Ad Config - Website header

 

Article_top

Пътник не знае къде е коланът. Шофьорът на автобуса знае. Връзка между двата факта обаче няма – никой не е с колан. Законът задължава всички да са с колани, но отново... никой не е с колан. Собственикът на фирмата признава, че не следи за коланите и отново... никой не е с колан. Законът задължава пътниците да бъдат информирани за задължението си да поставят колани, но нито шофьор, нито някой друг ги информира и... никой не е с колан. Нито КАТ, нито ДАИ контролират автобусите дали пътниците в тях са с колани и... никой не е с колан. А министърът на транспорта произнася по телевизора една неистина: „към момента използването на колани не е задължително“.

Аз няма да спазвам закона, а пък аз няма да контролирам спазването на закона, защото никой не ни налага да спазваме закона, понеже министърът дори не знае какво пише в закона. Всички сме съгласни. Има консенсус. Има мир. Има и трупове. Рядко България е изглеждала толкова безсилна.

В петък автобус се преобърна на магистрала „Тракия“ - 6 жертви, 26 ранени. Според наличната информация, виновен е водач на автомобил, който е ударил странично автобуса и така е предизвикал преобръщането.

Отговорността е важна, но още по-важно е друго – кое можеше да предотврати трагичните последици и да спаси поне един, а защо не и всички, от тези изгубени 6 живота?

Всички знаем отговора

Ето как изглежда безсилието на България:

Законът за движение по пътищата задължава „всички седящи пътници“ в автобусите да използват „системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани“. Да, това означава и на задните седалки в автомобилите, и на всички места до едно в автобусите.

Законът казва още, че пътниците „се уведомяват за задължението да поставят обезопасителен колан, когато са седнали и когато превозното средство е в движение“ - това трябва да направи или шофьорът, или „лицето, посочено като ръководител на групата“, или „чрез аудио-визуални средства“, или „с табели и/или пиктограма, поставени на видно място над всяко място за сядане“.

Кое тук не е ясно? Някой виждал ли е шофьор да изисква поставяне на коланите? Някой чувал ли е звуково съобщение, че поставянето на колани е задължително? Някой виждал ли е картинка, която да напомня за това? В самолетите всичко това е възможно, няма причина да не е възможно и в автобусите – но не се случва.

Защо не се спазва законът?

Един от пострадалите каза пред бТВ, че не успял да открие колана:

Ако е имало, или са скрити, само закопчалките се виждаха от дясната страна...

Колани обаче е имало, както има в повечето автомобили и автобуси, освен ако не са умишлено отстранени.

Всички седалки са оборудвани с колани, но никой не ги слага. Ако си бяха сложили колани, пътниците щяха да си останат на седалките“, обясни шофьорът пред Нова телевизия.

Очевидно не знае или не се вълнува от задължението си по закон да информира пътниците за коланите. По-скоро не се вълнува, защото шефът му е казал да не се занимава с коланите и да не изисква от пътниците да спазват закона.

"Това го правихме в продължение на цяла година и когато не срещаш разбиране и никой не се опитва да контролира или санкционира виновните, очевидно това е мярка, която не работи и ние сами сме се отказали във времето от нея," призна пред бТВ съсобственикът на „Юнион Ивкони“ Ивайло Константинов.

Ама, разбира се! Кой е луд да си прави труда да спазва закона. Нали и министърът ни поощрява в тази посока:

Към момента използването на колани не е задължително, но, когато такива има, това е логично“.

Не е логично, а е задължително. Когато в автобуса има колани, те са задължителни. Това, което все още не е задължително, е по пътищата на България да се движат само автобуси, оборудвани с колани.

Съгласието за неспазване на закона води до смърт:

Това е причина за големия брой загинали в автобусни катастрофи. Защото, когато се наклони превозното средство, жертвите са затова, че част от тях изпадат от автобуса и той ги затиска. Иначе това нямаше да се случи“, обясни председателят на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи Владимир Тодоров, в чиито данни и експертиза не би трябвало да се съмняваме.

Кой може да промени това?

Налагането на закона е монопол на държавата. Спазването му е задължение на всеки гражданин и фирма. Контролът обаче е задължение на държавата и само така тя налага закона.

Нелепо е, че изобщо се налага да обсъждаме този въпрос. Всички помним как държавата успя за няколко месеца да наложи използването на колани на предните седалки в автомобилите. Все повече българи летят със самолет и знаят, че и във въздуха не можеш да избираш дали да спазваш закона или не. Налагането на коланите на абсолютно всички седалки е работа за няколко месеца. Буквално.

А защо не става ли? Не знам. Може би все още не е открит начин да се краде от поставянето на колани...

 

Пътник не знае къде е коланът. Шофьорът на автобуса знае. Връзка между двата факта обаче няма – никой не е с колан. Законът задължава всички да са с колани, но отново... никой не е с колан. Собственикът на фирмата признава, че не следи за коланите и отново... никой не е с колан. Законът задължава пътниците да бъдат информирани за задължението си да поставят колани, но нито шофьор, нито някой друг ги информира и... никой не е с колан. Нито КАТ, нито ДАИ контролират автобусите дали пътниците в тях са с колани и... никой не е с колан. А министърът на транспорта произнася по телевизора една неистина: „към момента използването на колани не е задължително“.

Аз няма да спазвам закона, а пък аз няма да контролирам спазването на закона, защото никой не ни налага да спазваме закона, понеже министърът дори не знае какво пише в закона. Всички сме съгласни. Има консенсус. Има мир. Има и трупове. Рядко България е изглеждала толкова безсилна.

В петък автобус се преобърна на магистрала „Тракия“ - 6 жертви, 26 ранени. Според наличната информация, виновен е водач на автомобил, който е ударил странично автобуса и така е предизвикал преобръщането.

Отговорността е важна, но още по-важно е друго – кое можеше да предотврати трагичните последици и да спаси поне един, а защо не и всички, от тези изгубени 6 живота?

Всички знаем отговора

Ето как изглежда безсилието на България:

Законът за движение по пътищата задължава „всички седящи пътници“ в автобусите да използват „системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани“. Да, това означава и на задните седалки в автомобилите, и на всички места до едно в автобусите.

Законът казва още, че пътниците „се уведомяват за задължението да поставят обезопасителен колан, когато са седнали и когато превозното средство е в движение“ - това трябва да направи или шофьорът, или „лицето, посочено като ръководител на групата“, или „чрез аудио-визуални средства“, или „с табели и/или пиктограма, поставени на видно място над всяко място за сядане“.

Кое тук не е ясно? Някой виждал ли е шофьор да изисква поставяне на коланите? Някой чувал ли е звуково съобщение, че поставянето на колани е задължително? Някой виждал ли е картинка, която да напомня за това? В самолетите всичко това е възможно, няма причина да не е възможно и в автобусите – но не се случва.

Защо не се спазва законът?

Един от пострадалите каза пред бТВ, че не успял да открие колана:

Ако е имало, или са скрити, само закопчалките се виждаха от дясната страна...

Колани обаче е имало, както има в повечето автомобили и автобуси, освен ако не са умишлено отстранени.

Всички седалки са оборудвани с колани, но никой не ги слага. Ако си бяха сложили колани, пътниците щяха да си останат на седалките“, обясни шофьорът пред Нова телевизия.

Очевидно не знае или не се вълнува от задължението си по закон да информира пътниците за коланите. По-скоро не се вълнува, защото шефът му е казал да не се занимава с коланите и да не изисква от пътниците да спазват закона.

"Това го правихме в продължение на цяла година и когато не срещаш разбиране и никой не се опитва да контролира или санкционира виновните, очевидно това е мярка, която не работи и ние сами сме се отказали във времето от нея," призна пред бТВ съсобственикът на „Юнион Ивкони“ Ивайло Константинов.

Ама, разбира се! Кой е луд да си прави труда да спазва закона. Нали и министърът ни поощрява в тази посока:

Към момента използването на колани не е задължително, но, когато такива има, това е логично“.

Не е логично, а е задължително. Когато в автобуса има колани, те са задължителни. Това, което все още не е задължително, е по пътищата на България да се движат само автобуси, оборудвани с колани.

Съгласието за неспазване на закона води до смърт:

Това е причина за големия брой загинали в автобусни катастрофи. Защото, когато се наклони превозното средство, жертвите са затова, че част от тях изпадат от автобуса и той ги затиска. Иначе това нямаше да се случи“, обясни председателят на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи Владимир Тодоров, в чиито данни и експертиза не би трябвало да се съмняваме.

Кой може да промени това?

Налагането на закона е монопол на държавата. Спазването му е задължение на всеки гражданин и фирма. Контролът обаче е задължение на държавата и само така тя налага закона.

Нелепо е, че изобщо се налага да обсъждаме този въпрос. Всички помним как държавата успя за няколко месеца да наложи използването на колани на предните седалки в автомобилите. Все повече българи летят със самолет и знаят, че и във въздуха не можеш да избираш дали да спазваш закона или не. Налагането на коланите на абсолютно всички седалки е работа за няколко месеца. Буквално.

А защо не става ли? Не знам. Може би все още не е открит начин да се краде от поставянето на колани...

Коментари

Спазването на закона се отмени

в края на 1989-та и началото на 1990-та, когато част от тогавашното поколение, градските пикли и пикльовци на по 16-17 години, които безделничеха из центъра около Магурата и искаха да живеят "като в Америка" от филмите и друг да им плаща сметките решиха, че обществения ред е "комунизъм" и че всеки опит да се наложи изпълняването му е "тоталитарно насилие".

Те намериха подкрепа у новопоявилите се от доносническите кръгове седесари и се започна.

"Голямото олабване" на заетите с крадене следващи няколко кабинета кулминира в открито овладяване на държавата от мутрите при Борисов, с което се сложи кръст на всяка законност.

На ви "шокова терапия" и "самоорганизиране на обществото", двете идеологически американски лъжи, на които стъпи процеса на дезаконизация и десоциализация на обществото.
Insider Insider's picture
Insider Insider
insider

Ако за теб "центърът" е Магура -

ясен си ми. Ти си бил от онези чукундурчета от неам-къде-си, които са "джиткали из Софето" и къде, къде... при чейнчаджиите, къде другаде? Нали и те искат да обуят "дънки" като гражданята.

Колкото за конкретния случай с "коланите",

тъжно, но факт - виновни са не "гражданите" и не "държавата", а собствениците на фирмата.

Опитайте да се качите в автобус на запад, че и на изток без да се препашете и вижте как шофьора ще ви замоли все пак да го свършите и ще изчака спокойно да ви мине или, ако упорствате, ще потърси и ще намери съдействие от охраната да ви смъкне заедно с багажа.

У нас обаче тия неща не касаят убийците - собственици, защото отговорността не е у тях.

А Бедров да си плямпа глупостите срещу "държавата", на него друг лист с опорни точки няма да му сложат.
Бобо's picture
Бобо
Бобо

изперкалия Ватник

Абе откачалко ходи да цункаш на Путин мандрагулите и дано се успокоиш ....

Ти така ли се успокояваш?

Интересни навици, чудно откъде си ги придобил.

Голямо къпане пада!

Женицата ако не я самоубият, то ще я вкарат в психото..... всичката вина ще е върху нея, а кой я бутна към автобуса, или защо водача завъртя пълно дясно волана на автобуса..... забравете.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията