Всеки камион, чакащ на границата, губи по 200 евро на ден на своя собственик.
Това заяви българският евродепутат от ГЕРБ-СДС/ЕНП Андрей Новаков, който взе участие в дискусия на тема: „Цената на оставането извън Шенгенското пространство — въздействието върху България и Румъния“. Новаков е член на комисията по регионална политика в ЕП и заместник-председател на комисията по транспорт и туризъм. Форумът се провежда в София и е организиран от Българската стопанска камара - съюз на българския бизнес (БСК), съвместно с Европейския икономически и социален комитет (ЕИСК), предава БТА.
„Има един мит, който трябва да разбием – опашките по границите между България и Румъния не са български или румънски проблем. Когато застанеш на Дунав мост 2 при Видин, там ще видиш германски камион, пълен с гръцка стока, с полски шофьор, предназначена за италианския клиент. Това е връзка, от която зависи европейският единен пазар, това не е само български проблем“, посочи той.
„Отговорите за Шенген няма да дойдат нито от Виена, нито от Будапеща, нито от Брюксел. Те ще дойдат най-вече от София и Букурещ. За жалост инерцията, която беше набрана през последните години, беше пропиляна. Вярвам, че имаше моменти, в които само конюнктурата в една или друга държава ни попречи. Вярвам, че ако излъчим много силен сигнал за единство на 27 октомври, има шанс нещо положително да се промени“, каза още Новаков.
„Българският транспортен бранш генерира около 20 % от брутния вътрешен продукт на България. Ние сме изключително конкурентоспособни“, посочи Новаков. Той припомни, че продължава и борбата срещу „Пакет мобилност“, като предстои съдът да се произнесе срещу две от жалбите на България.
Отделно от това обаче, Клуб Z неколкократно писа за започналия ремонт на Дунав мост - 1 край Русе, точно когато се прибират и румънските летовници. Това доведе до чакане на тировете понякога с дни, а опашката на "вход" към България на моменти достигаше 30 км.
Освен това заради връщането на "златната локва" по границите ни и заради транспортния хаос, неотдавна Турция и Гърция се договориха за дългосрочна инвестиция, с която да търсят заобикаляне на България изобщо от страна на транспортния им бранш.
Всичко това съвпада и с пореден скандал - че на "вход" при Дунав мост 2 при Видин целият тежкотоварен трафик бива принуждаван да влиза в частен паркинг и да плаща такси, без да го желае.
Според медийни репортажи - организацията на движението е направена така, че светофарът и маркировката те вкарват в частния паркинг насила. Прелюбопитното бизнес начинание стартира от времето на кабинета "Главчев 1" тази пролет, а паркингът се свързва с името на Размиг Чакърян - Ами.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни