Article_top

Единствената ни подводница "Слава", теглена от влекачи и придружена от няколко катера, потегли на последното си пътуване. На 76 -метровият съд му предстои реставрация, след която ще бъде превърнат в музей на брега на Белославското езеро

 В сложната маневра участваха седем спомагателни съда и над 80 души. За целта беше използван и най-модерният влекач у нас. В операцията се включиха представители на Българските военноморски сили и водолази

Подводницата трябваше да измине около 30 км преход през канала, който свърза Черно море с Варненското езеро. Корабоплаването в зоната беше преустановено, пристанището – затворено 

„Изготвена е от специална стомана, за да издържа голямото налягане, дълбочината на потапяне е до 300 м под вода и е въоръжена с осем торпедни апарата. Тези подводници са строени, за да действат в океана и при максимален запас на гориво, могат да преминат до 14 хил. морски мили – това е разстоянието от тук до Северна Америка”, обясни кап. I ранг Тодор Калинов, зам.-началник „Подготовка” в щаба на ВМС пред бТВ.

Последната българска подводница ще бъде извадена на сушата в имот на завода за стъкло в Белослав, където ще бъде реставрирана и експонирана. През септември миналата година плавателният съд беше предоставен на частно дружество за срок от 10 години с цел да бъде върнат автентичният му вид и да бъде разглеждан от гражданите.

„Слава“ служи на българския флот от 1985 година. Последното ѝ плаване е през 2010 година. Година по-късно официално е изведена от състава на ВМС.
Подводницата е с дължина от 76 метра и широчина от 7 метра. Произведена е преди 60 години в Съветския съюз. 

 

 

Единствената ни подводница "Слава", теглена от влекачи и придружена от няколко катера, потегли на последното си пътуване. На 76 -метровият съд му предстои реставрация, след която ще бъде превърнат в музей на брега на Белославското езеро

 В сложната маневра участваха седем спомагателни съда и над 80 души. За целта беше използван и най-модерният влекач у нас. В операцията се включиха представители на Българските военноморски сили и водолази

Подводницата трябваше да измине около 30 км преход през канала, който свърза Черно море с Варненското езеро. Корабоплаването в зоната беше преустановено, пристанището – затворено 

„Изготвена е от специална стомана, за да издържа голямото налягане, дълбочината на потапяне е до 300 м под вода и е въоръжена с осем торпедни апарата. Тези подводници са строени, за да действат в океана и при максимален запас на гориво, могат да преминат до 14 хил. морски мили – това е разстоянието от тук до Северна Америка”, обясни кап. I ранг Тодор Калинов, зам.-началник „Подготовка” в щаба на ВМС пред бТВ.

Последната българска подводница ще бъде извадена на сушата в имот на завода за стъкло в Белослав, където ще бъде реставрирана и експонирана. През септември миналата година плавателният съд беше предоставен на частно дружество за срок от 10 години с цел да бъде върнат автентичният му вид и да бъде разглеждан от гражданите.

„Слава“ служи на българския флот от 1985 година. Последното ѝ плаване е през 2010 година. Година по-късно официално е изведена от състава на ВМС.
Подводницата е с дължина от 76 метра и широчина от 7 метра. Произведена е преди 60 години в Съветския съюз. 

 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Какво искате да ви донесе Дядо Коледа?