Article_top

Клуб Z

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) даде шанс за рестарт на процедурата за отдаване на концесия на Летище София. Антимонополният орган е отхвърлил жалбата на кувейтския консорциум "Мохамед Абдулмохсин ал Карафи и синове", заради която процедурата бе временно прекратена на 19 юни, стана ясно от решението, публикувано на страницата на КЗК. 

"Мохамед Абдулмохсин ал Карафи и синове" участва в строителството на новата писта на летището. Жалбата  срещу концесионната процедура бе заради притеснения, че при отдаването на обекта компанията няма да получи 45 млн.долара, които държавата й дължи по загубено арбитражно дело.

Причината е, че в публикуваните условия по процедурата за предстоящата концесия на летището пише, че избраната фирма няма да има ангажимент по присъдената на консорциума сума, а оттеглането на държавата от компанията "Летище София" ще означава, че тя няма да има приходи, с които да покрие задължението.

 
Арбитражното дело в съда в Париж е от 2011 г. Тогава кувейтският консорциум спечели спора за неплатени суми по неустойки и неосвобождаване на банкови гаранции при изграждането на новата писта. Заради обжалване обаче се очаква окончателно решение през ноември.
 
Сред мотивите на КЗК да отхвърли жалбата на кувейтците е това, че забавяне на концесията нарушава обществения интерес - бързото отдаване на летището е предпоставка за развитието на достъпна и с високо качество ифраструктура, прилагане на нови технологии, повишаващи безопасността и организацията на обслужването.
 
 
Решението на КЗК обаче не е окончателно, защото има срок от три дни, в който то може да се обжалва пред съда. Това значи, че все пак претенциите на кувейтците могат да забавят процедурата отново, защото не е ясно с колко може да се ужължи срокът за подаване на документи от кандидат-концесионери. Сега той е 20 октомври, но може да се наложи да се промени, ако има съдебно дело по жалбата.
 
 
Транспортният министър Ивайло Московски се надява именно от концесията на столичната аерогара да дойде авансово плащане в размер на 550 милиона лева, с които да бъде приложен план за реформи в БДЖ.
 
Снимка БГНЕС

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) даде шанс за рестарт на процедурата за отдаване на концесия на Летище София. Антимонополният орган е отхвърлил жалбата на кувейтския консорциум "Мохамед Абдулмохсин ал Карафи и синове", заради която процедурата бе временно прекратена на 19 юни, стана ясно от решението, публикувано на страницата на КЗК. 

"Мохамед Абдулмохсин ал Карафи и синове" участва в строителството на новата писта на летището. Жалбата  срещу концесионната процедура бе заради притеснения, че при отдаването на обекта компанията няма да получи 45 млн.долара, които държавата й дължи по загубено арбитражно дело.

Причината е, че в публикуваните условия по процедурата за предстоящата концесия на летището пише, че избраната фирма няма да има ангажимент по присъдената на консорциума сума, а оттеглането на държавата от компанията "Летище София" ще означава, че тя няма да има приходи, с които да покрие задължението.

 
Арбитражното дело в съда в Париж е от 2011 г. Тогава кувейтският консорциум спечели спора за неплатени суми по неустойки и неосвобождаване на банкови гаранции при изграждането на новата писта. Заради обжалване обаче се очаква окончателно решение през ноември.
 
Сред мотивите на КЗК да отхвърли жалбата на кувейтците е това, че забавяне на концесията нарушава обществения интерес - бързото отдаване на летището е предпоставка за развитието на достъпна и с високо качество ифраструктура, прилагане на нови технологии, повишаващи безопасността и организацията на обслужването.
 
 
Решението на КЗК обаче не е окончателно, защото има срок от три дни, в който то може да се обжалва пред съда. Това значи, че все пак претенциите на кувейтците могат да забавят процедурата отново, защото не е ясно с колко може да се ужължи срокът за подаване на документи от кандидат-концесионери. Сега той е 20 октомври, но може да се наложи да се промени, ако има съдебно дело по жалбата.
 
 
Транспортният министър Ивайло Московски се надява именно от концесията на столичната аерогара да дойде авансово плащане в размер на 550 милиона лева, с които да бъде приложен план за реформи в БДЖ.

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

Гечо

Я сега някой умен гербераст да обясни на целокупният български народ как при милиардни постъпления в бюджета от преброена контрабанда няма 550 млн.за БДЖ ? Кое налага тази срамна концесия, лъжите на Борисов, комисионните за Борисов, скапването на България от Борисов или и трите заедно?
Анонимен's picture
Анонимен

Гечо

Хайде бе герберасти! До кога ще ви чакам? Или си признавате това което всеки знае, герберастите сте тъпи като гъзове!
Анонимен's picture
Анонимен

8

Как така невърнат дълг от 43 милиона долара се изпарява без обяснение след идването на концесионер?!?? Кой голям международен оператор би се съгласил да участва в конкурс, който би могъл да бъде обявен за нелегитимен ако арабите сезират арбитража в Париж? Или това беше идеята - да изгоним големите инвестотори и да подарим след това летището на мутрите от ТИМ?
Анонимен's picture
Анонимен

Нидал

Никой не е казал, че този дълг изчезва при идването на концесионер. Тя фирмата не се заличава и ще продължава да има задължения. Няма логика и по този начин да се изгонят инвеститори. Инвеститори си има и ще има за това летище, защото е важно. Пък вече кой ще го вземе зависи от офертите и от опита на самия оператор.
Анонимен's picture
Анонимен

Кога избраха шеф на КЗК, кога му почерня гъзът! Крадлива герберска пасмина!
Анонимен's picture
Анонимен

баце

боко подлеца кво бърза чрез подставени лица да реинвестира крадените милярди ли,много скоро кръв ше сере тоя

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какъв ще е резултатът от първия тур на изборите в София?