Американското публично радио (NPR) спира да ползва профила си в Twitter, обявиха от американската организация с нестопанска цел. Причината - новият собственик на социалната мрежа на Илон Мъск определи общественото радио за "медия, свързана с държавата".

Това е първата толкова голяма новинарска организация, напуснала социалната платформа. NPR има 46 милиона слушатели седмично и 184 млн. годишни приходи, а Twitter е с 40% загуби, откакто Мъск я купи за 43 млрд. долара миналата година.

Това определение се ползва най-вече за държавните медии в авторитарни страни като Русия или Китай. NPR в действителност се издържа основно от федерално финансиране - но докъм края на 80-те години, а сега едва 10% от финансирането идва индиректно от държавни и щатски агенции и институции и само 1% пряко от федералното правителство.

Решението на NPR дойде малко след като самият Мъск вчера каза пред Би Би Си, че обмисля да промени етикета на "публично финансиран".