Обещаното преди години от Илон Мъск се случи днес - производителят на електромобили "Тесла" премина прага на пазарна капитализация от невероятните 1 трилион щатски долара. Котировките на компанията днес скочиха с нови допълнителни почти 11% до цели 1016 долара за една акция, след като тя получи рекордната поръчка за 100 000 нови автомобила от фирмата за коли под наем "Херц". 

Така компанията-визионер се присъединява към единствените други четири, които могат да се похвалят, че са преминавали тази граница - "Алфабет" (компанията майка на Гугъл), "Амазон", "Епъл" и "Майкрософт". 

По-рано днес стана ясно, че "Херц" е поръчала 100 000 електромобила на "Тесла". 

Тази сделка, ако се потвърди, би била най-голямата в историята покупка на електрически коли и би донесла на компанията на Мъск около 4,2 млрд. долара, се посочва в информацията.

"Херц" подаде документи за фалит през май миналата година, след като пътуванията се сринаха в разгара на пандемията, а преговорите с кредиторите не успяха да постигнат да необходимото облекчение.

По-късно компанията обяви, че група инвеститори ще финансира излизането ѝ от процедурата по фалит.

Днес стана ясно и че "Модел 3" на "Тесла" е оглавил класацията на най-добре продаваните автомобили в Европа през септември, изпреварвайки "Рено Клио" (Renault Clio) и "Дачия Сандеро" (Dacia Sandero). Това е първи подобен успех за изцяло електрически модел, се посочва в доклада на компанията, предоставяща данни за автомобилната промишленост "Джейто Дайнамикс" (Jato Dynamics), цитиран от Франс прес и БТА. 

Докато пазарът на бензинови автомобили продължава да е вял, то от изцяло електрическия модел на "Тесла"" са били продадени близо 24 600 автомобила (2,6 процента пазарен дял) спрямо около 18 300 "Клио".

Като цяло европейският автомобилен пазар се е сринал през септември, връщайки се към равнищата си от 1995 година с 718 598 продажби на нови автомобили.