Създателите на видеоигри "могат да правят аватари, но не и дрехи". За да компенсира това френският дизайнер Жулиен Фурние хвърля висшата мода в метавселената - бъдещия виртуален свят, върху който работят гиганти на цифровизацията, например Фейсбук, предаде АФП.
Парижкият модист, който облича богати клиенти от Азия и Близкия изток, ще свърже утилитарната мода с метавселената чрез играта Battle Royale PUBG, като участниците ще имат възможност да придобиват тоалети и аксесоари, вдъхновени от балета "Лешникотрошачката" за своя аватар.
"Всички говорим за метавселена, но естетически не знаем каква форма ще придобие тя", каза пред АФП 46-годишният Фурние, който е фен на видеоигрите от 8-годишна възраст и те вдъхновяват новата му колекция висша мода. "В този виртуален свят персонажите получават идентичност... Ще дадем на хората идеи за трансформиране чрез гардероба в 3D, за да могат те да се превъплъщават в метавеслената".
Тоалетите са създадени в ателието на дизайнера и след това са приспособени към видео вселената. Инженерите "са се хванали за главата" как да пресъздадат отблясъците на пайетите, които сменят нюанса си в зависимост от светлината.
"Тези хора нямат женска чувствителност . . . искаме да направим виртуалната естетика по-елегантна, по-фина, по-забавна", подчерта Жан-Пол Ковен, директор на модната къща "Жулиен Фурние".
Тази задача е още по-важна, след като вече във видеоигрите има все повече женски образи.
"Баленсиага" още през септември се включи в популярната видео игра "Fortnite", като предложи дрехи и обувки на повече от 250 милиона играчи. "Гучи" и "Ралф Лорън" също обличат аватари.
БТА
Още по темата
- Какво ще стане, ако Google продаде Chrome?
- Втората администрация на Тръмп между Мъск, митата и зелената енергия
- Google разработва AI, който ще може да поеме контрол над компютъра вместо нас
- “Да, България” след среща с IT сектора: Готови сме с конкретни предложения за подобряване на инвестиционния климат и конкурентоспособността
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни