83,5% от домакинствата в България имат достъп до интернет у дома, сериозно увеличение - с 4,6% - спрямо предходната година, съобщи Националния статистически институт.

75% от хората имат мобилен достъп до мрежата, а 62,7% - стационарен. С най-висок относителен дял са потребителите в Югозападния район  - 86,2%, а с най-нисък - Северозападният - 73,5%. Подобна е картинката и при сравнение между градовете и селата - съответно 87,4% и 71,5%. 

Видно основен мотиватор за ръста на домакинствата с интернет са били децата - 96,7% от тези с малчугани имат интернет, спрямо 80% от домакинствата без деца.

73,9% от хората между 16 и 74 години ползва интернет поне веднъж седмично. Най-активните потребители очаквано са младите хора с висше образование. Има и немалка разлика между половете - 75,1% от мъжете ползват интернет редовно, спрямо 72,8% от жените. 

71,8% влизат в Мрежата през мобилен телефон, сочат данните на НСИ. 30,7% ползват лаптоп, 25,6% - настолен компютър, 10,8% таблет. 6% ползват друго устройство - смарт телевизор, часовник, четец за електронни книги, видеоконзоли и пр.

63,4% комуникират основно през чат-приложения, 60% използват социалните мрежи.

Едва 26,6% от потребителите на интернет са ползвали мрежата за взаимодействие с държавната и местната власт. В повечето случаи - за получаване на информация. Едва 15,5% са подавали онлайн формуляри, декларации и отчети. Жените обаче са по-активни в ползването на тези услуги спрямо мъжете - 27,8 спрямо 25,3%

19,6% от българите пазаруват онлайн, предимно млади хора с висше образование, отново с превес на жените. Най-много в Интернет се търсят друхи, обувки и аксесоари - 76,4% от стоките. Спортни стоки, мебели, услуги за настаняване са доста по-малък дял.

96,1% пазаруват от търговци в България, 29,7% - от търговци в ЕС, а 16,5% - от държави извън Съюза.

31,4% все още предпочитат да пазаруват на живо, заради лоялност към магазините или просто навик.

По отношение на дигиталните умения ситуацията е тъжна - едва 39,1% могат да копират или преместват файлове, 27,9% могат да работят с базов софтуер за текстова обработка, 25% могат да се справят сами със сваляне и инсталиране на софтуер.