Article_top

Италия ще е новата спирка на китайския "Път на коприната", който днес е възроден под името "Един пояс, един път". Двете държави се надяват да задълбочат връзките си в търговията и инвестициите, да подпомогнат развитието на инфраструктурните и морски връзки.

Това заяви днес китайският президент Си Дзинпин след разговори с италианския държавен глава Серджо Матарела, цитиран от Ройтерс. 

Очаква се утре Пекин и Рим да подпишат споразумение, с което Италия ще стане първата държава от Г-7 (Държавите със седемте най-развити икономики), която ще се присъедини към инициативата "Един пояс, един път". 

"Ние искаме да възстановим античния "Път на коприната", за да може по-добре да споделяме плодовете на човешкия прогрес. Искаме да увеличим синергията между съответните нистратегии за развитие, да засилим сътрудничеството в инфраструктурата, пристанищата, логистиката и морския транспорт с цел да изградим поредица от конкретни проекти по "Пътя на Коприната", заяви китайският президент. 

Лидерът на Китай бе приет с почести от италианския президент. Матарела го посрещна с червен килим в двора на президентския дворец, заобиколен от почетна гвардия и оркестър, който изпълни химните на двете страни.

Италия става 124-та държава, която се присъединява към инициативата "Един пояс, един път". Целта на средиземноморската страна е да превърне пристанището "Триест" в "Сингапур или Хонгконг" - по думите на директора му Зино Д'Агостино, предава "Блумбърг".

Тази висока бариера едва ли ще бъде достигната в обозримото бъдеще. Но Рим има изглед към гръцкото пристанище "Пирея", чийто мажоритарен собственик е китайската фирма "Коско Пасифик". Само през 2018 г. през него са преминали седем пъти повече морски контейнери (4,9 милиона) в сравнение с "Триест" (725 хиляди). 

Китай е обвинявана от множество страни в Европа, Северна Америка и Африка, че използва щедрите си инвестиционни проекти, за да си купува политическо влияние на местна почва. Икономиката на Италия обаче е в криза, а популисткото правителство изглежда уверено, че ще удържи на външнен натиск, ако в даден момент Пекин реши да го упражни. 

 

Италия ще е новата спирка на китайския "Път на коприната", който днес е възроден под името "Един пояс, един път". Двете държави се надяват да задълбочат връзките си в търговията и инвестициите, да подпомогнат развитието на инфраструктурните и морски връзки.

Това заяви днес китайският президент Си Дзинпин след разговори с италианския държавен глава Серджо Матарела, цитиран от Ройтерс. 

Очаква се утре Пекин и Рим да подпишат споразумение, с което Италия ще стане първата държава от Г-7 (Държавите със седемте най-развити икономики), която ще се присъедини към инициативата "Един пояс, един път". 

"Ние искаме да възстановим античния "Път на коприната", за да може по-добре да споделяме плодовете на човешкия прогрес. Искаме да увеличим синергията между съответните нистратегии за развитие, да засилим сътрудничеството в инфраструктурата, пристанищата, логистиката и морския транспорт с цел да изградим поредица от конкретни проекти по "Пътя на Коприната", заяви китайският президент. 

Лидерът на Китай бе приет с почести от италианския президент. Матарела го посрещна с червен килим в двора на президентския дворец, заобиколен от почетна гвардия и оркестър, който изпълни химните на двете страни.

Италия става 124-та държава, която се присъединява към инициативата "Един пояс, един път". Целта на средиземноморската страна е да превърне пристанището "Триест" в "Сингапур или Хонгконг" - по думите на директора му Зино Д'Агостино, предава "Блумбърг".

Тази висока бариера едва ли ще бъде достигната в обозримото бъдеще. Но Рим има изглед към гръцкото пристанище "Пирея", чийто мажоритарен собственик е китайската фирма "Коско Пасифик". Само през 2018 г. през него са преминали седем пъти повече морски контейнери (4,9 милиона) в сравнение с "Триест" (725 хиляди). 

Китай е обвинявана от множество страни в Европа, Северна Америка и Африка, че използва щедрите си инвестиционни проекти, за да си купува политическо влияние на местна почва. Икономиката на Италия обаче е в криза, а популисткото правителство изглежда уверено, че ще удържи на външнен натиск, ако в даден момент Пекин реши да го упражни. 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Защо само Иван Гешев е номиниран за главен прокурор?