Левицата, която за този вот реши да смени името на коалицията си от "Коалиция за България" на "БСП лява България", уж за да е по-разпознаваема за електората, се оказа най-големият платец за реклама в медиите.

Това сочат данни на Института за развитие на публичната среда за това какви средства са налели формациите за предизборни материали в медиите. Информацията е само за предсрочния парламентарен вот и е до 10 септември. 

Разпределените до момента пари за медийни договори са за над 1,2 млн. лв. 

От таблицата става ясно, че "БСП лява България" е дала за тв, радио и печатни реклами 430 287 лв. Коалиция "България без цензура", която не щадеше средства за целта по време на евровота, сега диша във врата на БСП, но все има да я догонва - дала е 262 108 лв. Следват ДПС с договори с медии на стойност 194 451 лв., АБВ - 97 571 лв. и ГЕРБ с 96 416 лв.

Коалицията между ВМРО и партията на тв СКАТ - "Патриотичен фронт" пък е сключила договори за 73 335 лв., а опонентът й на полето на национализма "Атака" - за 44 576 лв. Следват "Движение 21" на бившата социалистка Татяна Дончева и "Десните" със съответно 14 355 лв. и 7937 лв. за медийна реклама. "Нова алтернатива" е броила 5268 лв., а "Република БГ" - точно 5000 лв.

Впечатление с медийната си скромност прави Реформаторският блок, който е на дъното на класацията с едва 300 лв. за самореклама.

От разпределението на средствата по медии пък излиза, че на-много средства са получили вестниците "Труд" и "24 часа" (318 280 лв.). Следват телевизиите бТВ, Нова тв и Канал 3, със съответно 295 551 лв., 226 075 лв. и 118 333 лв.

Какви средства са получили и останалите медии, вижте таблицата: