Article_top

„Един от големите ми грехове това е, че магистралите в България са безплатни за българите. Като влязат в Сърбия, като влязат в Гърция, като влязат в Северна Македония, си плащат. Така ги направихме.“ 

Това казва в интервю за сръбския Първи канал премиерът Бойко Борисов. Записът на разговора е качен на профила на Борисов във фейсбук. 

(бел. ред. - всъщност в България се плаща винетка, така че магистралите не са безплатни. В Румъния, Гърция и Северна Македония има тол такси, но не и винетки).

„Ние нямахме нито една магистрала в България. И толкова им се радвахме като почнаха да излизат – „Тракия“, „Марица“, „Струма“, „Люлин“... Въобще и не помислихме за това и хората свикнаха.“, разсъждава министър-председателят. 

Според него обаче това не е най-големият проблем, защото „за радост икономиката върви напред“, а тол системата е пред пускане. 

По време на интервюто Борисов развива и една своя идея – „балканските държави да си уеднаквим тол системите“. 

„За да може таксата на ТИР-а и на територията на Сърбия, и на територията на България, Сев. Македония, Гърция или Румъния, ако искате, да бъде една и съща на километър. Това много ще помогне на бизнеса, туристите, ако щете.“, добавя той.  

Попитан как може да се намали времето за чакане на българо-сръбската граница, Бойко Борисов разказва, че се работи по разширяване на ГКПП Калотина. Имало и идея да се направят бързи ленти за транзитно пътуващите, на които срещу заплащане да се минава по-бързо.

По думите му едно време граничните пунктове между бивша Югославия и България са строени малки, за да не могат през тях да преминават хора и българите да бягат в Югославия. Според него това си е било една своеобразна Берлинска стена за бизнеса, инвеститорите и туризма.

„Просто вие сте млади и се забравили. За България вие бяхте Запада“, обърна се на накрая към сръбските журналисти Борисов. 
 

 

„Един от големите ми грехове това е, че магистралите в България са безплатни за българите. Като влязат в Сърбия, като влязат в Гърция, като влязат в Северна Македония, си плащат. Така ги направихме.“ 

Това казва в интервю за сръбския Първи канал премиерът Бойко Борисов. Записът на разговора е качен на профила на Борисов във фейсбук. 

(бел. ред. - всъщност в България се плаща винетка, така че магистралите не са безплатни. В Румъния, Гърция и Северна Македония има тол такси, но не и винетки).

„Ние нямахме нито една магистрала в България. И толкова им се радвахме като почнаха да излизат – „Тракия“, „Марица“, „Струма“, „Люлин“... Въобще и не помислихме за това и хората свикнаха.“, разсъждава министър-председателят. 

Според него обаче това не е най-големият проблем, защото „за радост икономиката върви напред“, а тол системата е пред пускане. 

По време на интервюто Борисов развива и една своя идея – „балканските държави да си уеднаквим тол системите“. 

„За да може таксата на ТИР-а и на територията на Сърбия, и на територията на България, Сев. Македония, Гърция или Румъния, ако искате, да бъде една и съща на километър. Това много ще помогне на бизнеса, туристите, ако щете.“, добавя той.  

Попитан как може да се намали времето за чакане на българо-сръбската граница, Бойко Борисов разказва, че се работи по разширяване на ГКПП Калотина. Имало и идея да се направят бързи ленти за транзитно пътуващите, на които срещу заплащане да се минава по-бързо.

По думите му едно време граничните пунктове между бивша Югославия и България са строени малки, за да не могат през тях да преминават хора и българите да бягат в Югославия. Според него това си е било една своеобразна Берлинска стена за бизнеса, инвеститорите и туризма.

„Просто вие сте млади и се забравили. За България вие бяхте Запада“, обърна се на накрая към сръбските журналисти Борисов. 
 

Коментари

Хапчетата, хапчетата, Борисоов

Стоте лева винетка Той не го брои плащане! Няма държава в Европа, в която да се плащат и винетки (винетка не идва от Винету) и тол такси. Малката разлика е, че ние плащаме винетка за цялата републиканска пътна мрежа, а не само за магистралите и отделно пътен данък за общинската пътна мрежа.

Винетка не идва от Винету,

ала от какво идва Свинетка?
Бойко е калинка Зависим's picture
Бойко е калинка...
Мутриционери

ДПС модел

Дядо Бойко ще ви научи вас роби - ще плащате за да плащате!
i l's picture
i l
ivanll

Да, 800 лева ремонт след

Да, 800 лева ремонт след каране по магистралата е безплатно ша знайш ...
Not-Independent Observer's picture
Not-Independent...
Not-independent-observer

50 евро годишно винетка са БЕЗПЛАТНИ пътища!

За сведение на редактора-винетката в България е 50 евро-ГОДИШНО. Можеш да караш колкото си искаш. В Гърция магистлата от Солун до Атина-такасата е над 30 евро. Не годишно, а не еднократно преминаване. Като се върнеш-още толкова. Едно двупосочно преминаване струва повече от годишната винетка в България. В Македноия-също има пунктове-и то се начесто, където си плащаш на чичкото-в брой съответното количество денари. В Сърбия-също магистралите са платени -плаща се на преминаване.
Без преувеличение може да се каже,че ако се въведе такса за на пътишата в българия на преминаване, има хора, които пътуват извънградско всеки ден, и от такси ще трябва да плащат над 3000 лв годишно. Сметнете например, ако пътя от Перник до София стане платен-примерно 5 лева на преминаване, тоест 10 лева за двупосочно пътуване. Годишно ще е над 3000 лв, а над 20 000 перничани пътуват всеки ден до София.

Така че, тези 50 евро годишна винетка в българия са си безплатни пътища-тези 50 евро са нищо, съседите около нас за извънградско пътуване годишно се плаща хиляди евро общо за такси-ако пътуваш често извънградско. Явно си плачете да стане като в Гърция-всяко каране извън града-по няколко евро(плюс неособено добри пътища). И така годишно 3-4000 евро се натрупват, ако пътуваш всеки ден извънградско

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво искате да ви донесе Дядо Коледа?