Article_top

Държавната компания „Автомагистрали“ ЕАД продължава ремонта на тръбата в посока София на най-дългия тунел у нас - „Витиня“ на автомагистрала „Хемус“. През 2017 г. дружеството завърши обновлението на тунела в посока Варна, който вече отговаря на всички европейски изисквания за безопасност и комфорт на пътуването.

Дългото 1195 м съоръжение е в експлоатация от далечната 1984 г. Последният ремонт - преди този отпреди 2 години в едната тръба, е правен преди близо 30 години. 

Лошото състояние на "Витиня" бе констратирано в доклад на Агенция „Пътна инфраструктура“. В документа са посочени нужните ремонтни дейности, за да се гарантира безопасността на движението. Сред тях са премахване на третична и четвъртична облицовка, укрепване на вторичната носеща тунелна облицовка, изграждане на три напречни тунелни връзки – две пешеходни и една за нуждите на пожарната. Трябва да бъдат направени също нова хидроизолация и третична облицовка.

Ремонтните дейности предвиждат още демонтаж на много елементи, което допълнително усложнява работата. Трябва да се премахнат старата стоманена носеща конструкция, стотици кабели, осветителни тела, светещи знаци и табели, светлоотразители от стени. Следва изграждане на нови системи за осветление, захранващи линии, пожароизвестителна и оповестителна система,комуникация, видеонаблюдение, светлинно водене в тунелната тръба, вентилация, система за управление на движението. Ще бъде изградена и система за отвеждане на опасни разливи.

Финалната част от ремонта е и полагането на нова асфалтобетонова настилка. 

Първата фаза, която предвижда премахване на третичнатаи четвъртичната облицовка на тунела, е вече завършена. Изпълнява се укрепване на вторичната носеща тунелна облицовка. Доставени са необходимите осветителни тела, вентилатори, както и материали за системата за отвеждане на опасни разливи. 

Другата тръба на „Витиня“, в която в момента се извършва движението в двете посоки, е с нова хидроизолация, отводнителна и дренажна система, вентилационна и електрическа инсталация, видеонаблюдение и пожароизвестяване, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, включително и непрекъснат захранващ източник на евакуационното осветление, припомнят от "Автомагистрали" АД.

 

Държавната компания „Автомагистрали“ ЕАД продължава ремонта на тръбата в посока София на най-дългия тунел у нас - „Витиня“ на автомагистрала „Хемус“. През 2017 г. дружеството завърши обновлението на тунела в посока Варна, който вече отговаря на всички европейски изисквания за безопасност и комфорт на пътуването.

Дългото 1195 м съоръжение е в експлоатация от далечната 1984 г. Последният ремонт - преди този отпреди 2 години в едната тръба, е правен преди близо 30 години. 

Лошото състояние на "Витиня" бе констратирано в доклад на Агенция „Пътна инфраструктура“. В документа са посочени нужните ремонтни дейности, за да се гарантира безопасността на движението. Сред тях са премахване на третична и четвъртична облицовка, укрепване на вторичната носеща тунелна облицовка, изграждане на три напречни тунелни връзки – две пешеходни и една за нуждите на пожарната. Трябва да бъдат направени също нова хидроизолация и третична облицовка.

Ремонтните дейности предвиждат още демонтаж на много елементи, което допълнително усложнява работата. Трябва да се премахнат старата стоманена носеща конструкция, стотици кабели, осветителни тела, светещи знаци и табели, светлоотразители от стени. Следва изграждане на нови системи за осветление, захранващи линии, пожароизвестителна и оповестителна система,комуникация, видеонаблюдение, светлинно водене в тунелната тръба, вентилация, система за управление на движението. Ще бъде изградена и система за отвеждане на опасни разливи.

Финалната част от ремонта е и полагането на нова асфалтобетонова настилка. 

Първата фаза, която предвижда премахване на третичнатаи четвъртичната облицовка на тунела, е вече завършена. Изпълнява се укрепване на вторичната носеща тунелна облицовка. Доставени са необходимите осветителни тела, вентилатори, както и материали за системата за отвеждане на опасни разливи. 

Другата тръба на „Витиня“, в която в момента се извършва движението в двете посоки, е с нова хидроизолация, отводнителна и дренажна система, вентилационна и електрическа инсталация, видеонаблюдение и пожароизвестяване, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, включително и непрекъснат захранващ източник на евакуационното осветление, припомнят от "Автомагистрали" АД.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Какво ще товари и разтоварва новото пристанище на Ахмед Доган?