизационен избор отдавна съм направил и ще помоля онези, които искат да ме завлекат в тяхната пещера (защото това е единствената им представа за "нормален" живот), да си направят съответната неандерталска комуна и да не налагат първобитните си представи на всички около тях", реагира във фейсбук Виктор Лилов.

През януари покрай истерията с Истанбулската конвенция гръмна и новината "Джендъри питат децата в каква тоалетна ходят, рокличка или суичър предпочитат". Ставаше въпрос за анкета, изготвена от Фондация "Джендър образование, изследвания и технологии" (ДОИТ) съвместно с "Национална мрежа за децата", която се прилага безпроблемно в българските училища от пет години насам със съдействието на Министерство на образованието и науката. Конкретният проект е конкурс "Училище без насилие и стереотипи, определени от пола", а анкетата се попълва от учителите, а не от децата. Тази "новина" мигновено се мултиплицира и доби страховити размери. Активизираха се и от ВМРО в Стара Загора след получен родителски сигнал. Журналисти питаха защо образователният министър Красимир Вълчев е гласувал "против" конвенцията на заседанието на Министерския съвет, а в същото време МОН стои зад въвеждането тихомълком на джендър образование в училище. Питане към министъра имаше и от депутати в парламента. 

Под натиска на възмутените граждани от МОН в крайна сметка решиха да отменят провеждането на анкетата.

 

След като не успяха да пробият с Истанбулската конвенция сега джендър силите се опитват да се промъкнат и да промият съзнанието на подрастващите с текстовете в учебника по биология за 9-и клас. Така изглежда нова вълна от реакции в социалните мрежи.

Бдителни родители и граждани обаче веднага съзряха заплахата.

Един от уроците в учебник по биология за 9-и клас на издателство „Анубис” е основния повод за възмущението.

Най-дискутираните текстове са в урок 28 – „Оплождане и индивидуално развитие”, където в графа „Юношество” е написано: „Възможно е осъзнаване на сексуално влечение към същия пол”.

От Българската организация за родителите и децата (БОРД) веднага изпратиха писмо до министъра на образованието.

Уважаеми господин министре,

В учебника по Биология и здравно образование за 9. Клас – за профилирано и професионално образование с интензивно изучаване на чужд език, издателство „Анубис“ – на 87-а страница фигурира следният текст в раздел „Психо-сексуално развитие – зряла възраст“:

„Настъпва социална и полова зрялост. Окончателно формиране на сексуалната идентичност – хетеросексуалност или хомосексуалност“.

Твърдението, че сексуалната ИДЕНТИЧНОСТ се формира в зряла възраст, тоест, че полът е социална роля, а не е биологично определен факт е смисловото ядро на джендър-идеологията, станала скандално известна у нас покрай нелепите опити на редица държавни институции за налагане на Истанбулската конвенция.

Както е известно , с решение 13/27.07.2018 г на Конституционния съд на Република България теорията за пола като социална роля бе обявена за противоречаща на българската Конституция, пише там.

А в коментарите под публикацията на Александър Урумов от БОРД граждани са написали: "Този учебник е противоконституционен".

Друга потребителка добавя:

А това “Изграждане на трайни връзки с партньор от другия или СЪЩИЯ пол” е пропаганда за приемане на еднополовите бракове от поколението обучаващо се по този текст, когато същите станат гласоподаватели!!! Ние няма как да го допуснем сега, но това поколение след нас ще е с промити мозъци ако не се вземем в ръце СЕГА.

Обективно е, няма нищо нецензурно

Авторите на учебника не разбират тези реакции в социалните мрежи:

"Изненадана съм от реакцията, която се появява в социалните мрежи. Изглежда, че не сме свикнали да възприемаме съвременното състояние на науката и на развитието на обществото”, коментира по бТВ проф. Мария Шишиньова , ръководител по съставянето на учебника.

Тя напомни, че учебниците се пишат по учебни програми, които предварително се обнародват и дискутират.

„Не сме получили никакви забележки, оспорвания или въпроси. Задължително в учебната програма в очакваните резултати се изисква да се описват етапите на психосексуалното развитие на личността, същността и значението на сексуалното репродуктивно здраве, да се дискутират ранните сексуални контакти, необходимостта от толерантно отношение към хората с различна сексуална ориентация, личната отговорност”, изброи проф. Шишиньова.

По думите ѝ подобен вид тематика се застъпва напоследък по новите учебни програми. Променило се е развитието на човешкото общество, на знанията, проблемите, които се появяват, подчерта тя. „До средата на 80-те години на XX век човекът беше единственият жив организъм, който се изучаваше без полова система”, подчерта проф. Шишиньова.

"Ново е, защото в 80-те години на миналия век гей прайд нямаше, по тези въпроси не се говореше в обществото, в медиите", посочи и бившият министър на образованието Тодор Танев.

Той беше категоричен, че един учебник, освен собственото съдържание по дисциплината, има и възпитателно съдържание.

„Това, което е направено от екипа, е абсолютно обективно, несугестиращо каквото и да било поведение, няма нищо нецензурно”, подчерта Танев.

Антоанета Донева, учител по биология в 51-во училище в столицата, отбеляза пред бТВ, че темата за сексуалното образование е доста деликатна. Спорът кога и каква информация трябва да се предоставя на децата е нерешим по простата причина, че всеки родител, педагог и психолог има собствено виждане, допълни тя.

 
Искат да ни завлекат в палеолита
"Урумов, общество и ценности и прочее елитни представители на палеолита искат да ни завлекат в тяхната епоха. Добре. Нека публиката се определи - иска в съвременна Европа или иска в каменната ера, където "учебниците по биология" са на ниво самостоятелно оцеляване в пещера в компанията на конкурентни колеги-канибали. Аз моят цивилизационен избор отдавна съм направил и ще помоля онези, които искат да ме завлекат в тяхната пещера (защото това е единствената им представа за "нормален" живот), да си направят съответната неандерталска комуна и да не налагат първобитните си представи на всички около тях", реагира във фейсбук Виктор Лилов.

През януари покрай истерията с Истанбулската конвенция гръмна и новината "Джендъри питат децата в каква тоалетна ходят, рокличка или суичър предпочитат". Ставаше въпрос за анкета, изготвена от Фондация "Джендър образование, изследвания и технологии" (ДОИТ) съвместно с "Национална мрежа за децата", която се прилага безпроблемно в българските училища от пет години насам със съдействието на Министерство на образованието и науката. Конкретният проект е конкурс "Училище без насилие и стереотипи, определени от пола", а анкетата се попълва от учителите, а не от децата. Тази "новина" мигновено се мултиплицира и доби страховити размери. Активизираха се и от ВМРО в Стара Загора след получен родителски сигнал. Журналисти питаха защо образователният министър Красимир Вълчев е гласувал "против" конвенцията на заседанието на Министерския съвет, а в същото време МОН стои зад въвеждането тихомълком на джендър образование в училище. Питане към министъра имаше и от депутати в парламента. 

Под натиска на възмутените граждани от МОН в крайна сметка решиха да отменят провеждането на анкетата.

Коментари

Blagovesta Vasileva's picture
Blagovesta Vasileva
тутифрути

ограничено

провинциално общество сме. Нищо не може да ни отвори очите за нещо по далеч от пъпа ни. Е, какво като заличим тези текстове ще заличим и обратните ли? Или пак ще ги напъхаме в графата "затова не се говори", а после в графата на преследваните.

Благи, не се критикувай

Благи, не се критикувай толкова строго все пак...
gopeto's picture
gopeto
gopeto

Глупостта е дар божи, но не бива да се злоупотребява с нея.

Дано родителите от БОРД не помагат на децата си в уроците, защото последните бая зор ще видят докато се изучат. Те и без това са обременени от родители, които не поставят под съмнение възможността да им промиват мозъците.

МОН пък да вземе да се съобрази с натиска на родителите да не променят датите на матурите в 7 клас и да не се увеличават учебната година през юни.

Аз казах ли ви - свърши ви

Аз казах ли ви - свърши ви времето. Соросчо е изкуфял и скоро парите му ще се разхвърчат откъдето са дошли.
Пренаписвайте си животописите отново и ставайте някакви нови. Не ви е за първи път.
Франк Лойд Райт's picture
Франк Лойд Райт
Фран Лойд Райт

Какво е сега?

Абе нали е демокрация сега, или аз нещо не съм разбрал. При положение че барем 80% от хората (което е повече от 50% + 1) не желаят да им се говори и пише за геюве, джендъри, транс-франс и други измишльотини, редно е да се съобразите с това. Или в тоя случай демокрацията не важи? Понеже обърканите хора са малцинство, редно е да си замълчат пред волята на мнозинството. Такава е системата - диктат на мнозинството. Ако не ви харесва - дайте идея за друга система...
i l's picture
i l
ivanll

Четене наизуст и отричане на

Четене наизуст и отричане на очевидното. Гейове има, доста от тях са противни, но доста и от не-гейовете пак са противни. Гейовете ще ги има със и без споменаването им в учебниците. Утре ще отречем че има дебелаци, вдругиден ще отречем аутистите и накрая ще отречем съществуването на обикновените тъпунгери. Иначе в текста това което е написано е че през пубертета хората осъзнават сексуалността си, явно някой е решил спокойно да меша значението на думите от един език в друг и да търси сензация. В английският има 2 синонима за пол - gender и sex. В българският думата е само 1, толкоз. Факт е че в училище хората масово не се научават да мислят и резултата е на лице.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Защо само Иван Гешев е номиниран за главен прокурор?