Article_top

Българският еврокомисар по цифровата икономика и общество посети „умна“ гимназия в Берлин заедно с германския режисьор, писател и филмов продуцент Вим Вендерс, съобщиха от ЕК.

Вендерс е посланик на кампанията #SaferInternet4EU („По-безопасен интернет за ЕС“) на Габриел. Двамата участваха в дебат със средношколци по въпросите на безопасността онлайн. Посещението бе в рамките на филмовия фестивал „Берлинале“. В него участва и българският еврокомисар, в чийто ресор попадат програма МЕДИА и аудиовизуалният сектор в Европа.

„Сигурна съм, че г-н Вендерс още си спомня времето, когато филмите му са били достъпни само на видеокасета. А аз си спомням как чаках цяла седмица, за да гледам следващия епизод от любимия сериал. Но днес всички можем да бъдем създатели на съдържание и сме много активни онлайн, което обаче крие и големи рискове", каза Габриел.

Тя изтъкна, че половината от тийнейджърите са се сблъскали с един или повече от най-честите интернет рискове като кибертормоз или секстинг, насилствено или смущаващо съдържание, изнудване.

„Ето защо е много важно да бъдете отговорни потребители и да спазвате основните правила за киберхигиена“, призова комисарката.

Мария Габриел обърна вниманието на учениците към няколко от действията на Еврокомисията за по-безопасна онлайн среда. Такива са изискванията към платформите за споделяне на видеозаписи да защитават децата от излагане на вредно съдържание, мерките за сваляне на видео с терористично съдържание в рамките на 1 час, инвестирането в цифрово образование и цифрови умения, борбата с дезинформацията, предстоящата през март първа Европейска седмица на медийната грамотност и много други инициативи. Тя насърчи учениците да проверяват източника на една новина и да сравняват информацията, преди да я споделят. По време на специализираната седмица всички желаещи ще имат възможност да се научат да развият умения за критично мислене и вземане на информирани решения.

До този момент кампанията #SaferInternet4EU  до е достигнала до 30 милиона европейци. Тя допринася за повишаване на осведомеността им относно онлайн рисковете, подобряване на навиците за киберхигиена и насърчаване на критичното използване на всяка онлайн информация.

 

Българският еврокомисар по цифровата икономика и общество посети „умна“ гимназия в Берлин заедно с германския режисьор, писател и филмов продуцент Вим Вендерс, съобщиха от ЕК.

Вендерс е посланик на кампанията #SaferInternet4EU („По-безопасен интернет за ЕС“) на Габриел. Двамата участваха в дебат със средношколци по въпросите на безопасността онлайн. Посещението бе в рамките на филмовия фестивал „Берлинале“. В него участва и българският еврокомисар, в чийто ресор попадат програма МЕДИА и аудиовизуалният сектор в Европа.

„Сигурна съм, че г-н Вендерс още си спомня времето, когато филмите му са били достъпни само на видеокасета. А аз си спомням как чаках цяла седмица, за да гледам следващия епизод от любимия сериал. Но днес всички можем да бъдем създатели на съдържание и сме много активни онлайн, което обаче крие и големи рискове", каза Габриел.

Тя изтъкна, че половината от тийнейджърите са се сблъскали с един или повече от най-честите интернет рискове като кибертормоз или секстинг, насилствено или смущаващо съдържание, изнудване.

„Ето защо е много важно да бъдете отговорни потребители и да спазвате основните правила за киберхигиена“, призова комисарката.

Мария Габриел обърна вниманието на учениците към няколко от действията на Еврокомисията за по-безопасна онлайн среда. Такива са изискванията към платформите за споделяне на видеозаписи да защитават децата от излагане на вредно съдържание, мерките за сваляне на видео с терористично съдържание в рамките на 1 час, инвестирането в цифрово образование и цифрови умения, борбата с дезинформацията, предстоящата през март първа Европейска седмица на медийната грамотност и много други инициативи. Тя насърчи учениците да проверяват източника на една новина и да сравняват информацията, преди да я споделят. По време на специализираната седмица всички желаещи ще имат възможност да се научат да развият умения за критично мислене и вземане на информирани решения.

До този момент кампанията #SaferInternet4EU  до е достигнала до 30 милиона европейци. Тя допринася за повишаване на осведомеността им относно онлайн рисковете, подобряване на навиците за киберхигиена и насърчаване на критичното използване на всяка онлайн информация.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Защо само Иван Гешев е номиниран за главен прокурор?