Article_top

България е втора в Европейския съюз по брой на жертвите в пътни злополуки, сочат данни на Световната здравна организация. През 2017 г. у нас на всеки един милион души население на пътя са загинали 96.

Изпреварва ни само Румъния с 98 жертви на един милион души. Двете страни са единствените в Евросъюза с над 80 смъртни случая на 1 млн. жители. 

Броят на жертвите в България е с 4% по-нисък от 2016 г. Общо за ЕС спадът е с 2%. Между 2010 г. и 2017 г. у нас броят жертвите е намалял с 12 на сто, а в ЕС - с 20.

Въпреки намалението обаче, продължава да е почти двойно по-висок от средното за ЕС. Независимо, че още през 2015 г. премиерът Бойко Борисов поиска от МВР драстични мерки за овладяване на катастрофите по българските пътища.

Миналата година 25 300 души са изгубили живота си по пътищата на ЕС и това е с 300 по-малко, отколкото през 2016 г. и с 6200 по-малко, отколкото през 2010 година. 

Европейските пътища остават сред най-безопасните в света, като водещи в това отношение са Швеция (25 смъртни случая на един милион жители), Великобритания (27), Холандия (31) и Дания (32).

Най-голям спад на смъртните случаи в сравнение с 2016 г. е отчетен в Естония и Словения - съответно с 32 и 20 на сто.

Въпреки това Европейската комисия отбелязва, че постигането на целта за намаляване наполовина на смъртните случаи на пътя между 2010 и 2020 г. ще бъде много трудно. Статистиката сочи, че 135 000 души са били тежко ранени в пътни произшествия миналата година - основно пешеходци, колоездачи и мотоциклетисти. Отчита се, че пътните злополуки водят до разходи от около 120 милиарда евро годишно.

 

България е втора в Европейския съюз по брой на жертвите в пътни злополуки, сочат данни на Световната здравна организация. През 2017 г. у нас на всеки един милион души население на пътя са загинали 96.

Изпреварва ни само Румъния с 98 жертви на един милион души. Двете страни са единствените в Евросъюза с над 80 смъртни случая на 1 млн. жители. 

Броят на жертвите в България е с 4% по-нисък от 2016 г. Общо за ЕС спадът е с 2%. Между 2010 г. и 2017 г. у нас броят жертвите е намалял с 12 на сто, а в ЕС - с 20.

Въпреки намалението обаче, продължава да е почти двойно по-висок от средното за ЕС. Независимо, че още през 2015 г. премиерът Бойко Борисов поиска от МВР драстични мерки за овладяване на катастрофите по българските пътища.

Миналата година 25 300 души са изгубили живота си по пътищата на ЕС и това е с 300 по-малко, отколкото през 2016 г. и с 6200 по-малко, отколкото през 2010 година. 

Европейските пътища остават сред най-безопасните в света, като водещи в това отношение са Швеция (25 смъртни случая на един милион жители), Великобритания (27), Холандия (31) и Дания (32).

Най-голям спад на смъртните случаи в сравнение с 2016 г. е отчетен в Естония и Словения - съответно с 32 и 20 на сто.

Въпреки това Европейската комисия отбелязва, че постигането на целта за намаляване наполовина на смъртните случаи на пътя между 2010 и 2020 г. ще бъде много трудно. Статистиката сочи, че 135 000 души са били тежко ранени в пътни произшествия миналата година - основно пешеходци, колоездачи и мотоциклетисти. Отчита се, че пътните злополуки водят до разходи от около 120 милиарда евро годишно.

Коментари

i l's picture
i l
ivanll

Румъния ни бие по всичко ....

Румъния ни бие по всичко ....

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какъв ще е резултатът от първия тур на изборите в София?