Article_top

Клуб Z

Таблетите в училище, които щедро обещаваха разни политици, са само една от стъпките в технологизирането на учебния процес. Нека ви представим 7 виртуални инструмента, които ще вкарат класната стая в бъдещето. 

И най-голямата изненада - всички вече са напълно достъпни.

1. Вместо пластмасов модел - виртуален скелет

За урока по човешка анатомия, който в България идва по-късно в часовете по биология, най-добре е визуалното обучение. Essential Skeleton 4 за Iphone и Ipad представлява 3D виртуален модел на човешки скелет, при който можеш да оглеждаш отблизо, отдалеч, да въртиш с пръсти, да скриваш едни кости, за да видиш други, и прочие. И това не е единственото подобно приложение - в интернет могат да се открият десетки други - не само на костната система, но и на мускулите, съдовете, нервите, вътрешните органи.

Знанието от дебелите томове вече може да се види на екрана на таблета.

2. Вместо големи плакати с лепило - виртуални табла

Интерактивни програми, в които можеш да създадеш проект без ножици и лепило - такива в интернет има много. Скоро намачканите по пътя за училище плакати, върху които детето е работило до полунощ, ще останат в историята - дори базовият Microsoft Word може да постигне страхотни неща с множеството си опции за диаграми, стрелки, картинки и умни обекти. А сайтове като Glogster са специално направени за това.

3. Вместо хартиена таблица на елементите - интерактивно творение на Менделеев и още десетина други

Всеки познава тази таблица, постижение на руския химик, който между другото е и дефинирал идеалният градус на водката (б.р., 40 обемни процента алкохол). Но представете си, че вместо само атомното число и реда в таблицата, можете да видите всякаква друга информация за елемента - какъв метал или газ е, каква му е точката на топене или на кипване, през коя година е открит, и всичко това - от един-единствен инструмент? Опитайте на http://www.ptable.com/

4. С истински скалпел срещу истинска жаба - или с виртуален на екрана

В България само студентите по биология (и подобни) им се налага да се изправят пред концепцията на дисекция, а често и вивисекция (живо) на жаба. Приложенията на Froguts спестяват некомфорта на тези с по-слаби нерви, като освен това предлагат аудио асистенция, обяснения, и реални реакции от виртуалната жаба.

5. Обикновен микроскоп - или да му прикачим смартфон?

Всъщност става въпрос за устройство, което позволява да снимаш образа, който виждаш през микроскопа, с телефона си. Което позволява да го разгледаш по-добре, да го включиш в някоя виртуална презентация, да зуумваш с пръсти или просто да си сложиш някоя бактерия за тапет на екрана. Все полезни и образователни неща.

6. Вместо хартия и молив - кликър

И у нас тестовете с няколко възможни отговора набират популярност. Но първо, не пестят много време, и второ, невинаги се получават добри резултати. В САЩ вече в много училища се ползват устройства, подобни на това в "Стани Богат", когато участникът се наложи да поиска помощ от публиката. 4 бутона, един отговор. Изследване през 2008 г. показва, че оценките на учениците се вдигат с близо 10%, защото така много по-лесно достигат до знанията, които са в главите им.

7. Риск от малка експлозия - а защо не просто виртуална?

Много от родните училища не могат да си позволят химически експерименти, или просто се страхуват за безопасността на учениците си. Дори уж безобидни вещества могат да причинят сериозни щети, ако оставиш упорит петокласник да си поиграе малко с тях. Затова - виртуални експерименти, каквито предлагат например Late in Labs.

Да оставиш децата да месят цветни течности на екрана спестява пари и намалява рисковете за всички - и децата, и учителите.

Всички тези технологии са достъпни, и освен това - напълно безплатни. Разбира се, има уловка - трябва да има таблети или компютри в училище. Така че, пак се върнахме в началото на урока.

