Article_top

"За да останат две държави от състезание, в което участваха общо 20 страни, това е признание. България остава в състезанието за завода на "Фолксваген", това заяви пред бТВ министърът на икономиката Емил Караниколов, цитиран от "Дарик".

По думите му нашите съседни страни се явяват огромна конкуренция за привличането на инвестиции. На въпрос защо Турция предлага по-добри оферти за привличане на завода - например, покупка на автомобили от завода за държавната администрация, Караниколов съобщи, че България също е предложила примамлива оферта на компанията и в момента все още се очаква нейното решение.

„През последните години Автомобилният клъстър поиска среща с държавата и на нея ни убеди, че България е готова да произвежда цели автомобили. Последните няколко месеца се говори за сериозен интерес от един от най-големите стратегически инвеститори. България има капацитета да произвежда автомобили”, рече икономическият министър.

Амбициите са да се разкрият нови около 120 000 работни места, да има около 500 компании и по-големи обороти. По отношение на новите изтребители F-16 ще получим това, което плащаме и което искаме. Ще има обаче и надграждане с допълнителните 8 самолета, каза Караниколов.

Той уточни, че приоритет на правителството е модернизирането на всички сили.

"Това, което са поискали военните експерти, това ще получим. Авиацията иска да е модерна, развита и да отговаря на нуждите. Сигурен съм, че това е предвидено от тях, каза Караниколов. - Министерството на икономиката не разбира от самолети, но имаме пълното доверие на нашите военни експерти, които са заявили параметрите.”

„Работихме по това България да придобие квалификация и способности да извършва ремонти на определени елементи от тези самолети. При последващи ремонти ще имаме капацитета те да се извършват от българската индустрия, тоест държавни и частни фирми, които тепърва ще се избират. Ще имаме възможността да развиваме пилоти и инженерен състав”, обясни още той.

Това именно е индустриалното сътрудничество - български фирми да извършват ремонтите. По този начин оборотите ще остават в България.

„Ако през годините успеем да развием този сектор като конкурентен по отношение цени и качество, ще може да участваме в процедури”, каза още министър Караниколов.

Той заяви, че няма конфликт с Красимир Каракачанов по отношение на ремонта на самолетите Су-25.

 

"За да останат две държави от състезание, в което участваха общо 20 страни, това е признание. България остава в състезанието за завода на "Фолксваген", това заяви пред бТВ министърът на икономиката Емил Караниколов, цитиран от "Дарик".

По думите му нашите съседни страни се явяват огромна конкуренция за привличането на инвестиции. На въпрос защо Турция предлага по-добри оферти за привличане на завода - например, покупка на автомобили от завода за държавната администрация, Караниколов съобщи, че България също е предложила примамлива оферта на компанията и в момента все още се очаква нейното решение.

„През последните години Автомобилният клъстър поиска среща с държавата и на нея ни убеди, че България е готова да произвежда цели автомобили. Последните няколко месеца се говори за сериозен интерес от един от най-големите стратегически инвеститори. България има капацитета да произвежда автомобили”, рече икономическият министър.

Амбициите са да се разкрият нови около 120 000 работни места, да има около 500 компании и по-големи обороти. По отношение на новите изтребители F-16 ще получим това, което плащаме и което искаме. Ще има обаче и надграждане с допълнителните 8 самолета, каза Караниколов.

Той уточни, че приоритет на правителството е модернизирането на всички сили.

"Това, което са поискали военните експерти, това ще получим. Авиацията иска да е модерна, развита и да отговаря на нуждите. Сигурен съм, че това е предвидено от тях, каза Караниколов. - Министерството на икономиката не разбира от самолети, но имаме пълното доверие на нашите военни експерти, които са заявили параметрите.”

„Работихме по това България да придобие квалификация и способности да извършва ремонти на определени елементи от тези самолети. При последващи ремонти ще имаме капацитета те да се извършват от българската индустрия, тоест държавни и частни фирми, които тепърва ще се избират. Ще имаме възможността да развиваме пилоти и инженерен състав”, обясни още той.

Това именно е индустриалното сътрудничество - български фирми да извършват ремонтите. По този начин оборотите ще остават в България.

„Ако през годините успеем да развием този сектор като конкурентен по отношение цени и качество, ще може да участваме в процедури”, каза още министър Караниколов.

Той заяви, че няма конфликт с Красимир Каракачанов по отношение на ремонта на самолетите Су-25.

Коментари

kuleto44's picture
kuleto44
kuleto44

VW не работи с мафиоти.

VW не работи с мафиоти.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Защо само Иван Гешев е номиниран за главен прокурор?