Article_top

Ден след като стана ясно, че германският автомобилен производител "Фолксваген" е регистрирал своя дъщерна фирма в западния турски град Маниса и с това слага край на догадките къде ще бъде построен новият завод на компанията, днес се появиха и първите коментари на членове на българското правителство. Общото - България развява белия флаг и хвърля вината за изгубената инвестиция върху Турция, която не играела честно. 

"В преговорите за привличането на "Фолксваген" в България направихме всичко, което можем, и дори повече“, каза финансовият министър Владислав Горанов на конференцията "Индустрия 4.0" в Пловдив, цитиран от БНР.

От своя страна вицепремиерът Томислав Дончев подчерта, че в тези преговори България е натрупала огромен опит. Той очаква много скоро у нас да се появи нов инвеститор от този мащаб, защото предпоставките са налице.

По темата се включи и бившият президент Росен Плевнелиев, който е почетен председател на "Автомобилен клъстер България".  По думите му страната ни е дала на "Фолксваген" всичко, което могат да получат по правилата на ЕС.

"Това беше една изключително неравна битка с Турция, защото се оказа, че всъщност Турция не се придържа по никакъв начин и не им пука, и не ги интересуват правилата на общия пазар. Открихме огромна бомба, дупка, проблем - грандиозен, заложен в своето сформиране на общия пазар, в договора - както е подписан между ЕК, ЕС и Турция. Турция е член на Митническия съюз с всички права, но никакви задължения. И Ердоган дава каквото си пожелае като оферти". 

Затова, според вицепремиера Томислав Дончев, се налагат политически разговори на ниво ЕС.

"Европейското законодателство, което трябва да е нещо прогресивно, което да помага на всички, се явява спънка. Тук имаме тема не само с Турция, ограничения, свързани с държавните помощи, правилата за обществени поръчки, това не са единствените ограничения. И тепърва това ще е основа за политически разговори, но моля всички да си запишат нещо - като не е дошъл "Фолксваген", ще дойде някой друг. Това ще стане до 2-3 години", прогнозира Томислав Дончев. 

Владислав Горанов пък е категоричен, че инвеститорският интерес към България няма да намалее и точно заради това страната ще продължи да развива инфраструктурата.

"Образованието е другата сфера, в която ще влагаме повече ресурси", заяви Горанов.

"Фолксваген" отива в Турция

След неколкократни отлагания на решението за новия си завод, вчера "Фолксваген" регистрира дъщерно дружество в западния турски град Маниса. Името на новата фирма е "Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS", а предметът ѝ на дейност ще бъде проектиране, производство и монтаж на моторни превозни средства.

Първоначалният капитал на компанията е 943,5 млн. лири или малко над 164 млн. долара. Заводът ще произвежда коли за големия вътрешен пазар и ще служи като център за износ към Близкия изток и Русия. Общата стойност на инвестицията се очаква да бъде около 1,5 млрд. евро. С новата производствена мощност заводите на марката стават 123 в световен мащаб. Този в Маниса ще обединява производството на средно големи седани от моделите "Пасат" и "Шкода Супърб".

Компанията реши да инвестира в нова база в района заради сериозната конкуренция с азиатските производители, които бавно, но сигурно завладяват пазарите на Близкия изток. Новият завод обаче би трябвало да намали производствените разходи и така VW ще може да предложи по-добри цени на местните клиенти.      

 

Ден след като стана ясно, че германският автомобилен производител "Фолксваген" е регистрирал своя дъщерна фирма в западния турски град Маниса и с това слага край на догадките къде ще бъде построен новият завод на компанията, днес се появиха и първите коментари на членове на българското правителство. Общото - България развява белия флаг и хвърля вината за изгубената инвестиция върху Турция, която не играела честно. 

"В преговорите за привличането на "Фолксваген" в България направихме всичко, което можем, и дори повече“, каза финансовият министър Владислав Горанов на конференцията "Индустрия 4.0" в Пловдив, цитиран от БНР.

От своя страна вицепремиерът Томислав Дончев подчерта, че в тези преговори България е натрупала огромен опит. Той очаква много скоро у нас да се появи нов инвеститор от този мащаб, защото предпоставките са налице.

По темата се включи и бившият президент Росен Плевнелиев, който е почетен председател на "Автомобилен клъстер България".  По думите му страната ни е дала на "Фолксваген" всичко, което могат да получат по правилата на ЕС.

"Това беше една изключително неравна битка с Турция, защото се оказа, че всъщност Турция не се придържа по никакъв начин и не им пука, и не ги интересуват правилата на общия пазар. Открихме огромна бомба, дупка, проблем - грандиозен, заложен в своето сформиране на общия пазар, в договора - както е подписан между ЕК, ЕС и Турция. Турция е член на Митническия съюз с всички права, но никакви задължения. И Ердоган дава каквото си пожелае като оферти". 

Затова, според вицепремиера Томислав Дончев, се налагат политически разговори на ниво ЕС.

"Европейското законодателство, което трябва да е нещо прогресивно, което да помага на всички, се явява спънка. Тук имаме тема не само с Турция, ограничения, свързани с държавните помощи, правилата за обществени поръчки, това не са единствените ограничения. И тепърва това ще е основа за политически разговори, но моля всички да си запишат нещо - като не е дошъл "Фолксваген", ще дойде някой друг. Това ще стане до 2-3 години", прогнозира Томислав Дончев. 

Владислав Горанов пък е категоричен, че инвеститорският интерес към България няма да намалее и точно заради това страната ще продължи да развива инфраструктурата.

"Образованието е другата сфера, в която ще влагаме повече ресурси", заяви Горанов.

"Фолксваген" отива в Турция

След неколкократни отлагания на решението за новия си завод, вчера "Фолксваген" регистрира дъщерно дружество в западния турски град Маниса. Името на новата фирма е "Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS", а предметът ѝ на дейност ще бъде проектиране, производство и монтаж на моторни превозни средства.

Първоначалният капитал на компанията е 943,5 млн. лири или малко над 164 млн. долара. Заводът ще произвежда коли за големия вътрешен пазар и ще служи като център за износ към Близкия изток и Русия. Общата стойност на инвестицията се очаква да бъде около 1,5 млрд. евро. С новата производствена мощност заводите на марката стават 123 в световен мащаб. Този в Маниса ще обединява производството на средно големи седани от моделите "Пасат" и "Шкода Супърб".

Компанията реши да инвестира в нова база в района заради сериозната конкуренция с азиатските производители, които бавно, но сигурно завладяват пазарите на Близкия изток. Новият завод обаче би трябвало да намали производствените разходи и така VW ще може да предложи по-добри цени на местните клиенти.      

Коментари

Gotse Delchev's picture
Gotse Delchev
Gotse Delchev

Алабализмът на Борисов и финасовия министър!

Правителството загуби битката за Фолксваген още преди 5 години, когато поради лошите условия на живот принуди много млади и можещи българи да забягнат в посока обратна на Евразия.

Следващите напъни на правителството бяха камуфлажни, симулативни за заблуда на обществото, че Борисов и финансовият му министър правят много, но не се получава.

С русоугодната политика – за нас, българите, - огризки!

Българи, ако искате по-малко да се краде и да се харизва по-малко на руснаците – подкрепете ДБ!
Алабализмът на Борисоив и финансовияя

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какъв ще е резултатът от първия тур на изборите в София?