Article_top

Произведенията, обозначени като творби на Борис Елисеев в изложбата „Модернизъм и Авангард. Българската перспектива“ в галерия „Структура“, не могат да бъдат отнесени към творчеството на живелия в САЩ български художник Борис Елисеев (1901-1978), защото не носят неговия подпис.

Две от картините в галерия „Структура“ с посочен автор Борис Елисеев.

Борис Елисеев подписва творбите си с:

B. Elisayev

или

B. Elisayeff

Описанието в каталога на галерия „Структура“ ясно показва, че съставителите му дори нямат представа как се е подписвал Борис Елисеев. Тук, както и в подписите на „картините му“ той фигурира като Elisseyeff.

Творбата с надпис на гърба - To Ann with love - New York 4 III. 47, която също е представена в колекцията, очевидно не е подарък от художника за неговата съпруга, тъй като нейното име е Арлин (Арчи) Arline Elisayeff.

Също така тази работа стилистично не отговаря на това, което художникът е правил през 40-те. Неговите опити в абстракцията датират от втората половина на 50-те години.

----

* Мнението на д-р Галина Декова, автор на дисертация върху творчеството на Борис Елисеев, е написано специално за Клуб Z. Заглавието и подзаглавието са на редакцията.

 

Произведенията, обозначени като творби на Борис Елисеев в изложбата „Модернизъм и Авангард. Българската перспектива“ в галерия „Структура“, не могат да бъдат отнесени към творчеството на живелия в САЩ български художник Борис Елисеев (1901-1978), защото не носят неговия подпис.

Две от картините в галерия „Структура“ с посочен автор Борис Елисеев.

Борис Елисеев подписва творбите си с:

B. Elisayev

или

B. Elisayeff

Описанието в каталога на галерия „Структура“ ясно показва, че съставителите му дори нямат представа как се е подписвал Борис Елисеев. Тук, както и в подписите на „картините му“ той фигурира като Elisseyeff.

Творбата с надпис на гърба - To Ann with love - New York 4 III. 47, която също е представена в колекцията, очевидно не е подарък от художника за неговата съпруга, тъй като нейното име е Арлин (Арчи) Arline Elisayeff.

Също така тази работа стилистично не отговаря на това, което художникът е правил през 40-те. Неговите опити в абстракцията датират от втората половина на 50-те години.

----

* Мнението на д-р Галина Декова, автор на дисертация върху творчеството на Борис Елисеев, е написано специално за Клуб Z. Заглавието и подзаглавието са на редакцията.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кой ще понесе отговорността за НАПлийкс?