"Опенхаймер" на режисьора Кристофър Нолан записа пореден успех - получи приза за най-добър филм на наградите БАФТА на Британската академия за кино и телевизия, предаде Ройтерс.

На пищна церемония в Лондон филмът взе общо седем награди. Сред тях за режисура (Кристофър Нолан), за най-добър актьор (Килиън Мърфи) и за най-добър актьор в поддържаща роля (Робърт Дауни младши). Както и приза и за най-добра оригинална музика.

Наградата за най-добра актриса отиде при Ема Стоун за "Клети създания". Филмът е с общо пет награди БАФТА.

За поддържаща женска роля беше отличена Давайн Джой Рандолф за играта ѝ в "Останалите".

С БАФТА за оригинален сценарий си тръгна "Анатомия на едно падане".

"Зона на интерес" беше награден за най-добър неанглоезичен филм. Филмът получи наградата и за най-добър британски филм.

"20 дни в Мариупол" е победителят в документалната категория на наградите.

БАФТА за най-добър анимационен филм отиде при "Момчето и чаплата".

"Барби" и "Убийците на цветната луна" - големите загубили

"Барби", "Убийците на цветната луна", както и "Солтбърн" останаха с празни ръце на церемонията за наградите БАФТА на Британската академия за кино и телевизия, съобщиха Прес асосиейшън/ДПА, на които се позовава БТА.

Филмът на Грета Гъруиг за екзистенциалната криза на куклата на "Мател" бе най-касовият филм за 2023 г. и бе номиниран в няколко категории, но не взе нито една награда.

Звездата от филма Марго Роби загуби в надпреварата за най-добра актриса от Ема Стоун, докато сценарият на режисьорката Грета Гъруиг и съпруга ѝ Ноа Баумбак отстъпи пред съдебната драма "Анатомия на едно падане" на Жустин Трие и Артур Харари.

Райън Гослинг загуби в категорията за поддържаща мъжка роля от Робърт Дауни. Гъруиг въобще отсъстваше от номинациите за най-добър режисьор.

Епосът "Убийците на цветната луна" на Мартин Скорсезе също остана без никаква награда, макар да бе номиниран за най-добър филм, за най-добър актьор в поддържаща роля за Робърт де Ниро и за още няколко категории.

И "Солтбърн" не успя да превърне шеметния си успех в награди. Филмът за студент от Оксфорд, който се сближава със свой богат състудент и прекарва лятната ваканция в семейното му имение, се превърна в интернет сензация, но не получи нито една награда БАФТА. Продукцията бе номинирана за най-добър британски филм, за най-добър актьор за Бари Киоган, за поддържаща актриса - Розамунд Пайк, за поддържащ актьор за Джейкъб Елорди, както и за оригинална музика. Все пак филмът попадна под светлините на прожекторите на церемонията с изпълнението на Murder On The Dancefloor на Софи Елис-Бекстър. Песента, излязла преди 22 години, звучи във финалните кадри на филма и изживява втора младост. 

Режисьорът на "20 дни в Мариупол": По-важно отвсякога е да продължаваме да говорим 

Режисьорът на отличения в Лондон филм „20 дни в Мариупол“ Мстислав Чернов каза, че за него е „по-важно от всякога“ да говори за Украйна на наградите БАФТА, съобщава ДПА.

Чернов, чийто военен документален филм спечели наградата за неанглоезичен документален филм, заяви:

„Все още мисля за Украйна, все още мисля за това, което се случва там в момента. И единствената утеха за мен, че не снимам там, е, че даваме глас на украинците. Продължаваме да напомняме на света за това, което се случва в момента. И още един град току-що беше окупиран от Русия, по-важно отвсякога е да сме тук и да продължаваме да говорим за това“.

Чернов добави:

„Трябва да сме сигурни, че продължаваме да напомняме на всички. Това е за жителите на Мариупол, те спасиха живота ни. Те ни помагаха на всяка крачка по пътя. Този филм е от тях и е за тях“.

Филмът разказва за 20-те дни, които Чернов прекарва с колегите си от информационната агенция Асошиейтед прес в Мариупол след началото на войната на Русия срещу Украйна.