Article_top

Всеки ден представители на туристическия бранш ни атакуват от медиите как било „патриотичен дълг“ на всеки българин да почива тази година в България, за да подпомогне бранша. С подобни призиви министърът на туризма и други политически фигури също ни облъчват непрекъснато.

Очевидно нито представителите на туристическия бранш, нито съответните политически фигури разбират, че има сериозни комуникационни проблеми с техните апели. Ще подкрепя българския туризъм, ако получа отговори на следните въпроси:

1. При строежа на хотели туристическият бранш обърна ли се към българите с въпрос как искаме да се строи и колко?

2. Ако построят още 100 хотела, и тях ли трябва да напълним?

3. А ако построят още 1000? А 100 000?

4. Трябва ли да напълним и онзи хотел, построен на пясъка на Слънчев бряг? Който си стои с години, въпреки че очевидно е в нарушение.

5. Трябва ли да пълним и хотелите, които в момента се строят на Иракли и Корал?

6. При определяне на стратегията си за развитие и привличане на клиенти, обърна ли се туристическия бранш към българите с питане какво искаме от Черноморието?

7. Ще се извини ли туристическият бранш, че имаше опит за заплаха за сепаративна карантина за българи, искащи да пътуват в Гърция?

8. Ще се извини ли туристическият бранш, че последните години предпочиташе чужденци за клиенти?

9. Ще се извини ли туристическият бранш, че предишните години пренебрегваше българските туристи?

10. Ще се извини ли туристическият бранш, че цените за българи често бяха много по-високи?

11. Ще се извини ли туристическият бранш за презастрояването на Черноморието?

12. Ще се извини ли туристическият бранш за арогантното поведение на представителите си?

13. Ще благодари ли туристическият бранш, че досега си правеше реклама по света с пари от нашите данъци?

14. Ще се научи ли туристическият бранш на думичката „благодаря“?

15. Ще се извини ли туристическият бранш, че лобираха срещу модерни онлайн платформи за резервации като Airbnb?

16. И не им ли се струва странно, че сега търсят държавна подкрепа за разработване на онлайн платформа за резервации?

17. Ще се извини ли туристическият бранш, че с години инвестира малко в обслужващ персонал и услуги, та често почивката се превръщаше в разправии с мутри по плажовете или с хора без възпитание по заведенията и курортите?

18. Ще се извини ли туристическият бранш за арогантността си към хората? Всички преминават през тази криза, може би хората нямат нужда някой да ги тормози и за малкото им свободно време…

19. Ще се научи ли туристическият бранш, че клиентите очакват позитивни насърчаващи предложения, а не заплахи и псевдопатриотични апели?

20. Ще се извини ли туристическият бранш за бакалските сметки, които правят неговите представители по медиите? В крайна сметка никой не е виновен, че работят със съответната норма на печалба.

21. Изобщо, ще се научи ли туристическият бранш, че светът се е променил и трябва да променят начина си на мислене и на комуникиране?

 

Искам да съм на българско море. Бил съм много години и искам пак да бъда. Но ме изгониха. И за да се върна, ще очаквам отговор на въпросите.

И да, ако още някоя Николинка се опита да наложи административни пречки пред пътуването или свободното време на хората без туристическият бранш да изкаже възмущение, ще видите роден туризъм като маслина през крив макарон. Разбирате географския намек, надявам се.

Препубликуваме коментара на Любомир Аламанов от профила му във Фейсбук. Подзаглавието е на редакцията.

 

 

 
ПОЛИТИКА морско конче бгхотелите

Всеки ден представители на туристическия бранш ни атакуват от медиите как било „патриотичен дълг“ на всеки българин да почива тази година в България, за да подпомогне бранша. С подобни призиви министърът на туризма и други политически фигури също ни облъчват непрекъснато.

Очевидно нито представителите на туристическия бранш, нито съответните политически фигури разбират, че има сериозни комуникационни проблеми с техните апели. Ще подкрепя българския туризъм, ако получа отговори на следните въпроси:

1. При строежа на хотели туристическият бранш обърна ли се към българите с въпрос как искаме да се строи и колко?

2. Ако построят още 100 хотела, и тях ли трябва да напълним?

3. А ако построят още 1000? А 100 000?

4. Трябва ли да напълним и онзи хотел, построен на пясъка на Слънчев бряг? Който си стои с години, въпреки че очевидно е в нарушение.

5. Трябва ли да пълним и хотелите, които в момента се строят на Иракли и Корал?

6. При определяне на стратегията си за развитие и привличане на клиенти, обърна ли се туристическия бранш към българите с питане какво искаме от Черноморието?

7. Ще се извини ли туристическият бранш, че имаше опит за заплаха за сепаративна карантина за българи, искащи да пътуват в Гърция?

8. Ще се извини ли туристическият бранш, че последните години предпочиташе чужденци за клиенти?

9. Ще се извини ли туристическият бранш, че предишните години пренебрегваше българските туристи?

10. Ще се извини ли туристическият бранш, че цените за българи често бяха много по-високи?

11. Ще се извини ли туристическият бранш за презастрояването на Черноморието?

12. Ще се извини ли туристическият бранш за арогантното поведение на представителите си?

13. Ще благодари ли туристическият бранш, че досега си правеше реклама по света с пари от нашите данъци?

14. Ще се научи ли туристическият бранш на думичката „благодаря“?

15. Ще се извини ли туристическият бранш, че лобираха срещу модерни онлайн платформи за резервации като Airbnb?

16. И не им ли се струва странно, че сега търсят държавна подкрепа за разработване на онлайн платформа за резервации?

17. Ще се извини ли туристическият бранш, че с години инвестира малко в обслужващ персонал и услуги, та често почивката се превръщаше в разправии с мутри по плажовете или с хора без възпитание по заведенията и курортите?

18. Ще се извини ли туристическият бранш за арогантността си към хората? Всички преминават през тази криза, може би хората нямат нужда някой да ги тормози и за малкото им свободно време…

19. Ще се научи ли туристическият бранш, че клиентите очакват позитивни насърчаващи предложения, а не заплахи и псевдопатриотични апели?

20. Ще се извини ли туристическият бранш за бакалските сметки, които правят неговите представители по медиите? В крайна сметка никой не е виновен, че работят със съответната норма на печалба.

21. Изобщо, ще се научи ли туристическият бранш, че светът се е променил и трябва да променят начина си на мислене и на комуникиране?

 

Искам да съм на българско море. Бил съм много години и искам пак да бъда. Но ме изгониха. И за да се върна, ще очаквам отговор на въпросите.

И да, ако още някоя Николинка се опита да наложи административни пречки пред пътуването или свободното време на хората без туристическият бранш да изкаже възмущение, ще видите роден туризъм като маслина през крив макарон. Разбирате географския намек, надявам се.

Препубликуваме коментара на Любомир Аламанов от профила му във Фейсбук. Подзаглавието е на редакцията.

 

 

Коментари

Бобо's picture
Бобо
Бобо

Туристическия ....

Цялата лакома хотелиерска хунта да си взима министърката Кобилкина и към Сибир , да обслужат руските туристи .... а Ганю пак ще пътува към Гърция защото там просто разбират как се прави туризъм , може и Турция и там са наясно ....
Buba Mara's picture
Buba Mara
bubamara

Тоя пак го пере сачмата.

Тоя пак го пере сачмата.
Vesela Pasheva's picture
Vesela Pasheva
безпартийна

На млади години обичах да

На млади години обичах да ходя на море на къмпинг с палатка. Тогава имаше такива къмпинги. Сега няма по българското черноморие. В Гърция обаче има. И децата ми ги харесват. А за българското бетономорие ще останат алкохолизираните посетители от чужбина.
смехурко's picture
смехурко
смехурко

А това са хората, чиито хотели трябва ....

Състав на Борда по туризъм : Красимир Гергов, Мартин Захариев, небезизвестната Полина, Георги Велчев (брат на Милен Велчев), Цоло Вутов, Николай Вълканов, Калин Пешов (син на ..), Радосвет Радев, Кънчо Стойчев, Максим Солаков, Веселина Цоцоркова, Славчо Христов и др.
Това са хората, на които ДДС от години е 9%, плачат за това че фалират, на които ние бедните ще помагаме......
jorotsvetkov's picture
jorotsvetkov
jorotsvetkov

21 въпроса = 21 отговора

21 орговора на 21 лаишки въпроса

1. При строежа на хотели туристическият бранш обърна ли се към българите с въпрос как искаме да се строи и колко?
Свободното предприемачество работи на собствен риск, пита себе си и кредиторите си, преценява риска и пазара. Пресечената точка на тези неща прави проекта възможен. Референдумите доказано не работят в демократичните държави.
2. Ако построят още 100 хотела, и тях ли трябва да напълним?
Тук въобще не Ви е ясно за какво става въпрос. Не е за напълването на хотелите, а за хората които работят там, за хората които извършват доставки на продукти и стоки и тези, които ги прозвеждат, за техниците и всички десетки и дори стотици съпътстващи професии (екскурзоводи, аниматори, шофьори, градинари, готвачи, рецепционисти, техници и много други.) Собственикът на хотела винаги има опция да не отвори този сезон и той ще оцелее, а за хората какво предлагате или аз да задам 21 въпроса за тях на Вас.
3. А ако построят още 1000? А 100 000?
Виж горния отговор!

4. Трябва ли да напълним и онзи хотел, построен на пясъка на Слънчев бряг? Който си стои с години, въпреки че очевидно е в нарушение.
Тук безспорно сте прав. Хотел Дюн е построен на инат от огромно его като пример на «завладяна държава» от Георги Илиев преди малко повече от 15 години. Страхът и глупостта доведоха до това престъпление.
5. Трябва ли да пълним и хотелите, които в момента се строят на Иракли и Корал?
Не, не трябва.
6. При определяне на стратегията си за развитие и привличане на клиенти, обърна ли се туристическия бранш към българите с питане какво искаме от Черноморието?
Всички предприемачи в туризма работят на собствен риск, в противен случай ще могат да обвинят българите, че са ги подвели ако хотелите не се посещават от българите. А гърците питаха ли българите какво искат?

7. Ще се извини ли туристическият бранш, че имаше опит за заплаха за сепаративна карантина за българи, искащи да пътуват в Гърция?
Това въобще не е вярно и туристическият бранш никога не е изразявал такава позиция. Измишльотини на автора на въпросите.
8. Ще се извини ли туристическият бранш, че последните години предпочиташе чужденци за клиенти?
Този въпрос е толкова смешен, че чак глупав. Последните 15 години българите са най-ценните туристи в България. Аз лично съм отказвал на всички чуждестранни туристи, когато е имало българска алтернатива.

9. Ще се извини ли туристическият бранш, че предишните години пренебрегваше българските туристи?
Да ще се извини за всяка допусната грешка и ще я поправи. Така работи всеки бизнес по света.
10. Ще се извини ли туристическият бранш, че цените за българи често бяха много по-високи?
Точно обратното, цените винаги бяха по-високи за чуждестрани туристи. Докато държавата не се намеси и ни принуди цените да бъдат еднакви за всички. Това се случи преди около 13 години. Но трябва да правите разлика между цена на едро и цена на дребно. Точно от тук оставате с впечетлението за разликата в цените. (Когато купите 20 стаи с 30% отстъпка можете да ги продавате с 20% марж и ще сте 10% под официалната цена на хотела, а ако продавате с 15%, ами 10% марж........)
11. Ще се извини ли туристическият бранш за презастрояването на Черноморието?
Човекът виновен за всичко това се казва арх Петър Диков, който беше директор на Националния Териториялен Център. Държарните органи допуснаха тази вакханалия, а частният капитал се възполва. И да, всичко беше за пари.


12. Ще се извини ли туристическият бранш за арогантното поведение на представителите си?
Това също не е вярно. Няма арогантно поведение при нас. Ние сме в сферата на услугите и почивките, арогантността е несъвместима с нашата дейност. Ние не сме охранители.

13. Ще благодари ли туристическият бранш, че досега си правеше реклама по света с пари от нашите данъци?
Всяка държава се рекламира. Това е въпрос на икономика (ще го обясня лаишки - чудестранни туристи=живи пари в държавата, която посещават).
Рекламата, която държавата и общините правят е с нашите пари: туристически данък, данък сгради (този данък е доста скъп, но за вас това е неизвестно) и много други преки и косвени данъци и такси.
14. Ще се научи ли туристическият бранш на думичката „благодаря“?
Добре дошли и Благодаря са нашата Библия.
15. Ще се извини ли туристическият бранш, че лобираха срещу модерни онлайн платформи за резервации като Airbnb?
Не туристическият бранш, а общините лобираха. Местните и държавни органи бяха против. Тук проблемът е следния: ако Вие давате апартамента си на хотелски принип през AirBnB, Booking или някой друг ОТА канал, регистрирате ли прихода си и плащате ли туристически данък и другите приходни данъци, за да може после някой турист да ви намери по рекламите платени с „държавни пари“, за да спечелите и вие (отговора на 13 въпрос).

16. И не им ли се струва странно, че сега търсят държавна подкрепа за разработване на онлайн платформа за резервации?
Никой не търси държавна подкрепа. Подвеждащ и глупав въпрос. Това е частна инициатива на Метро България, платена от тях, безплатна за всички и държавата. Държавата сама реши да я припознае, и няма нито една стотинка държавна пара в тази платформа.
17. Ще се извини ли туристическият бранш, че с години инвестира малко в обслужващ персонал и услуги, та често почивката се превръщаше в разправии с мутри по плажовете или с хора без възпитание по заведенията и курортите?
Тези въпроси бяха актуални преди 15 години, очевидно отдавна не сте посещавали хотели, плажове и ресторанти в България.
18. Ще се извини ли туристическият бранш за арогантността си към хората? Всички преминават през тази криза, може би хората нямат нужда някой да ги тормози и за малкото им свободно време…
Къде видяхте арогантсност от нашия бранш и тормоз на хора? Ама Вие серизно ли задавате този въпрос?
19. Ще се научи ли туристическият бранш, че клиентите очакват позитивни насърчаващи предложения, а не заплахи и псевдопатриотични апели?
Толкова нелеп въпрос, че не заслужава усилие за отговор. Не съм чувал за туристи, които да са заплашени, че трябва да отседнат в този или онзи хотел, защото такава е заповедта. Може би в Северна Корея да има такъв вариант.

20. Ще се извини ли туристическият бранш за бакалските сметки, които правят неговите представители по медиите? В крайна сметка никой не е виновен, че работят със съответната норма на печалба.
Посочете кой прави бакалски сметки по медиите или случаят е «една жена каза»……..това е толкова смешен въпрос, че не заслужава да бъде прочетен.
21. Изобщо, ще се научи ли туристическият бранш, че светът се е променил и трябва да променят начина си на мислене и на комуникиране?
Този въпрос откровено ме забавлява. А Вие как си резервирате пътуванията, от обява във вестника ли, или може би от старо издание на „Жълти страници“.
Вижте си поведението при резервации и търсене и ще намерите отговора на въпроса. И да, всичко това е направено от хора като мен за хора като Вас, защото така работи света.
Ние предлагаме, а Вие избирате! Нали е хубаво да има избор?

Георги Цветков, собственик на www.hotelamfora.com
You voted '-'.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Къде ще почивате през лятото?