Борис Бонев се е обявил против отмяната на глобата за невалидиране на редовен превозен документ. Това обяви в социалните мрежи председателят на Столичния общински съветник Георги Георгиев днес.
"Вчера на заседание на транспортна комисия, колегата Борис Бонев, който е сред вносителите на новата тарифна политика и се е подписал под предложението за отпадането на картата за една линия, се е обявил срещу идеята ми за отмяна на глобата при не валидиране на превозния документ. Въпреки това аз ще внеса предложението и се надявам на подкрепа от съвета. Не може промените да се правят въпреки гражданите, те трябва да са за тяхно улеснение и не разбирам защо се политиканства по тази тема."
Георгиев още вчера изказа тезата, че това е "добро решение на СОС, лошо приложено от ЦГМ".
Драмата с промените в градския транспорт от началото на годината продължават - пътниците откриват нови недомислици всеки ден, а управляващите столицата дадоха на заден по най-странната промяна - новата глоба от 3 лева, която може да бъде наложена и на пътник с напълно редовни документи, които обаче не са валидирани. След бурни реакции от обществото и официално писмо от главния омбудсман Георгиев предложи глобата да бъде отменена.
Клуб Z потърси Борис Бонев и го попита за неговата позиция по темата.
"Хубаво е г-н Георгиев да слуша кой какво говори. Аз обясних защо е важно човек да се валидира - това е единственият начин да се събере достоверна информация как пътуват пътниците, за да се ползва за планиране и промени в градския транспорт. В добавка, в българския закон валидацията е обвързана със застраховката на пътниците", заяви той.
Независимият общински съветник даде нагледен пример защо тази информация е ценна - ако много хора се валидират при слизане от автобус и чакат след това 20 минути трамвай, валидацията позволява на системата на ЦГМ да установи връзката между въпросните две линии и да направи ново разписание, което да е по-удобно за пътуващите.
"Не съм участвал в изработването на новата тарифна политика, не съм участвал в обсъждането дали трябва или не трябва да има глоба", подчерта Бонев. "Всички - и ГЕРБ, и "Демократична България" - подкрепиха тези решения и е много лицемерно и безотговорно да се правят на ни лук яли, ни лук мирисали."
Той отбеляза, че идеята за валидация не е българско творение, такава е налице и в други европейски столици, като Париж, например.
"И там има глоба - 5 евро, ако я платиш веднага. Ако се забавиш с над 90 дни, скача до 180 евро."
Бонев подчерта, че самият той пътува в градския транспорт и е наясно колко е сложно по някои линии валидирането - защото няма достатъчно апарати и те са разположени по неудобен начин. Неговото предложение е глобата да не се налага до края на годината - сега трябва да влезе в сила март - а през това време ЦГМ не само да информира гражданите, но и да покаже реалните ползи от валидацията.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни