Връщане на едномесечната карта за една линия предложи днес председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев. Според него досегашното решение, макар и подкрепено от ГЕРБ-ВМРО и всички други в Съвета, създава затруднения на гражданите.
"Очевидно е решението на гражданите - 36 000 от тях бяха лишени от правото да избират сами дали да ползват годишната или месечната карта. Това трябва да бъде поправено", отбеляза Георгиев.
Той призна, че този процес ще отнеме поне около месец и половина - защото промените трябва да минат през месец публично обсъждане.
По-рано днес и Карлос Контрера от ВМРО - който гласува заедно с ГЕРБ от влизането си в СОС - също се обяви за връщане на едномесечната карта за една линия.
Карта за една линия за месец няма от 1 януари, след промени в тарифната политика на Центъра за градска мобилност. Преди това тя беше налице за една линия, в персонализиран (23 лв) или неперсонализиран вариант (28 лв), и само за метрото (42 лв).
Георгиев не пропусна да критикува опозицията, която бе критична към промените, и опозицията, която подкрепи промените - които пък са всъщност идея на неговата политическа сила:
"Предложението за отпадане на картата е подписано от общински съветници, единодушно, членове на този комитет от всички политически групи.
Както колегите Зарков и Прошков от ГЕРБ, така г-н Калоян Паргов и Альоша Даков от БСП. Имаме подпис на господин Симеон Ставрев (ДБ, б.р.), има и клипове, в които той презентира защо трябва да отпадне тази идея.
Разбира се, най-гласовития и твърдящия експерт в транспорта г-н Бонев също е радетел на тази идея."
Борис Бонев бе критикуван остро за подкрепата си за новите билети и карти. Неговата теза е, че никъде в Европа няма едномесечна карта за една линия, това водело до големи загуби за ЦГМ и засяга под 10% от столичани - на които пък би им излязло по-евтино да си вземат годишна карта за всички линии, вместо всеки месец едномесечна за една. Той прогнозира, че ГЕРБ с популистки мотиви ще върнат картата още преди дни.
По-късно днес Бонев подчерта в социалните мрежи, че не е предлагал картата за една линия да отпадне, а е подкрепил общия доклад заради други важни точки в него - по-евтина годишна карта за ученици и студенти, младежки карти за всички до 25, билети за време с безплатно прекачване, и запазване на годишната карта на 365 лв. Но и той подкрепя връщането на картата за една линия заради обществената полемика по въпроса.
Георгиев припомни и че в началото на седмицата предложи да се отмени глобата за задължителната валидация на превозен документ. Тя задължава всеки - дори редовни пътници с валидна карта за година, например, да се валидират при качване в превозвото средство под заплаха от 3 лева глоба. Много граждани изтъкнаха, че по много линии валидацията е силно затруднена - апаратите са трудно достъпни, често не работят или не валидират документа.
Председателят на СОС изтъкна, че тикет системата работи и хората й се доверяват - на базата на брой продадени билети.
"Системата работи, работи добре, няма да позволя едно малко камъче да обърне колата", отсече Георгиев.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни