Техногигантът Microsoft няма да отбелязва по никакъв начин постове в социалните си мрежи, които споделят фалшиви новини, защото не иска да изглежда, че цензурира свободното изразяване онлайн. Президентът на компанията Брад Смит обясни пред "Блумбърг", че вместо това опитват друг подход.

"Не мисля, че хората искат правителства да им казват кое е вярно или грешно. И не мисля, че искат и технологични компании да го правят", отбелязва той.

Microsoft не е играч от нивото на Meta в социалните мрежи, но все пак притежава популярната търсачка Bing и бизнес социалната мрежа LinkedIn.

Вместо просто да слага етикети, компанията на пенсионирания вече Бил Гейтс е инвестирала в операционен анализ на информация и инструменти за проследяване на пропагандни кампании. Тези специалисти работят заедно с екипите на Microsoft по киберсигурност, за да пресичат подобни кампании от руски, ирански, китайски или севернокорейски държавни хакери, като разрушават инфраструктурата, която поддържа софтуера им.

Засега компанията ще следи дезинформационните кампании и ще съобщава публично тяхното съществуване, но без да трие постове напосоки.

"Оказва се, че ако кажеш на хората какво се случва, това знание вдъхновява както действие, така и дебат за стъпките, които правителствата на света трябва да вземат, за да решат тези проблеми", отбелязва Бърт.

Тази година Microsoft публикува детайлен доклад за руските кибератакаи в крайна. Един от примерите е откраднати данни от организации в ядрения сектор, които са ползвани, за да се развива фалшивата новина за производство на химични и биологични оръжия в нападната страна.

Компанията все пак премахна приложенията за RT и Sputnik, руските държавни пропагандни медии, които години наред се опитваха да имитират независими частни.