
- Обработката на фишове при глоба за средна скорост ще бъде по обичайния механизъм - вероятно до няколко дни се получава съобщение чрез SMS или чрез платформа за чатове;
- Глобите за средна скорост няма да се различават от тези за моментна;
- Контролът от началото до края на отсечка не се прилага за по-дълги участъци.
Това каза тази сутрин пред Нова тв директорът на "Националното тол управление" инж. Олег Асенов (бивш директор от АПИ - бел. ред на Клуб Z).
Промени в Закона за движението по пътищата предвиждат камерите на ТОЛ системата да започнат да следят автомобилите и за средна скорост. В началото на април започнаха тестовете - 500 преминавания с различни скорости и в различни метеорологични условия трябва да премине тол системата, преди да започне да глобява, обяви директорът.

Олег Асенов поясни, че информацията от камерата за средна скорост ще стига веднага до интерфейс, който е свързан с МВРи нататък обработката на фишовете ще бъде по обичайния механизъм.
"Стартирахме два проекта за публичност на информацията. До края на годината ще може да се вижда средното време за преминаване на определена отсечка спрямо средната скорост, която е засечена", обясни инженерът.
Междувременно още 294 камери ще засичат скоростта по пътищата у нас. ТОЛ системата ще предава данните за средна скорост на полицията автоматично, но все още няма глобени, тъй като системата е в тестови период.

"По отсечката от Троян към София имаме девет камери, които могат да участват в отсечки за засичане на средна скорост. От тези 294 с всяка двойка камери може да бъде произведена отсечка със засечена средна скорост, но много по-ефективни са кратките участъци - между 2 и 20 км.
Около 80 такива ще бъдат проследени на първия етап и ще ги въвеждаме поетапно. По маршрута София - Кулата могат да бъдат реализирани между 8 и 10 отсечки, при София - Варна може да са дори 12. От София до Пловдив могат да бъдат организирани 4 или 5 отсечки. Броят им трябва да се определи така, че да влияе на пътната безопасност.
Най-важното е да изберем участъците с по-голяма концентрация на пътни произшествия, за да се развие механизъм за контрол, който има възпираща и възпитаваща функция. Системата за засичане на средна скорост работи на база на разпознаване на регистрационни номера и категория на автомобила. Четем данните на влизане и излизане от отсечката, така че няма как да се регистрира нарушение на кола, която не е присъствала на място", коментира Асенов.

По думите му има стандартна процедура по въвеждане в експлоатация на системата.
"Най-напред се издава одобрение за употреба на измервателния инструмент. Той ще бъде сертифициран, за да бъдат включени определените отсечки за целта на правоприлагането. Ще има финиш линия на края на отсечката. Тол камерите може да се използват и за агресивно поведение - чрез функция за каране на малка дистанция", отбеляза шефът на тол управлението.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни