Article_top

Осем страни членки на ЕС, сред които и България, искат Съюзът да подкрепи транспортните фирми, засегнати от коронавируса, и да спре работа по реформата на условията на труд за шофьорите на камиони, предаде Ройтерс.

Това се казва в писмо на министрите на транспорта на България, Унгария, Литва, Полша, Кипър, Латвия, Малта и Румъния. От Ройтерс са получили достъп до него.

Според министрите реформите на ЕС утежняват още повече положението на транспортните компании. Те изтъкват, че Брюксел трябва да окаже помощ на тези компании, след като вече направи стъпки в подкрепа на страдащите въздушни превозвачи.

„Иначе сме на път да приемем първия пакет „Мобилност“, чиито разпоредби, заедно с последиците от пандемията, буквално ще сложат край на много европейски пътно-транспортни бизнеси“, се казва в писмото, изпратено до ръководителите на трите основни институции на ЕС – Еврокомисията, Европарламента и Европейския съвет.

Още преди пандемията същите страни, които са предимно от Източна Европа, обмисляха да заведат дело срещу предстоящата реформа на транспортните правила. Те смятат, че тя ще постави фирмите им в неизгодна позиция, като ги задължава да връщат празни камиони у дома и така правят прекомерни разходи и изхвърлят допълнителни въглеродни емисии.

По-богатите страни, сред които Франция и Нидерландия, обаче подкрепят реформите. На това мнение са и профсъюзите,  според които така ще бъдат открити повече работни места в Европа и секторът ще стане по-привлекателен.

„Това ще улесни редовното връщане на шофьорите у дома, като бъде разрешена една от главните причини за недостига на водачи – видимо слабия баланс межу работата и почивката, с които е известен браншът“, заяви пред Ройтерс Ливия Спера – генерален секретар на Федерацията на европейските транспортни работници.

Новите правила ще задължат камионите да се връщат в страните, в които са регистрирани, веднъж на 8 седмици. Шофьорите ще получат правото да се прибират на всеки 4 седмици. Те ще трябва да прекарват почивките си извън кабините, като разноските по настаняването ще бъдат поети от работодателите.

Повечето европейски държави и Европарламентът се договориха през декември 2019 г. за реформа на сектора за бранша. Споразумението трябваше да бъде подписано на 24 март, но това не се случи поради коронавируса.

Пътният транспорт, на който се падат 75 на сто от товарните превози в ЕС, бе нарушен от пандемията, след като страните наложиха извънредни проверки на отворените по принцип граници. Това доведе до опашки от тирове и над 24-часово чакане, за да бъдат преминати вътрешни граници в Съюза.

Еврокомисията призова страните членки да отворят „зелени“ коридори, за да могат товари с най-необходимите стоки и лекарства да избегнат задръстванията. Още тогава стана ясно, че това ще сложи края на пакета „Мобилност“.

Всички страни членки направиха дерогации за определен срок от настоящите правила за шофиране. Така например в България шофьорите вече карат не по 9, а по 11 часа. Редовната им седмична почивка е намалена от 45 на 24 часа без никакви компенсации. А минималните дневни почивки са заменени с 45-минутен отдих на всеки 5 часа и половина.

Мерките у нас са в сила от 18 март до 13 април. ЕС разрешава такива дерогации за срок до 30 дни при извънредни обстоятелства.

 

Осем страни членки на ЕС, сред които и България, искат Съюзът да подкрепи транспортните фирми, засегнати от коронавируса, и да спре работа по реформата на условията на труд за шофьорите на камиони, предаде Ройтерс.

Това се казва в писмо на министрите на транспорта на България, Унгария, Литва, Полша, Кипър, Латвия, Малта и Румъния. От Ройтерс са получили достъп до него.

Според министрите реформите на ЕС утежняват още повече положението на транспортните компании. Те изтъкват, че Брюксел трябва да окаже помощ на тези компании, след като вече направи стъпки в подкрепа на страдащите въздушни превозвачи.

„Иначе сме на път да приемем първия пакет „Мобилност“, чиито разпоредби, заедно с последиците от пандемията, буквално ще сложат край на много европейски пътно-транспортни бизнеси“, се казва в писмото, изпратено до ръководителите на трите основни институции на ЕС – Еврокомисията, Европарламента и Европейския съвет.

Още преди пандемията същите страни, които са предимно от Източна Европа, обмисляха да заведат дело срещу предстоящата реформа на транспортните правила. Те смятат, че тя ще постави фирмите им в неизгодна позиция, като ги задължава да връщат празни камиони у дома и така правят прекомерни разходи и изхвърлят допълнителни въглеродни емисии.

По-богатите страни, сред които Франция и Нидерландия, обаче подкрепят реформите. На това мнение са и профсъюзите,  според които така ще бъдат открити повече работни места в Европа и секторът ще стане по-привлекателен.

„Това ще улесни редовното връщане на шофьорите у дома, като бъде разрешена една от главните причини за недостига на водачи – видимо слабия баланс межу работата и почивката, с които е известен браншът“, заяви пред Ройтерс Ливия Спера – генерален секретар на Федерацията на европейските транспортни работници.

Новите правила ще задължат камионите да се връщат в страните, в които са регистрирани, веднъж на 8 седмици. Шофьорите ще получат правото да се прибират на всеки 4 седмици. Те ще трябва да прекарват почивките си извън кабините, като разноските по настаняването ще бъдат поети от работодателите.

Повечето европейски държави и Европарламентът се договориха през декември 2019 г. за реформа на сектора за бранша. Споразумението трябваше да бъде подписано на 24 март, но това не се случи поради коронавируса.

Пътният транспорт, на който се падат 75 на сто от товарните превози в ЕС, бе нарушен от пандемията, след като страните наложиха извънредни проверки на отворените по принцип граници. Това доведе до опашки от тирове и над 24-часово чакане, за да бъдат преминати вътрешни граници в Съюза.

Еврокомисията призова страните членки да отворят „зелени“ коридори, за да могат товари с най-необходимите стоки и лекарства да избегнат задръстванията. Още тогава стана ясно, че това ще сложи края на пакета „Мобилност“.

Всички страни членки направиха дерогации за определен срок от настоящите правила за шофиране. Така например в България шофьорите вече карат не по 9, а по 11 часа. Редовната им седмична почивка е намалена от 45 на 24 часа без никакви компенсации. А минималните дневни почивки са заменени с 45-минутен отдих на всеки 5 часа и половина.

Мерките у нас са в сила от 18 март до 13 април. ЕС разрешава такива дерогации за срок до 30 дни при извънредни обстоятелства.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията