Евро 2024 е пред своя край. От 51 мача остава да се изиграе само един последен, но за сметка на това и най-важен – финалът в неделя.
Каква е равносметката от този футболен месец за страната-домакин Германия? Много добро настроение, проблеми с влаковете, по-малко продадена бира и рекорд в стрийминга на телефонни данни.
Европейското първенство по футбол стимулира трафика на мобилни телефони – местните компании регистрираха рекордни стойности на трафика на данни, особено когато бяха мачовете на германския национален отбор. По време на Евро 2024 в мрежата на Deutsche Telekom в цяла Германия са били пренесени около 260 милиона гигабайта данни. Потребителите са били особено активни на 5 юли: 10,7 милиона GBytes са преминали през мрежата на Deutsche Telekom на този ден с мачовете между Испания и Германия и Португалия и Франция. Въпреки това четвъртфиналът между Холандия и Турция държи рекорда за един мач, когато само на Олимпийския стадион в Берлин през мрежата преминаха 5700 GBytes мобилни данни.
Според Telekom особено спорните моменти са предизвикали дискусии в социалните медии и съответния трафик: играта с ръка в четвъртфинала между Германия и Испания е предизвикал абсолютен пик в трафика – по 2000 гигабита в секунда.
"Много, много сме доволни от това как премина турнирът. Имахме толкова много фенове тук в Германия от цяла Европа, които дойдоха тук мирно, празнуваха и подкрепяха своя отбор", заяви ръководителят на състезанията на УЕФА Мартин Кален. "Обичаме да идваме в Германия."
Според Кален е имало и някои дразнещи моменти – най-вече манията по Роналдо. Футболната звезда наелектризираше хората толкова много с появата си, че някои от тях бяха готови дори да бъдат арестувани, само и само да си направят селфи с него.
Трудности имаше и с транспорта и германските железници. По време на турнира железницата на няколко пъти беше критикувана за работата си. Например, наложи се холандският отбор да пътува за полуфинала от Волфсбург до Дортмунд със самолет вместо с влак поради краткосрочна отмяна на влака. Не само инфраструктурата бе проблем за толкова много пътници, но и наводненията в продължение на няколко седмици, особено по маршрута север-юг.
"Няколкостотин влака ICE дневно трябваше да бъдат пренасочвани, което удължи времето за пътуване с 30 до 60 минути", обяснява Дойче Бан.
Както се полага на всяко футболно първенство, и този път се изпиха тонове с бира, като в някои градове феновете успяваха да пресушат до дъно запасите на бирариите. Въпреки това производителите на бира са имали по-високи очаквания.
По време на Световното първенство по футбол в Германия през 2006 г. нещата са били различни. Тогава се съобщава, че продажбите на бира през юни са били около 11 милиона хектолитра, с три милиона повече, отколкото през юни тази година.
Причина за това са невероятно високите цени на бирата по стадионите – по 10 евро за половин литър, както и дъждовното време, което попречи на редовни събирания в паркове и бирарии. Но производителите говорят и за друг, по-траен негативен ефект върху бизнеса им – а именно, постепенното отмиране на пиенето на алкохол като основно забавление сред младите. Все повече се търсят безалкохолни бири и пазарът с тях вече почти конкурира продажбите на алкохолно пиво.
Редом с футболистите силно внимание привличаха и техните половинки, като английските съпруги на националите продължават да държат класацията по най-обсъждани и критикувани партньорки в света на футбола. Класирането на английския отбор за финала излиза солено на английската футболна федерация, която се е ангажирала с охрана и за съпругите и приятелките на играчите. Според пресата бодигардовете на жените струват на федерацията близо 100 000 паунда.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни