Article_top

Продажбите на нови дизелови автомобили в ЕС са намалели с 16,4% до 1,3 милиона автомобила през периода април-юни тази година. Това сочат публикуваните днес данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), цитирани от ДПА, предава БТА.

Пазарният дял на дизеловите коли също е спаднал - с 5 процентни пункта спрямо същия период преди година, уточняват от асоциацията.

Тенденцията е очаквана с оглед на все повечето рестрикции на правителствените и общински администрации за влизане на дизеловите коли в определени зони и заявените намерения за все по-голям обхват на регулируемите места в градовете. 

Единствената страна в блока, която регистрира повишение в търсенето е Германия с 3,5 на сто.

В България, през разглежданото второ тримесечие, има спад от 26% на продадените нови дизелови автомобили до едва 3992 бройки, се посочва в съобщението на сайта на асоциацията.

В целия ЕС понижението е 16 на сто до 1 286 404 бройки. Близо две трети от продадените нови коли в ЕС през тримесечието април-юни са били бензинови. Около 2,4 милиона нови бензинови автомобила са регистрирани в блока, което е увеличение на годишна основа с 1,7 на сто. Италия отчита най-голямото увеличение на годишна основа - 27,4%. В България през второто тримесечие на годината са регистрирани 6018 нови бензинови автомобила или с 8,5 процента повече спрямо същия период миналата година. 

Обратна е тенденцията при модерните електромбили - колите, които се зареждат с електричество (ECV), представляват 2,4 % от новите продажби на коли в ЕС, а всички автомобили с алтернативно захранване (APV) са 9,2 % от пазара на ЕС.  За второто тримесечие на годината новите регистрирани коли с алтернативно захранване в България са били 1378 - огромно повишение спрямо 396 през същия период на миналата година.

В целия ЕС продадените нови автомобили от този тип са били 379 796 или цели с 28,5% повече на годишна основа. В България през второто тримесечие на годината са продадени 55 автомобила, които се зареждат с електричество, спрямо 24 през второто тримесечие миналата година.  

 

Продажбите на нови дизелови автомобили в ЕС са намалели с 16,4% до 1,3 милиона автомобила през периода април-юни тази година. Това сочат публикуваните днес данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), цитирани от ДПА, предава БТА.

Пазарният дял на дизеловите коли също е спаднал - с 5 процентни пункта спрямо същия период преди година, уточняват от асоциацията.

Тенденцията е очаквана с оглед на все повечето рестрикции на правителствените и общински администрации за влизане на дизеловите коли в определени зони и заявените намерения за все по-голям обхват на регулируемите места в градовете. 

Единствената страна в блока, която регистрира повишение в търсенето е Германия с 3,5 на сто.

В България, през разглежданото второ тримесечие, има спад от 26% на продадените нови дизелови автомобили до едва 3992 бройки, се посочва в съобщението на сайта на асоциацията.

В целия ЕС понижението е 16 на сто до 1 286 404 бройки. Близо две трети от продадените нови коли в ЕС през тримесечието април-юни са били бензинови. Около 2,4 милиона нови бензинови автомобила са регистрирани в блока, което е увеличение на годишна основа с 1,7 на сто. Италия отчита най-голямото увеличение на годишна основа - 27,4%. В България през второто тримесечие на годината са регистрирани 6018 нови бензинови автомобила или с 8,5 процента повече спрямо същия период миналата година. 

Обратна е тенденцията при модерните електромбили - колите, които се зареждат с електричество (ECV), представляват 2,4 % от новите продажби на коли в ЕС, а всички автомобили с алтернативно захранване (APV) са 9,2 % от пазара на ЕС.  За второто тримесечие на годината новите регистрирани коли с алтернативно захранване в България са били 1378 - огромно повишение спрямо 396 през същия период на миналата година.

В целия ЕС продадените нови автомобили от този тип са били 379 796 или цели с 28,5% повече на годишна основа. В България през второто тримесечие на годината са продадени 55 автомобила, които се зареждат с електричество, спрямо 24 през второто тримесечие миналата година.  

Коментари

Klingon Oid's picture
Klingon Oid
Klingon Oid

В България, вонята от

В България, вонята от изгорелите автомобилни газове не е от дизелите, а от старите бензинови дрънгели до Евро 3 или такива със свалени катализатори.

Не че старите дизели не "миришат", но като обща бройка са много по-малко. И в днешно време е голяма рядкост да караш за смрадлив дизел. Но пък да караш зад смрадлив бензинов автомобил е ежедневие, особено по второкласните пътища.
Iliya Popov's picture
Iliya Popov
iliya

Бензиновите коли на "смърдят"

Бензиновите коли на "смърдят", това го правят тези, които горят масло повече от колкото е нормално! Но у нас е по-евтино да купуваш масло и да доливаш, отколкото да ремонтираш колата (около 1200 лв). А старите дизели (преди евро 3) са много вредни, но и доста дълговечни, тъй, че ще има да чакаме да отпаднат.
Klingon Oid's picture
Klingon Oid
Klingon Oid

Смърдят си и то ужасно. И не

Смърдят си и то ужасно. И не на масло, а на лошо изгорял бензинов.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво искате да ви донесе Дядо Коледа?