Една от причините големите туристически кораби да не спират във Варна е, че страната ни няма капацитет за действия при кризисни ситуации. Това заявиха представители на корабния бизнес на среща с водача на листата на „Изправи се БГ! Ние идваме!“ във Варна Татяна Дончева.
В срещата участваха ръководството на Българската асоциация на корабните брокери и агенти, както и представители на шипингови компании.
"Представете си, че на един кораб с 5000 пасажери нещо му се случи и ние пращаме нашите 2 катера по 6 метра да спасяват туристите, описаха ситуацията участниците в срещата. Според тях страната ни трябва да има разписани правила за незабавно действие в такива ситуации. Необходимо е също така да разполагаме с катери, които да могат да действат в морето при поне 5-6 бала вълнение. Поради липсата на техника и план страната ни е с напълно отсъстващ капацитет да се справи и с тежки аварии като разливи, например", каза Татяна Дончева.
Българският отговорен морски район за търсене и спасяване е 43 000 квадратни километра, което включва морска територия и река Дунав. Това с което разполагаме е крайно недостатъчно, а то е 8 катера - 4 са по Дунава, 2 във Варна и 2 в Бургас. Тези катери са с възможност за излизане в открито море само при вълнение до 2 - 3 бала.
"Аварията с „Вера Су“ беше черешката на тортата, на цялото неглижиране на тези проблеми. От първоначалните действия се видя, че България няма план. Тъй като първоначалните действия не доведоха до нищо. Моето мнение е, че с наличната техника не може да се прави никакво спасяване. България се нуждае от добри всесезонни катери, които да имат възможности за спасяване на хора. На първо място като приоритет е спасяването на човешкия живот и на второ – опазването на природата, като едното не замества другото. България трябва едновременно да разполага и с катери, и със спасителен кораб, както и с хеликоптери. Комбинацията между тях ще увеличи многократко капацитета на страната ни при спасителни ситуации.
Откакто съм политик се обсъжда единствено къде трябва да е централата на Изпълнителната агенция „Морска администрация“ - дали в София или във Варна. Никога никой на ниво парламент или правителство не се е задълбал, че България трябва да има капацитет за справяне с кризисни ситуации, че за това трябва да има достатъчен набор от хора и мерки", коментира Татяна Дончева.
КУПУВАНЕТО И ПРОДАВАНЕТО НА ГЛАСОВЕ Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ
Още по темата
- АПИ започва строежа на магистрала "Черно море" през 2026 година
- След скандал: Общинският съвет във Варна оряза правомощия на кмета
- Жители на "Възраждане" във Варна против център за хора с увреждания, не било "подходящо"
- Дончева: Отсъствах не само от пресконференцията на БСП-Обединена левица, но и от цялата кампания
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни