Article_top

"Фолксваген" предпочита да строи завода си за коли в Турция, предаде в петък Ройтерс, като се позова на източници от Германия. 

Неофициално, че решението клони в тази посока бе потвърдено и от българското правителство с уговорката, че официално решение не е обявено. В Министерството на икономиката няма съобщение за избора на компанията, коментираха оттам пред Клуб Z.

Пред БНТ в Берлин говорител на "Фолксваген" във Волфбург заяви, че "плановете за мястото на новия завод са конкретизирани, но не са финализирани".

 

"Ханделсблат": Все още няма окончателно решение за завода

На вчерашното си заседание, надзорният съвет на автомобилния гигант не е взел решение за държавата, в която ще строи новия си завод, като настроенията към момента са в подкрепа на Турция, написа авторитетният германски в.”Ханделсблат”.
 
Очаква се в този проект германският концерн да вложи 1 милиард и 300 милиона евро и да открие около 5 хиляди нови работни места. Окончателното решение се очаква след средата на август, твърдят източниците на медията. През следващите седмици автомобилният гигант ще проучи ситуацията с човешките права в Турция, както и с върховенството на закона, тъй като към момента от правна гледна точка България има предимство като член на ЕС. Вестникът твърди, че федералното правителство не е против изграждането на завод в южната ни съседка.
 
В информацията си "Ройтерс" потвърди, че окончателно решение няма, като обаче член на съвета е подчертал, че компанията е близко до такова именно в полза на Турция.
 
По-рано днес изданието „Аутомобилвохе”, без да цитира източници, обяви, че инвестицията ще е в Измир, като причина за това е и натиск от страна на Катар – собственик на 17% от акциите на VW.
 
Новият завод ще поеме производството на част от моделите на „Шкода” и „Сеат” заради рокадите в производствения процес на „Фолксваген” и по-масовото навлизане на колите с електрическо задвижване.

Сградата, според изданието, ще се намира близо до Измир и ще се произвеждат коли за "Фолксваген", "Шкода" и "Сеат".

Държавата Катар, която разполага със 17 процента от акциите на компанията, е настояла заводът да бъде построен в Турция, се казваше още в тази публикация.

Според източници заводът ще бъде отворен през 2022/2023 г. и годишно ще се произвеждат по 350 000 коли.

Представители на управляващите, начело с премиера Бойко Борисов, често намекваха, че очакват голяма германска инвестиция у нас, като решението за това, по думите им, трябваше да бъде обявено през май - преди евровота. В "хора" се включи и президентът Румен Радев, който изтъкна и своя заслуга за евентуалната бъдеща инвестиция - разказа как поканил германския си колега Франк-Валтер Щайнмайер да разгледа как работи водещо немско предприятие в Пловдив, как после после получил "ласкаво и обнадеждаващо писмо" и др.

Заради това си изказване Радев бе подложен на атаки от членовете на правителството, които сами "докарваха" "Фолксваген" в България преди това в собствените си изказвания. Според министри и депутати с думите си държавният глава щял да саботира сделката. Още тогава обаче се появи версията, че изборът на Турция за завода е известен на българските власти и с нападките срещу Радев се търси оправдание за провала на сделката.

Ключови думи
 

"Фолксваген" предпочита да строи завода си за коли в Турция, предаде в петък Ройтерс, като се позова на източници от Германия. 

Неофициално, че решението клони в тази посока бе потвърдено и от българското правителство с уговорката, че официално решение не е обявено. В Министерството на икономиката няма съобщение за избора на компанията, коментираха оттам пред Клуб Z.

Пред БНТ в Берлин говорител на "Фолксваген" във Волфбург заяви, че "плановете за мястото на новия завод са конкретизирани, но не са финализирани".

 

"Ханделсблат": Все още няма окончателно решение за завода

На вчерашното си заседание, надзорният съвет на автомобилния гигант не е взел решение за държавата, в която ще строи новия си завод, като настроенията към момента са в подкрепа на Турция, написа авторитетният германски в.”Ханделсблат”.
 
Очаква се в този проект германският концерн да вложи 1 милиард и 300 милиона евро и да открие около 5 хиляди нови работни места. Окончателното решение се очаква след средата на август, твърдят източниците на медията. През следващите седмици автомобилният гигант ще проучи ситуацията с човешките права в Турция, както и с върховенството на закона, тъй като към момента от правна гледна точка България има предимство като член на ЕС. Вестникът твърди, че федералното правителство не е против изграждането на завод в южната ни съседка.
 
В информацията си "Ройтерс" потвърди, че окончателно решение няма, като обаче член на съвета е подчертал, че компанията е близко до такова именно в полза на Турция.
 
По-рано днес изданието „Аутомобилвохе”, без да цитира източници, обяви, че инвестицията ще е в Измир, като причина за това е и натиск от страна на Катар – собственик на 17% от акциите на VW.
 
Новият завод ще поеме производството на част от моделите на „Шкода” и „Сеат” заради рокадите в производствения процес на „Фолксваген” и по-масовото навлизане на колите с електрическо задвижване.

Сградата, според изданието, ще се намира близо до Измир и ще се произвеждат коли за "Фолксваген", "Шкода" и "Сеат".

Държавата Катар, която разполага със 17 процента от акциите на компанията, е настояла заводът да бъде построен в Турция, се казваше още в тази публикация.

Според източници заводът ще бъде отворен през 2022/2023 г. и годишно ще се произвеждат по 350 000 коли.

Представители на управляващите, начело с премиера Бойко Борисов, често намекваха, че очакват голяма германска инвестиция у нас, като решението за това, по думите им, трябваше да бъде обявено през май - преди евровота. В "хора" се включи и президентът Румен Радев, който изтъкна и своя заслуга за евентуалната бъдеща инвестиция - разказа как поканил германския си колега Франк-Валтер Щайнмайер да разгледа как работи водещо немско предприятие в Пловдив, как после после получил "ласкаво и обнадеждаващо писмо" и др.

Заради това си изказване Радев бе подложен на атаки от членовете на правителството, които сами "докарваха" "Фолксваген" в България преди това в собствените си изказвания. Според министри и депутати с думите си държавният глава щял да саботира сделката. Още тогава обаче се появи версията, че изборът на Турция за завода е известен на българските власти и с нападките срещу Радев се търси оправдание за провала на сделката.

Коментари

Subb K's picture
Subb K
Subb

BERLIN, July 12 (Reuters) -

BERLIN, July 12 (Reuters) - German carmaker Volkswagen is planning to build a multi-brand production plant in Turkey, a German trade magazine (Automobilwoche) reported on Friday without citing sources.

... авторът да ме поправи ако от някъде другаде чете :)

Правилно решение!

У нас е невъзможна да се намери грамотна работна ръка за такова предприятие. А Турция е с голям прираст, младежите ходят на училище и са все по-образовани от предното поколение. Бъдещето е там!

Някой сериозно ли е очаквал

чужди инвестиции у нас? Откак герберастията дойде през 2008-а и разгони де що имаше инвеститори, всичко, което се случва у нас е препиране на крадено и преводи от емигранти.

Даннички:

https://i.postimg.cc/6QTKdq7r/fdi-bg.png

2008-а --

2009-та.
Gotse Delchev's picture
Gotse Delchev
Gotse Delchev

"Едно е да строиш магистрали и да санираш панелки, съвсем

друго е да строиш европейска, а не руска България"!

Руснаците не искат Запада да прави инвестиции в България. Бойко като русопослушник без капка достоинство, целенасочено не защити своя народ и чрез наложената от олигарси, мафиоти и руснаци крадливост и бедност, прогони милиони българи от Отечеството.

От трите големи етноси в Балгария българският се топи относително най-ускорено.

ДЪРЖАВАТА ЦИГАНЕЕ.

Е, кой нормален ще направи в циганееща Борисова България мащабна, дългосрочна и стратегическа инвестиция, т. е. в боледуваща държава с нискоквалицирана работна ръка и със съмнителна европейска ориентация.

В Борисова България пак ще има инвестиции, но те ще бъдат мизерни, неосезаеми, огризки.

Често се оправдаваме с малката си държава.

Словакия, народ – 5,4 млн. Автомобилната индустрия генерира 26 млрд. евро износ. Има три автомобилни завода, изгражда се четвърти. В този сектор директно и индиректно са заети 250 хиляди души. Да не говорим за Чехия, Унгария.

Словакия също не мрази Русия, но знае, че руските и словашките национални интереси не са едно и също нещо.

Докато продължаваме да се русифицираме като дрогирани, докато ГЕРБ управлява и БСП са кокошкарска опозиция, в разкрачена България между Европа и Евразия нищо проспериращо не ни очаква.

Колкото по-рано се освободим от бойковизма,ниновизма, доганизма – толкова по-добре. Ако не е руското насилничаество над българите, това може да стане по-лесно.

Заспал български народе,ако искаш да промениш статуквото, облика на България, поучи се от Унгария, Румъния, Словакия, Словения, Чехия. На изборите прогони некадърниците и предателите!

Не се оправдавай, народе, че няма алтернатива. Има, ДБ се нарича, но електорално е слаба, защото, народе, и ти си слаб и инертен и безволев! Дори една бюлетинка не смееш да пуснеш за ОИтечеството. Ако Нинова спечелиизборите, тгова не е алтернатива на бойковизмаи доганизма и пеевизма, защото тя ще действа не по-малко нечистоплътно от сегашните управляващи. Путиновци и ердогановци ще се гаврят с тебе, народе, защото им разрешаваш!

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кой ще понесе отговорността за НАПлийкс?