Почти единодушие цари сред социологическите агенции според данните от последните им преди парламентарните избори на 2 април проучвания на електоралните нагласи.

Изравнени проценти за ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ. Пет политически сили в парламента. Още две с ненапълно изгубени шансове да са там - "Левицата" и "Български възход". Отново ниска избирателна активност.

По-добра мобилизация на електората на ГЕРБ, по-широки възможности при ПП-ДБ. Ниска готовност за гласуване на избирателите в големите населени места, особено в столицата. Много неизвестни, които предполагат, че картината в изборната нощ в неделя може да се окаже доста по-различна от сегашната. Подобна уговорка направиха и от социологическите агенции.

Ето и данните от последните изследвания преди изборите:

"Алфа рисърч"

Проучването е направено между 25 и 29 март, публикува се на сайта на агенцията и се реализира със собствени средства. Проведено е сред 1113 пълнолетни граждани от цялата страна. Използвана е сертифицирана двустепенна извадка, с квота по основни социално-демографски признаци. Информацията е събрана чрез пряко стандартизирано интервю с таблети по домовете на анкетираните лица.

"Галъп"

Резултатите са от изследване на "Галъп интернешънъл болкан" за Българското национално радио, показващо декларативните нагласи към края на кампанията. То е проведено между 18 и 26 март 2023 г. сред 1004 души по метода "лице в лице" с таблети. Двустепенната гнездова извадка от изследването на "Галъп" е представителна за пълнолетното население на страната. Максималното стандартно отклонение е ±3.1% при 50-процентните дялове. 1% от цялата извадка е равен на около 54 хиляди души.

"Екзакта"

Проучването е проведено в периода от 21 до 26 март 2023 г. Интервюирани са 1050 пълнолетни български граждани в 71 населени места на страната. Работено е със стратифицирана двустепенна извадка с квота по основни социално-демографски признаци. Методиката на регистрация е пряко полустандартизирано “лице-в-лице” интервю. Изследването е реализирано със средства на „Екзакта Рисърч Груп” като част от изследователската програма на агенцията.

"Маркет линкс"

Проучването е финансирано и реализирано съвместно от bTV и агенцията. Проведено е сред 1014 лица над 18 г. в страната в периода 21-27 март по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.

"Тренд"

Изследването е проведено между 22 и 29 март 2023 г., сред 1004 души с ефективни интервюта с пълнолетни респонденти. Методът е пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" с таблети. Направено е по поръчка на Nova Broadcasting Croup.