Франция и Германия се договориха да инвестират и работят заедно по разработването и производството на европейски батерии за електромобили, отчасти за да останат конкурентоспособни спрямо САЩ и Китай. Това заяви днес френският министър на икономиката и финансите Брюно Льо Мер, цитиран от Ройтерс.
"Само за този проект ще бъдат инвестирани между 5 и 6 милиарда евро", каза френският министър.
Френско-германското сътрудничество ще открие пътя към държавно финансиране на стойност до 1,2 млрд. евро (1,34 млрд. д.), допълни Льо Мер на съвместна пресконференция с германския министър на икономиката Петер Алтмайер и еврокомисаря за енергетиката Марош Шефчович.
"Това е от стратегическа важност за Европа. Споразумението ще гарантира, че Европа може да остане конкурентоспособна спрямо САЩ и Китай", заяви той.
По-рано тази седмица Франция и Германия поискаха от Европейската комисия да одобри държавни субсидии за трансграничен консорциум за автомобилни батерии, включващ автомобилопроизводителя Пе Ес А (PSA), германското му подразделение Опел (Opel) и френския производител на батерии Сафт (Saft).
Електромобилите напълно ще преобърнат веригата за създаване на стойност в автомобилостроенето и Европа трябва да гарантира, че е натрупала експертни познания в технологиите за батерии - област, в която вбъдеще ще се правят повечето пари, заяви Алтмайер на пресконференцията.
"Предизвикателството за Европа е да продължи да прави най-добрите и най-успешни коли в света. Поради тази причина трябва да натрупаме промишлен опит в областите, към които ще се измести създаването на стойност", каза той.
Целта ни е не просто да посрещнем нуждите на европейското автомобилостроене. Искаме да изнасяме на международния пазар, ясно да посочим, че батериите "произведено в Европа" ще бъдат значим знак за качество, подчерта Алтмайер.
Според министрите през следващите месеци ще бъде открит пилотен завод във Франция с 200 работни места, както и два производствени завода във Франция и Германия, като се предполага, че те ще създадат по 1500 работни места.
Междувременно стана ясно, че разходите на германския автомобилостроител Фолксваген (Volkswagen) около дизелгейт надхвърлиха 30 милиарда евро (34 милиарда долара), след като групата записа допълнителни 1 милиард евро за юридически рискове в отчета си за първото тримесечие, който бе публикуван днес.
Фолксваген работи по амбициозна програма за производство на електромобили.
Отчетената сума включва разходи за адвокати, компенсации и неуредени съдебни процедури, посочи Франк Витер, който е член на съвета на Фолксваген, отговарящ за финансите, цитиран от ДПА.
Макар тази сума да покрива всички разходи, които сега се предвиждат, не са изключени и допълнителни разходи, каза още Витер.
По-голяма част от разходите заради скандала с дизеловите емисии са изплатени в САЩ, където избухна дизелгейт.
Автомобилната компания е изправена пред над 60 000 индивидуални съдебни процеси в Германия, като повечето предвиждат компенсации. Инвеститорите също започнаха дела, в които обвиняват Фолксваген, че е предоставил информацията за случващото се късно.
БТА
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни