Нов закон в щата Илинойс задължава родителите инфлуенсъри, които систематично използват децата си за участие във видеоклипове, носещи приходи, да им плащат.

Правилата, които бяха приети още миналата година, влязоха в сила като част от законодателството за детския труд в щата, пише qz.com

Децата на 16 или по-малко години трябва да бъдат финансово компенсирани, ако участват в 30 % или повече от платеното съдържание в рамките на месец, което родителите им създават.

Последните са длъжни да заделят пари в тръст сметка за детето в зависимост от това в какъв процент от видеото се появява то, постановява законът. Децата ще имат достъп до нея, след като навършат пълнолетие.

Законът, също така, позволява на децата инфлуенсъри да предприемат съдебни действия срещу родителите иим, които не са ги компенсирали по подходящ начин, казва се в изявление на кабинета на губернатора на Илинойс Джей Би Прицкер, цитирано от "Роулинг стоун".

Гимназистката Шрея Наламоту разказва, че идеята ѝ хрумнала, докато гледала семейни влогове в YouTube и TikTok. Тя говорила за съществуващия проблем със сенатора Дейв Колер.

„След като открих, че потребителите могат да печелят пари от платформи като YouTube и TikTok, научих, че често тези деца са карани да участват във видеоклипове без никаква гаранция за приходите, генерирани от съдържанието", разказва Наламоту. „Исках да работя със сенатор Колер, за да защитим парите, които тези деца са спечелили по право.“

Родители, управляващи популярни акаунти, създадени с помощта на децата им, могат да получат хиляди долари за публикация, но преди закона последните нямаха право на каквато и да било компенсация.

Сенатор Дейв Колер уточнява, че настоящият закон е бил създаден по модела на закона „Джаки Куган“ от 1939 г., защитаващ приходите на децата актьори. Той бил вдъхновен от историята на Джаки Куган, който разбрал, че почти всички пари, които е изкарал като дете актьор, били похарчени от родителите му.

Индустрията на семейните влогове предизвиква отпора на критици, които смятат, че децата не са достатъчно големи, за да дадат разумно съгласие за поява им в социалните медии, както и че родителите, печелещи от изображенията им, на практика ги експлоатират, коментира "Роулинг стоун". Много канали за семейни влогове са изключително доходоносни и носят приходи от реклами в размер на стотици хиляди долари.