Краткият отговор на този въпрос е, че все още законодателите в ЕС – Съветът на министрите и Европейският парламент - не са стигнали до необходимото за това съгласие.
Европейските вътрешни министри днес правят поредно усилие да придвижат към приемане на директива, която ще въведе регистър на резерваницонните данни на пътниците в полети като този в САЩ.
Тази база данни е важен инструмент на службите за сигурност в борбата с тероризма. Тя се събира от авиолиниите и те я предоставят на властите. В нея са отбелязани името, данните от документите за самоличност, маршрута и разписанието и начина на плащане на всеки пътник, който резервира място в самолет.
Комисията предложи проекта за директива през 2011 година, но оттогава той отлежава в Европейския парламент, чието съгласие е необходимо заедно с това на държавите членки.
Проектът на Брюксел предвиждаше европейският регистър да пази данните максимум пет години, като те стават анонимни месец след въвеждането им. Освен това Комисията предложи регистърът да се отнася само за полети от и към държави на ЕС към и от страни извън него.
Държавите-членки поискаха регистърът да покрива и част от полетите вътре в ЕС и данните да стават анонимни не 30 дни, а две години след въвеждането им.
По тази позиции те в момента водят преговори с Европейския парламент.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни