Article_top

Световната здравна организация е взела решението си за прекратяване на клиничните изследвания с хидроксихлорина на база на публикуваното в сп. "Лансет" проучване за вредите от препарата, което всъщност се основава на анализ на данни (беше съобщено, че са проучени данните на 15 хил. пациенти от 1200 болници), подадени от фирма  със съмнителна репутация. Това разкрива разследване на "Гардиън". След неговото публикуване днес от СЗО съобщиха, че преосмислят решението си - и подновяват клиничните опити.

В своето разследване британският вестник показва, че базата медицински данни е била събирана от малката американска компания "Surgisphere", която има едва няколко служители, повечето от тях - с никакво научно образование. Мъжът, който се води ръководител на проучването, всъщност е автор на научнофантастична литература. Друга служителка, която е представена като маркетинг специалист, всъщност е еротичен модел и хостеса.

Страницата на "Surgisphere" в LinkedIn има по-малко от 100 последователи и до миналата седмица в нея са изброени едва шестима служители. След това броят им намалява на трима.

Оттам се рекламират, че имат една от най-големите и най-бързо растящите бази данни от болници, но почти нямат никакво присъствие онлайн. Имат по-малко от 170 последователи в Twitter като липсва активност между октомври 2017 г. и март 2020 г. А до миналия понеделник, бутонът "свържи се с нас" води до сайт, изработен на WordPress за криптовалута. От "Гардиън" задават въпроса, как в такъв случай болниците изпращат данните си на компанията.

Като съавтор на изследването в "Лансет" е посочен Сапан Дезай, главен изпълнителен директор на компанията. Срещу него обаче се водят три дела за злоупотреби, свързани с базата данни на "Surgisphere".

През 2008 година той започва дарителска кампания за "медицинско устройство, за което никога не сте си и мечтали". Разбира се, такова не се появява. Страницата на Дезай в Wikipedia е изтрита, след като се появяват обвиненията срещу "Surgisphere".

"Гардиън" тръгва в разследването си от Австралия. Оттам дни след съобщението от СЗО и публикуването на изследването в сп. "Лансет" идва съобщение за сериозни разминавания в данните за заразените и смъртни случаи от коронавируса в държавата-континент. Според заложените в проучването данни до 21 април в Австралия има 600 случая с положителни проби и 73-ма починали.  Според реалните данни до 21 април починалите в Австралия са по-малко - 67. Броят не се покачва до 73 преди 23 април. Дезай тогава се оправда, че е станала неволно грешка в системата като са включени и починалите в една малка болница в Китай.

От "Гардиън" се свързват с пет болници в Австралия, които би трябвало да са подали данни за своите паценти с COVID-19 на "Surgisphere". Всички те отричат това да се е случило.

Въпросът за страничните ефекти от употребата на хидроксихлорохина и производни му лекарствени препарати за лечението на коронавируса остава дискусионен. Тъй като има много свидетелства и наблюдения при лечението с антималарийни медикаменти, че те могат да доведат до сериозни неблагоприятни резултатит и дори да имат фатални за здравето последици. 

Въпреки ентусиазма на американския президент Доналд Тръмп, който набързо обяви в туитър, разбира се, че е открит чудодеен лек срещу коронавируса - хлорохин, а после съобщи и че превантивно взема от него, лекарите подхождат предпазливо при предписването му и то само при пациенти, които са под непрекъснато болнично наблюдение.

Разследването на "Гардиън" обаче показва, че СЗО очевидно се е предоверила и не е направила независима собствена проверка на източниците на информацията, която определя решенията на водещата здравна организация в света. И поставя на ново изпитание авторитета ѝ.

Само преди дни Тръмп обяви, че скъсва взаимоотношенията на САЩ със СЗО.

 

Световната здравна организация е взела решението си за прекратяване на клиничните изследвания с хидроксихлорина на база на публикуваното в сп. "Лансет" проучване за вредите от препарата, което всъщност се основава на анализ на данни (беше съобщено, че са проучени данните на 15 хил. пациенти от 1200 болници), подадени от фирма  със съмнителна репутация. Това разкрива разследване на "Гардиън". След неговото публикуване днес от СЗО съобщиха, че преосмислят решението си - и подновяват клиничните опити.

В своето разследване британският вестник показва, че базата медицински данни е била събирана от малката американска компания "Surgisphere", която има едва няколко служители, повечето от тях - с никакво научно образование. Мъжът, който се води ръководител на проучването, всъщност е автор на научнофантастична литература. Друга служителка, която е представена като маркетинг специалист, всъщност е еротичен модел и хостеса.

Страницата на "Surgisphere" в LinkedIn има по-малко от 100 последователи и до миналата седмица в нея са изброени едва шестима служители. След това броят им намалява на трима.

Оттам се рекламират, че имат една от най-големите и най-бързо растящите бази данни от болници, но почти нямат никакво присъствие онлайн. Имат по-малко от 170 последователи в Twitter като липсва активност между октомври 2017 г. и март 2020 г. А до миналия понеделник, бутонът "свържи се с нас" води до сайт, изработен на WordPress за криптовалута. От "Гардиън" задават въпроса, как в такъв случай болниците изпращат данните си на компанията.

Като съавтор на изследването в "Лансет" е посочен Сапан Дезай, главен изпълнителен директор на компанията. Срещу него обаче се водят три дела за злоупотреби, свързани с базата данни на "Surgisphere".

През 2008 година той започва дарителска кампания за "медицинско устройство, за което никога не сте си и мечтали". Разбира се, такова не се появява. Страницата на Дезай в Wikipedia е изтрита, след като се появяват обвиненията срещу "Surgisphere".

"Гардиън" тръгва в разследването си от Австралия. Оттам дни след съобщението от СЗО и публикуването на изследването в сп. "Лансет" идва съобщение за сериозни разминавания в данните за заразените и смъртни случаи от коронавируса в държавата-континент. Според заложените в проучването данни до 21 април в Австралия има 600 случая с положителни проби и 73-ма починали.  Според реалните данни до 21 април починалите в Австралия са по-малко - 67. Броят не се покачва до 73 преди 23 април. Дезай тогава се оправда, че е станала неволно грешка в системата като са включени и починалите в една малка болница в Китай.

От "Гардиън" се свързват с пет болници в Австралия, които би трябвало да са подали данни за своите паценти с COVID-19 на "Surgisphere". Всички те отричат това да се е случило.

Въпросът за страничните ефекти от употребата на хидроксихлорохина и производни му лекарствени препарати за лечението на коронавируса остава дискусионен. Тъй като има много свидетелства и наблюдения при лечението с антималарийни медикаменти, че те могат да доведат до сериозни неблагоприятни резултатит и дори да имат фатални за здравето последици. 

Въпреки ентусиазма на американския президент Доналд Тръмп, който набързо обяви в туитър, разбира се, че е открит чудодеен лек срещу коронавируса - хлорохин, а после съобщи и че превантивно взема от него, лекарите подхождат предпазливо при предписването му и то само при пациенти, които са под непрекъснато болнично наблюдение.

Разследването на "Гардиън" обаче показва, че СЗО очевидно се е предоверила и не е направила независима собствена проверка на източниците на информацията, която определя решенията на водещата здравна организация в света. И поставя на ново изпитание авторитета ѝ.

Само преди дни Тръмп обяви, че скъсва взаимоотношенията на САЩ със СЗО.

Коментари

Това е тръмпистите

Това е тръмпистите дезинформация.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Къде ще почивате през лятото?