 
Колко скоро това ще е реалност? Вече е. Снимка Intel.com

Таблетите в училище, които щедро обещаваха разни политици, са само една от стъпките в технологизирането на учебния процес. Нека ви представим 7 виртуални инструмента, които ще вкарат класната стая в бъдещето. 

И най-голямата изненада - всички вече са напълно достъпни.

1. Вместо пластмасов модел - виртуален скелет

За урока по човешка анатомия, който в България идва по-късно в часовете по биология, най-добре е визуалното обучение. Essential Skeleton 4 за Iphone и Ipad представлява 3D виртуален модел на човешки скелет, при който можеш да оглеждаш отблизо, отдалеч, да въртиш с пръсти, да скриваш едни кости, за да видиш други, и прочие. И това не е единственото подобно приложение - в интернет могат да се открият десетки други - не само на костната система, но и на мускулите, съдовете, нервите, вътрешните органи.

Знанието от дебелите томове вече може да се види на екрана на таблета.

2. Вместо големи плакати с лепило - виртуални табла

Интерактивни програми, в които можеш да създадеш проект без ножици и лепило - такива в интернет има много. Скоро намачканите по пътя за училище плакати, върху които детето е работило до полунощ, ще останат в историята - дори базовият Microsoft Word може да постигне страхотни неща с множеството си опции за диаграми, стрелки, картинки и умни обекти. А сайтове като Glogster са специално направени за това.

3. Вместо хартиена таблица на елементите - интерактивно творение на Менделеев и още десетина други

Всеки познава тази таблица, постижение на руския химик, който между другото е и дефинирал идеалният градус на водката (б.р., 40 обемни процента алкохол). Но представете си, че вместо само атомното число и реда в таблицата, можете да видите всякаква друга информация за елемента - какъв метал или газ е, каква му е точката на топене или на кипване, през коя година е открит, и всичко това - от един-единствен инструмент? Опитайте на http://www.ptable.com/

4. С истински скалпел срещу истинска жаба - или с виртуален на екрана

В България само студентите по биология (и подобни) им се налага да се изправят пред концепцията на дисекция, а често и вивисекция (живо) на жаба. Приложенията на Froguts спестяват некомфорта на тези с по-слаби нерви, като освен това предлагат аудио асистенция, обяснения, и реални реакции от виртуалната жаба.

5. Обикновен микроскоп - или да му прикачим смартфон?

Всъщност става въпрос за устройство, което позволява да снимаш образа, който виждаш през микроскопа, с телефона си. Което позволява да го разгледаш по-добре, да го включиш в някоя виртуална презентация, да зуумваш с пръсти или просто да си сложиш някоя бактерия за тапет на екрана. Все полезни и образователни неща.

6. Вместо хартия и молив - кликър

И у нас тестовете с няколко възможни отговора набират популярност. Но първо, не пестят много време, и второ, невинаги се получават добри резултати. В САЩ вече в много училища се ползват устройства, подобни на това в "Стани Богат", когато участникът се наложи да поиска помощ от публиката. 4 бутона, един отговор. Изследване през 2008 г. показва, че оценките на учениците се вдигат с близо 10%, защото така много по-лесно достигат до знанията, които са в главите им.

7. Риск от малка експлозия - а защо не просто виртуална?

Много от родните училища не могат да си позволят химически експерименти, или просто се страхуват за безопасността на учениците си. Дори уж безобидни вещества могат да причинят сериозни щети, ако оставиш упорит петокласник да си поиграе малко с тях. Затова - виртуални експерименти, каквито предлагат например Late in Labs.

Да оставиш децата да месят цветни течности на екрана спестява пари и намалява рисковете за всички - и децата, и учителите.

Всички тези технологии са достъпни, и освен това - напълно безплатни. Разбира се, има уловка - трябва да има таблети или компютри в училище. Така че, пак се върнахме в началото на урока.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Какъв ще е резултатът от първия тур на изборите в София?