Китайската технологична компания Xiaomi отчете 13,6% ръст на продажбите в първата четвърт на годината въпреки спада на търсенето сред пандемията от COVID-19, съобщи Ройтерс.

Ръстът е над прогнозите. Спрямо миналата година са продадени продукти за "скромните" 840 млн. долара, но очакването е било едва 270 млн. долара.

В печалбата очаквано има сериозен спад с 32,3% до 304 млн. долара. Но и тя е малко над очакванията.

Подобна е ситуацията с Lenovo, най-големия производител на персонални компютри в света. Въпреки че им се наложи да затворят фабрики, включително в епицентъра на новия коронавирус - Ухан, и възстановяването на производството на 100% сега, резултатите са по-добри от очакванията.

Печалбите от януари до март са спаднали с 64% до 43 млн. долара. Прогнозите обаче са били за едва 7,5 млн. долара. 

Според IT изследователите от Gartner, доставките на персонални компютри в целия свят са спаднали с 12,3% за първото тримесечие на 2020 г., невиждано от 2013 г. насам.

Надминатите прогнози са знак, че анализатори са надценили ефекта на пандемията от COVID-19 върху китайските компании, но показват ясно, че такъв е налице.