Article_top

Клуб Z

Само някой да не каже, че това е предизборна агитация! Нищо подобно. Това е факт.

Славният български актьор и режисьор Ивайло Христов бе определен за носител на "Аскеер" 2014 за главна мъжка роля - за Коулмън Конър в "Самотният Запад". Той се качи на сцената, благодари на всички, както се полага и... отказа да вземе наградата. "Извинявайте, но няма да я взема тая награда. Докато духовността, културата и изкуството са заврени в най-задния двор на България, няма смисъл от награди!", каза Ивайло Христов и слезе от сцената. След кратък първоначален шок публиката го аплодира.

После спря да го аплодира. И церемонията на "Аскеер 2014" си продължи по предвиденото русло. Леко вяло, доста скучновато, леко насилено, с несръчни, но ентусиазирани песни и пляски в изпълнение на актьори от "Армията", с пенсионерски, катаджийски и жепейски шеги като интермедии. С постоянно падащата каска на "Аскеера". Добре, че Теди Москов най-после я обигра - отхлупи я и пи от кухия череп на статуетката - един ироничен хан Крум с кратуната... но да не задълбаваме. Всичко свърши с едно нестройно "Върви, народе възродени" за финал, изпято от половината публика и премълчано от другата половина - сигурно не знаеха текста. Див възторг и приповдигнатост на духа не бяха забелязани наоколо. Може би защото публиката и актьорите още размишляваха за утрешния вот.

Пак повтаряме, това не е предизборна агитация. Това са факти. Ето ги и другите:

Най-добро представление - “Ромео и Жулиета" на Петринел Гочев в Габровския театър. 

Най-добра режисура - Стефан Москов за "Професия лъжец" във Варненския куклен театър; 

Съвременна българска драматургия - "Покана за вечеря" от Оля Стоянова;

Водеща мъжка роля - Ивайло Христов за "Самотният Запад" (Театър 199 "Валентин Стойчев");

Водеща женска роля - Александра Василева за "Свобода в Бремен" (НТ "Иван Вазов");

Поддържаща мъжка роля - Валери Йорданов за "Заешка дупка" (Театър 199 "Валентин Стойчев");

Поддържаща женска роля - Ирини Жамбонас за "Заминавам" (МГТ "Зад канала");

Изгряваща звезда - Бойко Кръстанов за "Възвишение" в Пловдивския театър.

Театрална музика - Петя Диманова за "Канкун" във Варненския театър;

Сценография - Юлиана Войкова-Найман за "Ромео и Жулиета" в Габровския театър;

Голямата награда за цялостен принос бе връчена на театралния педагог и режисьор проф. Надежда Сейкова. С посмъртни аплодисменти бяха възнаградени и отишлите си в последната година режисьори Рангел Вълчанов и Димитър Гочев и актьорите Джоко Росич и Венцислав Кисьов.

PS: Между другото всяка от театралните награди на фондация "Аскеер" има и парично изражение. Но няма да казваме колко, защото е срамота.

 
Проф. Надежда Сейкова

Само някой да не каже, че това е предизборна агитация! Нищо подобно. Това е факт.

Славният български актьор и режисьор Ивайло Христов бе определен за носител на "Аскеер" 2014 за главна мъжка роля - за Коулмън Конър в "Самотният Запад". Той се качи на сцената, благодари на всички, както се полага и... отказа да вземе наградата. "Извинявайте, но няма да я взема тая награда. Докато духовността, културата и изкуството са заврени в най-задния двор на България, няма смисъл от награди!", каза Ивайло Христов и слезе от сцената. След кратък първоначален шок публиката го аплодира.

После спря да го аплодира. И церемонията на "Аскеер 2014" си продължи по предвиденото русло. Леко вяло, доста скучновато, леко насилено, с несръчни, но ентусиазирани песни и пляски в изпълнение на актьори от "Армията", с пенсионерски, катаджийски и жепейски шеги като интермедии. С постоянно падащата каска на "Аскеера". Добре, че Теди Москов най-после я обигра - отхлупи я и пи от кухия череп на статуетката - един ироничен хан Крум с кратуната... но да не задълбаваме. Всичко свърши с едно нестройно "Върви, народе възродени" за финал, изпято от половината публика и премълчано от другата половина - сигурно не знаеха текста. Див възторг и приповдигнатост на духа не бяха забелязани наоколо. Може би защото публиката и актьорите още размишляваха за утрешния вот.

Пак повтаряме, това не е предизборна агитация. Това са факти. Ето ги и другите:

Най-добро представление - “Ромео и Жулиета" на Петринел Гочев в Габровския театър. 

Най-добра режисура - Стефан Москов за "Професия лъжец" във Варненския куклен театър; 

Съвременна българска драматургия - "Покана за вечеря" от Оля Стоянова;

Водеща мъжка роля - Ивайло Христов за "Самотният Запад" (Театър 199 "Валентин Стойчев");

Водеща женска роля - Александра Василева за "Свобода в Бремен" (НТ "Иван Вазов");

Поддържаща мъжка роля - Валери Йорданов за "Заешка дупка" (Театър 199 "Валентин Стойчев");

Поддържаща женска роля - Ирини Жамбонас за "Заминавам" (МГТ "Зад канала");

Изгряваща звезда - Бойко Кръстанов за "Възвишение" в Пловдивския театър.

Театрална музика - Петя Диманова за "Канкун" във Варненския театър;

Сценография - Юлиана Войкова-Найман за "Ромео и Жулиета" в Габровския театър;

Голямата награда за цялостен принос бе връчена на театралния педагог и режисьор проф. Надежда Сейкова. С посмъртни аплодисменти бяха възнаградени и отишлите си в последната година режисьори Рангел Вълчанов и Димитър Гочев и актьорите Джоко Росич и Венцислав Кисьов.

PS: Между другото всяка от театралните награди на фондация "Аскеер" има и парично изражение. Но няма да казваме колко, защото е срамота.

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

Срамота е, да. Срамота е и за така наречената Българска национална телевизия! По-ужасно не можеше и да бъде предаването на "церемонията". И за това даваме пари... Унизително за талантите в залата и за зрителите.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какъв ще е резултатът от първия тур на изборите в София?