Създателите на видеоигри "могат да правят аватари, но не и дрехи". За да компенсира това френският дизайнер Жулиен Фурние хвърля висшата мода в метавселената - бъдещия виртуален свят, върху който работят гиганти на цифровизацията, например Фейсбук, предаде АФП.

Парижкият модист, който облича богати клиенти от Азия и Близкия изток, ще свърже утилитарната мода с метавселената чрез играта Battle Royale PUBG, като участниците ще имат възможност да придобиват тоалети и аксесоари, вдъхновени от балета "Лешникотрошачката" за своя аватар.

"Всички говорим за метавселена, но естетически не знаем каква форма ще придобие тя", каза пред АФП 46-годишният Фурние, който е фен на видеоигрите от 8-годишна възраст и те вдъхновяват новата му колекция висша мода. "В този виртуален свят персонажите получават идентичност... Ще дадем на хората идеи за трансформиране чрез гардероба в 3D, за да могат те да се превъплъщават в метавеслената".

Тоалетите са създадени в ателието на дизайнера и след това са приспособени към видео вселената. Инженерите "са се хванали за главата" как да пресъздадат отблясъците на пайетите, които сменят нюанса си в зависимост от светлината.

"Тези хора нямат женска чувствителност . . . искаме да направим виртуалната естетика по-елегантна, по-фина, по-забавна", подчерта Жан-Пол Ковен, директор на модната къща "Жулиен Фурние".

Тази задача е още по-важна, след като вече във видеоигрите има все повече женски образи.

"Баленсиага" още през септември се включи в популярната видео игра "Fortnite", като предложи дрехи и обувки на повече от 250 милиона играчи. "Гучи" и "Ралф Лорън" също обличат аватари.

БТА