Какво искаме да се случва с децата, когато завършат училище? Този въпрос поставя учителят по история и образователен експерт Емил Джасим, гост в 20-тия епизод на Z-Каст, подкаста на Клуб Z.
"В училището по презумпция се приема, че от едната страна стои училището - институцията, а от другата - семейството, и те са в някакъв конфликт. Училището би следвало да е една общност, която заради добруването на децата е събрала заедно учители и родители", смята Джасим.
С него обсъждаме належащите проблеми - нежеланието на учителите да се ваксинират. И вечните проблеми - нуждите от реформа в образователната система.
"Единствената реална реформа в последните години бяха шкафчетата в училищата. Вярвам, че има как учебните програми по такъв начин да се променят, че да бъде възможно превръщането на децата в любопитни за света и за знанието."
Поглеждаме и в бъдещето - с въпроса дали електронното обучение ще остане един лош спомен за учители и ученици, или ще даде началото за реално модернизиране на образованието.
"Ако можем да си говорим за някаква полза от пандемията, може би единствената, това е, че българското образование бе извънредно вкарано в 21-ви век", твърди Джасим.
И още - за квалификацията на учителите, създаването на общност в едно училище, и какви трябва да са всъщност целите на образованието - слушайте в пълния 20-ти епизод на Z-Каст.
Можете да слушате Z-Каст в Spotify, Google Podcasts, TuneIn, Apple Podcasts.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни